• Miss Maria

    36år och planerar bebis!

    Finns det någon mer än jag som är över 35år och planerara bebis?

    Jag har många tankar och funderingar men skulle vilja byta dom med andra bebissugna mammor och pappor!

  • Svar på tråden 36år och planerar bebis!
  • bamboobaby

    Hej!
    Jag är inte 35 år ännu men inte långt ifrån nu. Har också många funderingar kring fertilitet och massor annat då det var mer än 5 år sedan sist jag jobbade på en baby.
    Får jag hänga med här trots min "ringa" ålder ? ;)

  • Jenny E

    Hej ,

    Jag hänger gärna på här ????. Själv är jag 37 och vi har börjat försöka på vårt första barn. Måste erkänna att det är stressande då jag inte riktigt har koll på min ÄL efter att jag slutade med mina p-piller. Känns inte som vi inte riktigt har börjat försöka än...

  • Miss Maria

    Härligt att inte var självCool
    Jag har inte heller koll på min äl då jag har oregelbunden mens men tror om jag räknat lite rätt att den borde vara i helgen som kommer. Dessutom börjar ja oroa mig för åldern....hör att många säger att man kan få barn när man är lite äldre men känner mig ändå oroad Förvånad.

    Har ni börjat försöka på riktigt än?

    Har ni barn sen tidigare?

  • bamboobaby
    Miss Maria skrev 2015-10-18 21:57:45 följande:

    Härligt att inte var självCool
    Jag har inte heller koll på min äl då jag har oregelbunden mens men tror om jag räknat lite rätt att den borde vara i helgen som kommer. Dessutom börjar ja oroa mig för åldern....hör att många säger att man kan få barn när man är lite äldre men känner mig ändå oroad Förvånad.

    Har ni börjat försöka på riktigt än?

    Har ni barn sen tidigare?


    Superskönt att inte vara ensamen i båten :)
    Vårt första försök gick åt skogen idag och jag blev lite nedslagen men upp och på det igen.
    Vi har två barn fina ungar redan så jag har inget att klaga på men samtidigt så vill jag ju ha fler när de är så otroligt fina. En pojke och en flicka på 8 och 5 år.

    Har ni satt igång?
  • bamboobaby
    Miss Maria skrev 2015-10-19 12:11:55 följande:

    Men va???? varför tas mina inlägg bort Spöke


    Jag ser fram till ditt inlägg igår. Har det försvunnit något efter det?
  • Miss Maria
    bamboobaby skrev 2015-10-19 12:19:32 följande:
    Jag ser fram till ditt inlägg igår. Har det försvunnit något efter det?
    Ja Förvånad!
    Men men Cool!

    Nu har jag för första gången beställt äl tester...har aldrig provat sånna....nån av er som har?
  • Miss Maria
    bamboobaby skrev 2015-10-19 12:19:32 följande:
    Jag ser fram till ditt inlägg igår. Har det försvunnit något efter det?
    Ja Förvånad!
    Men men Cool!

    Nu har jag för första gången beställt äl tester...har aldrig provat sånna....nån av er som har?
  • Jenny E

    Vet inte om man kan säga att vi har börjat försöka på riktigt då jag har problem med min ÄL. Jag slutade med p-piller i mitten av juli och fick min första mens för 2 veckor sen (dagen efter att vi varit hos gynerologen och fått gulkroppshormoner) så nu väntar jag på ÄL och helst inte Skrattande mens nr 2. Men vi har börjat försöka i den meningen att vi vill bli gravida och vi försöker bara jag får ÄL. 

    Jag har också preciss börjat ta ÄL tester. Clearblue digital använder jag, de är dyrare men känns enklare att inte behöva tolka testet, har en förmåga att överanalysera saker och ting...Har inte varit några problem med att ta testen än, måste bara komma ihåg att ta testen varje morgon Glad kanske blir jobbigt i längden att se det negativa resultatet men jag hoppas att jag snart får ÄL.

    Åldern hoppas jag inte är några problem, jag har en storasyster som fick sitt första barn när hon var 39år så jag hoppas att inte åldern är emot mig. Fast gynekologen sa att vi ska inte vänta förlänge med utredning om det inte fungerar av sig självt. 

  • bamboobaby
    Miss Maria skrev 2015-10-19 12:26:09 följande:
    Ja Förvånad!
    Men men Cool!

    Nu har jag för första gången beställt äl tester...har aldrig provat sånna....nån av er som har?
    Nja svarar jag på Ägglossningstest frågan. Jag har köpt men bara provtestat två stickor och då tror jag att jag fick utslag men med facit i hand så ........ Bättre lycka nästa gång och då ska jag sätta mig in i hur det fungerar med.

    Har du barn sen innan eller är det din första?
Svar på tråden 36år och planerar bebis!