• Samantha85

    Vårdadministratör på distans 2016

    Hej! Fins det någon vänlig själ som vill berätta lite om urvalsproven till utbildningen? Var det några medicinska/vårdfrågor? är nervös inför proven och vill förbereda mig så gott jag kan. Är tacksam för alla tips =)

  • Svar på tråden Vårdadministratör på distans 2016
  • emmamoa123

    Är också sugen på den! Undrar bara över arbetskravet:

    - samt minst 12 månaders heltidsarbete med huvudsaklig inriktning dokumentation/administration eller erfarenhet från arbete i sjukvården.

    Exempelvis sekreterare, kanslist, journalist, redigerare eller inom vården som undersköterska med dokumenterad utbildning, sjuksköterska eller liknande.

    Har jobbat som redigerare heltid 6 månader och marknadsassistent deltid i 6 månader OCH som personlig assistent utan utbildning deltid i 5 år. Tror du/ni dom godkänner det? Har mailat dom men inget svar.

  • Samantha85

    Hej emmamoa123

    Vad jag förstår så är de nog de senaste 12 mån som är aktuellt. Jag arbetar i receptionen på ett hotell och där har vi en hel del administrativa arbetsuppgifter. Hade jag varit du hade jag ringt och hört med dem om du har det som krävs alt sökt vilket fall som. Det viktigaste är att du har ett tjänstgöringsintyg/arbetsgivarintyg som kan styrka din arbetserfarenhet och dataarbete i arbetet om du inte innehar datakunskap från 2014 vilket inte jag hade. Jag har iallafall blivit uttagen att göra urvalsprov inför våren 2016.

  • Therese87

    Har också sökt till vårdadministratör på distans och ska göra första urvals testerna nästa vecka, vart ska ni gå och göra testerna?

  • Samantha85

    Jag ska göra det i malmö =) måste ringa och höra om man måste ha en pc el det viktigaste är att man har en dator?! har nämligen en mac =/
    Var ska du göra provet?

  • Therese87

    Jag kommer göra i Trollhättan, bor utanför Karlstad så det blir närmast för mig. Det stod ju online så då antar jag att det är en dator av något slag. Men får du någon info så får du dela med dig.

Svar på tråden Vårdadministratör på distans 2016