• Melliz

    Gravid och ensam? Ingen!?

    Jaha då skriver jag här igen för verkar inte få något svar på mina trådar. Ny här och fick precis veta att jag är gravid för en vecka sedan. Jag och pojkvännen har gjort slut ovh han vill att jag tar bort barnet fastän han själv ville ha barn och vi har haft oskyddat över ett halvår. Lite sent påtänkt nu kan jag tycka. Jag vill inte göra abort, någon annan i sthlm området som är gravid och kommer bli ensamstående!? Tillägger att jag är 23 år :)

  • Svar på tråden Gravid och ensam? Ingen!?
  • gorgonzola

    Varför vill du inte vänta tills det kommer den rätte för att skaffa barn och bli en lycklig familj?
    Förstår inte unga kvinnor som har hela livet framför sig, att de vill skaffa barn med någon som svikit dem och lämnat....
    Jag är 35 och för mig denna graviditet är sista chansen att få ett barn till därför funderar jag på att ha graviditeten kvar.. men om jag var 23 och riskerade att vara ensam i detta, skulle jag inte tänka länge

  • annasv1980

    Instämmer i föregående svar. Jag är också 35 och såg det som min kanske sista chans att få barn eftersom jag ännu inte träffat någon bra man. Du har gott om tid. Vid 23 hade jag nästan precis påbörjat mina studier och hade ingen tanke på barn. Det kom efter 30 och då var jag etablerad på arbetsmarknaden. Fokusera på att skaffa bra förutsättningar för barnet nu genom utbildning, boende etc. Tids nog dyker en lämplig pappa upp :)

  • Melliz

    Fast alla tänker inte på det sättet. När redan man har ett liv i magen då ändras känslorna. Klart jag gärna hade väntat eller väntat men att det skulle bli på ett annat sätt men nu blev det inte så. Alla klarar inte av och göra en abort när man ser en krabat med ett hjärta som slår. Och jag har redan utbildning och lägenhet så där finns inga problem.

  • Melliz

    Och alla tänker som sagt inte på ett likadant sätt. Jag har tänkt på barn ett tag. Och vill inte vara 35 når jaf skaffar mitt första barn så.. Upp till var och en!!

  • annasv1980

    Då önskar jag lycka till. Det är tuffare än vad jag någonsin kunde ana att vara ensam med en bebis. Livet blir även väldigt begränsat. Hoppas pappan är en bra person för han kan komma att ångra sig och ställa till problem för dig och barnet i framtiden.

  • Linutis
    Melliz skrev 2015-10-22 15:46:27 följande:

    Jaha då skriver jag här igen för verkar inte få något svar på mina trådar. Ny här och fick precis veta att jag är gravid för en vecka sedan. Jag och pojkvännen har gjort slut ovh han vill att jag tar bort barnet fastän han själv ville ha barn och vi har haft oskyddat över ett halvår. Lite sent påtänkt nu kan jag tycka. Jag vill inte göra abort, någon annan i sthlm området som är gravid och kommer bli ensamstående!? Tillägger att jag är 23 år :)


    Jag tycker du inte ska göra abort. Som du säger, man har svårt för att ta bort de när man vet att ett litet liv är i magen. Tänk om den här gången är den ENDA gången du kan bli gravid? Tänk om det händer något framöver i ditt liv som gör att du inte kan skaffa barn längre. Nu ska vi absolut inte tänka så men du hänger nog med. Alla har inte turen att bli gravid, tyvärr ta till vara på det här och behåll de. och sen är det upp ull var och en vad de gör med sina liv. Alla behöver inte leva innanför en jävla ram. Lev utanför o va lycklig :) önskar dig all lycka fina du! / lina 22 år
  • 34494012862

    Tycker absolut du gör rätt i att behålla barnet. Man förstör inte sitt liv bara för att man är ung, även om man kanske är ensam. Har sett flera fantastiska exempel där det gått hur bra som helst. Varför ska man välja bort en graviditet/ett barn för att senare ända vilja ha barn? Kämpa på, det kommer gå hur bra som helst!

  • DragonWoman

    Jag var ensam när jag fick mitt andra barn. Ibland var det tufft men oftast underbart härligt trots allt. Inställning och förväntningar styr mycket. Räkna aldrig med att nån annan ska ställa upp och hjälpa. Räkna inte med en supersnäll bebis som mest sover och äter. Räkna med sömnlösa nätter, nerspydda kläder osv räkna med att vissa vänner försvinner. Och räkna definitivt med att du kommer få möta din livs kärlek när bebis kommer. Är du inställd på att dra allt helt själv och att det kommer stundvis bli tufft så är du lite förberedd iaf och sen ta det lite dag för dag och jobba in rutiner mm som funkar för er. Lycka till


    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Julian 140920
  • Murvel82

    Klart du ska fullfölja graviditeten eftersom du känner att det är rätt för dig!
    Har flera vänninnor som behållit barn och vetat från början att de skulle bli ensamstående. Klart de har haft det kämpigt till och från men det har det varit så värt i slutändan. Lycka till och var inte rädd om att be om stöd från din omgivning.

  • Melliz
    annasv1980 skrev 2015-11-24 14:49:10 följande:

    Då önskar jag lycka till. Det är tuffare än vad jag någonsin kunde ana att vara ensam med en bebis. Livet blir även väldigt begränsat. Hoppas pappan är en bra person för han kan komma att ångra sig och ställa till problem för dig och barnet i framtiden.


    Tack. Jag säger inte att livet kommer att vara en dans på rosor att vara ensamstående men jag Har bestämt mig att jag måste klara det här. Jag känner redan kärlek till barnet och jag vet att jag kommer ångra mig stort och ligga och sörja i flera år om jag går emot min vilja och tar bort det. Dödar det enligt mig.. Då jag redan sett barnet på ultraljud och det var ingen liten böna längre.. Varför skulle pappan göra något sådant? Ja, just nu tycker jag att han inte är särskilt snäll men hur ska man kunna tycka det. Sen att jag vill att han ska vara en del av barnets liv är en annan sak och det vill jag. Men tänker och kan inte tvinga så tror inte det kommer bli så men som sagt man vet aldrig och då kommer jag ju inte hindra honom från och träffa sitt barn :)
  • Melliz

    Och att livet blir begränsat gör inte mig något. Kommer klart art lägga ner hela min själ på barnet. Festa, resa och flänga runt är inte min grej längre och det gjorde jag när jag var yngre..

  • Melliz
    Linutis skrev 2015-11-26 12:15:52 följande:

    Jag tycker du inte ska göra abort. Som du säger, man har svårt för att ta bort de när man vet att ett litet liv är i magen. Tänk om den här gången är den ENDA gången du kan bli gravid? Tänk om det händer något framöver i ditt liv som gör att du inte kan skaffa barn längre. Nu ska vi absolut inte tänka så men du hänger nog med. Alla har inte turen att bli gravid, tyvärr ta till vara på det här och behåll de. och sen är det upp ull var och en vad de gör med sina liv. Alla behöver inte leva innanför en jävla ram. Lev utanför o va lycklig :) önskar dig all lycka fina du! / lina 22 år


    Tack så mycket underbara du! <3 jag tänker precis som du även om det Kansje inte är en stor risk så tänker jag att tänk om jag skulle vara så dum i huvudet och ta bort detta lilla liv och sen så kan eller blir jag inte gravid senare i livet. Skulle aldrig förlåta mig själv. Skulle jag dock inte ändå om jag gick och gjorde abort mot min vilja. Blir ledsen och uppgiven av bara tanken på att tvingas ta bort barnet. Det är just i sådana här situationer jag önska att abort inte fick göras Ken jag förstår ju självklart dom som verkligen inte vill ovh kanske är mycket yngre än mig. Tycker faktiskt inte 23 är så ungt för att få ett barn. Varför vänta till man är 37 för flesta barnet som på Östermalm? Pappan till barnet är ju 38 år så inte så att han har "hela sitt liv framför sig". Tack för dina fina ord ännu en gång!!! :)
  • Melliz
    Murvel82 skrev 2015-11-26 13:13:40 följande:

    Klart du ska fullfölja graviditeten eftersom du känner att det är rätt för dig!

    Har flera vänninnor som behållit barn och vetat från början att de skulle bli ensamstående. Klart de har haft det kämpigt till och från men det har det varit så värt i slutändan. Lycka till och var inte rädd om att be om stöd från din omgivning.


    Tack för din kommentar! Ja, sån tur har jag hela min släkts stöd!! Mamma stöttar mig till 100 :) hon fick mig när hon var 20 så ho. Vet vad hon talar om. Den enda jag inte har stöd av är pappan. Men hans förlust.
  • Linutis
    Melliz skrev 2015-11-26 17:25:49 följande:

    Tack så mycket underbara du! <3 jag tänker precis som du även om det Kansje inte är en stor risk så tänker jag att tänk om jag skulle vara så dum i huvudet och ta bort detta lilla liv och sen så kan eller blir jag inte gravid senare i livet. Skulle aldrig förlåta mig själv. Skulle jag dock inte ändå om jag gick och gjorde abort mot min vilja. Blir ledsen och uppgiven av bara tanken på att tvingas ta bort barnet. Det är just i sådana här situationer jag önska att abort inte fick göras Ken jag förstår ju självklart dom som verkligen inte vill ovh kanske är mycket yngre än mig. Tycker faktiskt inte 23 är så ungt för att få ett barn. Varför vänta till man är 37 för flesta barnet som på Östermalm? Pappan till barnet är ju 38 år så inte så att han har "hela sitt liv framför sig". Tack för dina fina ord ännu en gång!!! :)


    Ja precis :-* lycka till o uppdatera gärna dig. Har du instgram? :)
  • Melliz
    Linutis skrev 2015-11-26 18:15:47 följande:

    Ja precis :-* lycka till o uppdatera gärna dig. Har du instgram? :)


    Ja det kommer jag och göra!! Vart bor du? :) ja det har jag! Meelliz_066 :) nu har det varit dåligt uppdaterad det senaste pga kaos. Men aka bli böttre!
  • Linutis
    Melliz skrev 2015-11-26 18:52:42 följande:

    Ja det kommer jag och göra!! Vart bor du? :) ja det har jag! Meelliz_066 :) nu har det varit dåligt uppdaterad det senaste pga kaos. Men aka bli böttre!


    Jag bor på Gotland dock :-/ kan följa dig! Du har stöd här från mig iaf :)
  • fkh

    Tycker det blir väldigt konstigt när folk kommer in i en tråd, startad och menad för att få stöd i att vara ensam förälder, och försöker övertyga ts att göra abort? Trådstarten löd väl knappast "hjälp mig bestämma-abort eller inte abort". Nej då kan jag säga att jag hellre skaffar första barnet i 23års ålder kanske inte helt genomtänkt än i 35 årsålder när barnafödandet ur biologisk synpunkt redan borde ligga bakom en. Faktiskt.

    Ts, nu hann jag inte läsa alla inlägg innan jag hann förfäras av människors reaktioner i början av tråden men du är inget litet barn, har du god ekonomi och ett hyfsat kontaktnät så kommer det gå galant, så länge du har kärlek till ditt barn och tror på dig själv! Det är trots allt inte kärnfysik att bli förälder. Grattis till graviditeten och lycka till!

  • Melliz
    fkh skrev 2015-11-26 19:33:24 följande:

    Tycker det blir väldigt konstigt när folk kommer in i en tråd, startad och menad för att få stöd i att vara ensam förälder, och försöker övertyga ts att göra abort? Trådstarten löd väl knappast "hjälp mig bestämma-abort eller inte abort". Nej då kan jag säga att jag hellre skaffar första barnet i 23års ålder kanske inte helt genomtänkt än i 35 årsålder när barnafödandet ur biologisk synpunkt redan borde ligga bakom en. Faktiskt.

    Ts, nu hann jag inte läsa alla inlägg innan jag hann förfäras av människors reaktioner i början av tråden men du är inget litet barn, har du god ekonomi och ett hyfsat kontaktnät så kommer det gå galant, så länge du har kärlek till ditt barn och tror på dig själv! Det är trots allt inte kärnfysik att bli förälder. Grattis till graviditeten och lycka till!


    Tack så jättemycket!! <3 stöd betyder mycket :)
Svar på tråden Gravid och ensam? Ingen!?