• Anonym (Osäke­r)
    Äldre 23 Oct 13:24
    1435 visningar
    2 svar
    2
    1435

    Vill ställa några frågor till er med erfarenhet från att vara kontaktfamilj?

    Hej,
    Jag och min man funderar på att söka om att bli kontaktfamilj. Vi har ett barn, snart tio år.


    Hur ofta brukar man ha barnet/barnen och vad brukar de vanligaste anledningarna vara till att familjer vill ha en kontaktfamilj till sitt barn?Och vad anser ni som är/varit kontaktfamilj krävs av den som vill bli kontaktfamilj.


    Jag har varit sjukskriven (väldigt kort period) då jag hade haft det extremt stressigt under en längre tid men har i övrigt aldrig varit sjukskriven och mår nu bra sedan länge, men det kommer ändå synas när de tar utdrag ur F-kassan. Kan sånt påverka om man vill bli kontaktfamilj? De flesta människor går ju igenom jobbiga perioder i livet.


    Den jag pratade med på kommunen sa att "längre" sjukskrivningar kan påverka. Känner dock inte att jag faller inom den ramen.

    Tacksam för synpunkter.

  • Svar på tråden Vill ställa några frågor till er med erfarenhet från att vara kontaktfamilj?
  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Äldre 25 Oct 15:39
    #1

    puffar för mina frågor

Svar på tråden Vill ställa några frågor till er med erfarenhet från att vara kontaktfamilj?