• Äldre 24 Oct 15:02
    5414 visningar
    9 svar
    9
    5414

    konstig bror/syster relation?

    Jag och min pojkvän har varit ett par i ca. 1 år, vi befinner oss i kring 19 års åldern. Vi har det jätte bra tillsammans däremot har jag under den senaste tiden lagt märket till min pojkvän och hans systers relation till varandra. 
    Hans syster är tre år äldre och bor fortfarande kvar hemma.Jag har börjar störa mig på deras relation. En gång t.ex. såg vi alla tre på film, min pojkvän satt i mitten av oss, jag satt upp eftersom det för mig känns ganska konstigt att ligga och gosa när hans syster är med, däremot är det precis det hon gör med honom, klappar honom på kinden, pussar på honom, ligger mot hans arm osv. min pojkvän hade hennes hand på benet, och där sitter jag...? Inte nog med att det tydligen är helt naturligt för min pojkvän att gå in i badrummet när hans syster ska duscha? Det kramar alltid varandra och ger pussar, systern vill heller aldrig vara ensam hemma min pojkvän måste vara hemma om föräldrarna ska iväg, de ligger och gosar med varandra vilket min pojkvän själv sagt. Jag känner mig som ett tredjehjul, vill heller inte förstöra deras relationen då hela deras familj är väldigt kärleksfulla mot varandra, vet inte hur jag ska bära mig åt, tips??

  • Svar på tråden konstig bror/syster relation?
  • Äldre 24 Oct 15:07
    #1

    Anpassa dig.

  • Loriya­na
    Äldre 24 Oct 15:07
    #2

    Erhm...det låter rätt konstigt. Jag har själv 3 bröder, och vi kommer bra överens. Men skulle aldrig sitta och gosa med dem i soffan...och de skulle absolut inte få använda toan när jag dushade!

    Ok, vi badade tillsammans som barn, men då var jag typ 3 år gammal.

  • Äldre 24 Oct 15:23
    #3
    +1

    du måste nog helt enkelt säga hur det känns för dig.  Annars kommer han fortsätta tro att detta är okej när du är där.

    Är du hans flickvän så får han helt enkelt börja göra skillnad på gos med dig och gos med sin syster.   

    Säg att det känns konstigt och att du faktiskt känner dig ivägen när hon är med. 

    antingen förstår han dig och kanske inte tidigare insett hur detta är för omginvingen, eller så tycker han att du är svartsjuk och missunnsam och då får du kanske fundera på om han är rätt pojkvän för dig. 

  • Crazyd­re
    Äldre 16 Jan 18:50
    #4

     


    Fjäril kär skrev 2015-10-24 15:23:18 följande:

    Är du hans flickvän så får han helt enkelt börja göra skillnad på gos med dig och gos med sin syster.


    Håller med om detta. Deras närhet anser jag det rent principiellt inte vara något fel på (om än det såvitt jag vet är tämligen ovanligt i Norden) men har full förståelse för att en sådan situation snabbt kan komma att kännas olämplig för en flickvän.

  • Äldre 17 Jan 23:02
    #6
    Undrar bara skrev 2018-01-17 22:09:34 följande:

    Får man fråga om din kille är nordbo? Som Crazydre påpekar hör syskonrelationer som den du beskriver inte till normen här, så det skulle förklara saken ifall de har bakgrund någon annanstans ifrån.


    HA HA ! Sure o du vet vad du pratar OM?
    Min x flickvän hade tydligen haft sex med sin bror. De var svenskar båda 2 ! Så snacka inte om saker du ö.h.t inte vet någonting om !
  • Crazyd­re
    Äldre 18 Jan 03:26
    #7
    FallenAngelNr1000 skrev 2018-01-17 23:02:30 följande:
    HA HA ! Sure o du vet vad du pratar OM?
    Min x flickvän hade tydligen haft sex med sin bror. De var svenskar båda 2 ! Så snacka inte om saker du ö.h.t inte vet någonting om !
    För det första sade varken jag eller "Undrar bara" att undantag inte förekommer, för det andra behöver du inte vara spydig.
  • Mjaura­m
    Äldre 18 Jan 03:59
    #8
    Undrar bara skrev 2018-01-17 22:09:34 följande:

    Får man fråga om din kille är nordbo? Som Crazydre påpekar hör syskonrelationer som den du beskriver inte till normen här, så det skulle förklara saken ifall de har bakgrund någon annanstans ifrån.


    Men snälla, vad kan ni om normer, alla syskon relationer är väl olika? Det beror främst på hur man blivit uppfostrad. Vissa familjer, syskon, individer är mer fysiska och vissa mindre, absolut inget konstigt med det. Vissa familjer, syskon, individer är mer nakna än andra vissa mer påklädda, samma sak här inget konstigt med det.

    Och vad menar ni med Nordbo? Vi är väl alla Nordbor i Sverige?
  • Äldre 18 Jan 05:16
    #9
    Crazydre skrev 2018-01-18 03:26:47 följande:
    För det första sade varken jag eller "Undrar bara" att undantag inte förekommer, för det andra behöver du inte vara spydig.
    ah juste !  Kom på ett till svenskt syskonpar ! När jag hälsade på en kompis i skolåldern så berättade han o hans syster att dom alltid kollade varannan gång på tv. För att då pullade / slickade /runkade / sög dom av varandra beroende på vems tur ett var att få titta på tv. Den som då kollade på tv låg då på rygg.. Jag fattade aldrig hur dom förstod vad som hände i filmen när texten var upp o ner o vi var i låg ålder för att kunna full engelska. 

    En annan tjej jag träffade på en resa, berättade om att hela hennes familj med syskon i högre tonåren alltid brukade basta och duscha nakna med varandra och sina färäldrar ! 

    Själv utförde min adoptivmamma sexuella övergrepp på mig och hon var också svensk !

    Så Ni Svenskar, sluta upp med era djävla fördomar, ni är inte bättre än någon annan vad gällade familje beteende. Däremot kanske bättre på att ljuga och smussla om det ! Det är absolut möjligt !
  • Äldre 20 Jan 19:34
    #9

    Hahahahahahahah incestvarning.

Svar på tråden konstig bror/syster relation?