• Anonym (Singel)

    Svårt att vara singel 30+ kvinna

    Hej,
    Efter en längre relation (nästan 5 år) så har jag varit singel ca 1 år nu. Nu är jag 33 år och har inga barn (lika bra, mitt ex var inte nån toppen kille). Hursomhelst.. vad svårt det är att vara singel som 33 åring. Prövade att vara med på en dejtning sida men där verkar alla män i min ålder och äldre vilja ha en kvinna helst i 20-års ålder, gärna slank eller vältränad. Det verkade vara en gemensam sak för många män. Plötsligt känns man som helt ute när det gäller dejting. Duger man inte längre när man passerat 30 och är inte pinnsmal eller spenderar 5 dagar på gymmet? 

    Ni män som är singlar kanske upplever att kvinnor är på ett visst sätt också på dejting sidor. Ska man ge upp nätdejting helt? Jag bor utanför Stockholm, så problemet är inte att det finns brist på män men det är omöjligt att få kontakt med någon. 

    Ni män och kvinnor som var i 30 års ålder (och äldre) när ni träffade era respektive,  vart träffade ni dem? 
  • Svar på tråden Svårt att vara singel 30+ kvinna
  • Anonym (Samma)

    Alla vill bara ligga. Mer poppis på mina smal o blond långt hår-bilder... Suck. Måste vara 20 forever.

  • Anonym (Singel)
    Anonym (Samma) skrev 2015-10-24 19:50:53 följande:

    Alla vill bara ligga. Mer poppis på mina smal o blond långt hår-bilder... Suck. Måste vara 20 forever.


    Hur gammal är du?
  • Anonym (Singel)

    Det här mer dejting sidor har både sina fördelar och nackdelar... jag avslutade min medlemskap för att nackdelarna överväger fördelarna. Jag förstår att man tycker att det är viktigt med utseende till en viss del... men där kändes det som att det var egentligen det enda som räknades. Jag vill träffa någon som förstår vad det innebär att ha ett hälsosamt vuxet förhållande. Ingen ser ut som 20+ i all evighet. 

    Jag tror även att jag har alldeles för bra självkänsla för att vara medlem på en dejting sida, jag behöver inte få bekräftelse av främlingar hela tiden för mitt utseende. 

  • Årsta

    Är 40 bast, sprang på min fruga på jobbet. Nu är jag skild och vill inte ha en relation igen

  • Anonym (man med klös)

    Jag tycker generellt att svenska kvinnor förfallet efter 30. Så jag är inte intresserad av dem.

    Säg att jag träffar någon ung söt 17-24 årig svensk tjej så är det OK att hon förfaller medan vi är ihop så att säga. Då har man lixom upplevt den biten. Men att befrukta någon gammal hagga är inte speciellt intressant. Men alla är olika, finns väl många killar som ändå skickar iväg massa mail till dig?

  • Anonym (Singel)
    Årsta skrev 2015-10-24 20:03:05 följande:

    Är 40 bast, sprang på min fruga på jobbet. Nu är jag skild och vill inte ha en relation igen


    Hur länge var ni gifta och hur länge har du varit skild?
  • Årsta
    Anonym (Singel) skrev 2015-10-24 20:09:27 följande:

    Hur länge var ni gifta och hur länge har du varit skild?


    Vi skilde oss 2009, mitt bästa beslut i mitt liv
  • Anonym (20tjej)

    Vist nu är jag 20+ men min mann va 34 när han träffade mig 35 när vi blev ihop o jag mycket yngre....

    Idag har vi flera barn hus ja allt..... Så visst kan man hitta allt när man är 30+.....

    Testa tele fiket... Nät dejting.....vänner... Fest.... Ica....stan.....lekplats... Ja överallt finns chansen.... Så länge du låterbli upptagna :-P

  • Anonym (Singel)
    Årsta skrev 2015-10-24 20:14:37 följande:
    Vi skilde oss 2009, mitt bästa beslut i mitt liv
    Grattis :)
  • Årsta
    Anonym (20tjej) skrev 2015-10-24 20:15:01 följande:

    Vist nu är jag 20+ men min mann va 34 när han träffade mig 35 när vi blev ihop o jag mycket yngre....

    Idag har vi flera barn hus ja allt..... Så visst kan man hitta allt när man är 30+.....

    Testa tele fiket... Nät dejting.....vänner... Fest.... Ica....stan.....lekplats... Ja överallt finns chansen.... Så länge du låterbli upptagna :-P


    Om du tycker det är jobbigt att vara singel när du är 30, vänta tills du är 40
Svar på tråden Svårt att vara singel 30+ kvinna