• Melliz

    Snälla hjälp!!!!

    Hej alla här på familjeliv. Behöver er hjälp! Jag har hamnat i en väldigt jobbig situation som jag inte önskar någon. Här sitter jag gravid i v. 7 och barnet till pappan vill att jag gör abort. Han kommer hata mig resten av livet om jag inte tar bort det. Vi har varit tillsammans i ca 1 och ett halv år men sen gjorde vi slut för två veckor sedan och jag fick veta två dagar efter att jag var gravid. Han vet om att jag inte haft några p piller osv. Ändå har vi haft oskyddat i ett halvår då han ville ha barn och visstw att jag ville. Med ett missfall i bagaget med samma kille sa han att " vi hade ju klart behållt det om det inte hände " men enligt honom nu var det bara en vit lögn. Jag vill verkligen verkligen inte ta bort barnet och det kommer göra så ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Han säger att han vill vara okänd pappa och aldrig mer veta av mig om jag behåller medan om jag gör abort kommer killen "stötta" mig. Är jag självisk om jag behåller barnet? :'/ han visste att jag inte åt nåt och han vet ju hur barn blir till. Mvh helt förstörd..

  • Svar på tråden Snälla hjälp!!!!
  • Melliz

    Jag vet inte faktiskt. Jag tror inte det :'( han kom till mitt jobb mef alla mina saker förut och var as arg ovh ville hans nyckel. Sen sa han att om du inte kan tänka dig en abort så har vi inget mer att säga till varandra, barnet kommer till 90 % att inte vara friskt.

  • Drottningen70

    Personligen skulle jag gjort abort eftersom jag vet hur oerhört jobbigt det är att vara helt ensamstående och hur jobbigt det är att hantera barnets sorg över en frånvarande far, men du ska inte göra abort för HANS skull. Han visste som sagt hur barn blir till. Det du INTE ens ska tänka tanken att göra är att uppge "fader okänd" Det vore moraliskt felaktigt att beröva barnet rätten till sitt ursprung, möjligheten för barnet eller anhöriga på pappans sida, kommande syskon möjligheten att hitta varandra, rätt till framtida arv etc.

  • Långbenopluto
    Melliz skrev 2015-10-24 20:12:56 följande:

    Jag vet inte faktiskt. Jag tror inte det :'( han kom till mitt jobb mef alla mina saker förut och var as arg ovh ville hans nyckel. Sen sa han att om du inte kan tänka dig en abort så har vi inget mer att säga till varandra, barnet kommer till 90 % att inte vara friskt.


    Vad menar du med att barnet inte kommer vara friskt?
  • Melliz

    [quote=75916974][quote-nick]Tines skrev 2015-10-24 20:16:50 följande:[/quote-nick]Vad menar du med att barnet inte kommer vara friskt?[/

    Det är han som säger att barnet till 90 % inte kommer bli friskt pga. Att han har alkolism, sjukdomar i familjen men troligtvis säger han så för att skrämma mig :/

  • Melliz
    Drottningen70 skrev 2015-10-24 20:16:25 följande:

    Personligen skulle jag gjort abort eftersom jag vet hur oerhört jobbigt det är att vara helt ensamstående och hur jobbigt det är att hantera barnets sorg över en frånvarande far, men du ska inte göra abort för HANS skull. Han visste som sagt hur barn blir till. Det du INTE ens ska tänka tanken att göra är att uppge "fader okänd" Det vore moraliskt felaktigt att beröva barnet rätten till sitt ursprung, möjligheten för barnet eller anhöriga på pappans sida, kommande syskon möjligheten att hitta varandra, rätt till framtida arv etc.


    Men gör Jag en abort så gör jag ju det 100 % för honom. Jag vill ju ha barnet i min mage! :'( ensamstående är säkert ingen dans på rosor men är det värt att ta bort ett barn för de? Barn är ju livets gåva. Ja jag vill verkligen inte skriva fadern som okänd men han vill det isåfall. :/
  • Melliz

    Han kommer hata mig resten av livet ovh jag tror att jag kommer att ångra mig resten av livet om

    Jag gör abort :'(

  • Skogisen
    Melliz skrev 2015-10-24 20:27:29 följande:

    Han kommer hata mig resten av livet ovh jag tror att jag kommer att ångra mig resten av livet om

    Jag gör abort :'(


    Så låt honom hata dig då, bättre han hatar dig än att du hatar dig själv!
  • Drottningen70
    Melliz skrev 2015-10-24 20:25:47 följande:

    Men gör Jag en abort så gör jag ju det 100 % för honom. Jag vill ju ha barnet i min mage! :'( ensamstående är säkert ingen dans på rosor men är det värt att ta bort ett barn för de? Barn är ju livets gåva. Ja jag vill verkligen inte skriva fadern som okänd men han vill det isåfall. :/


    Om du är redo för föräldrarskap på egen hand så måste du också vara kapabel att göra val med ditt barns bästa i första rummet oavsett om nån blir arg på dig. Om du uppger fader okänd för att han ska bli nöjd och därmed offrar ditt barns rättigheter är du ärligt talat inte redo att påta dig det ansvar som föröldrarskapet innebär.
  • Melliz
    Drottningen70 skrev 2015-10-24 20:31:28 följande:

    Om du är redo för föräldrarskap på egen hand så måste du också vara kapabel att göra val med ditt barns bästa i första rummet oavsett om nån blir arg på dig. Om du uppger fader okänd för att han ska bli nöjd och därmed offrar ditt barns rättigheter är du ärligt talat inte redo att påta dig det ansvar som föröldrarskapet innebär.


    Jag har inte sagt att jag INTE tänkte uppge fadern. Sa bara vad han sade till mig. Självklart vill jag att mitt barn skall veta vem pappan är. Jag är redo och vill ha barnet men man kan ju inte undgå att känna samvete ändå. Trots att killen visste vad han gjorde.
Svar på tråden Snälla hjälp!!!!