• milania

    Hoppas på syskon!

    Tog ut min spiral för lite mer än en månad sen. Har nu börjat ha oskyddat så vi kanske får ett syskon till våran 2-åring. Nån mer som försöker bli gravid? Så kanske vi kan följas åt :D

  • Svar på tråden Hoppas på syskon!
  • Ev1l

    Hej ts, Jag och sambon försöker på ett syskon, varit neg 2 gånger nu, så blir att försöka till igen, Har ägglossning 20 nov, längtar så mycket. :)

  • milania
    Ev1l skrev 2015-10-26 11:43:17 följande:

    Hej ts, Jag och sambon försöker på ett syskon, varit neg 2 gånger nu, så blir att försöka till igen, Har ägglossning 20 nov, längtar så mycket. :)


    Åh va kul! Hoppas det blir en liten då :D
  • Annap012

    Hejsan!

    Vi har också en pojk på 15 månader och nu har vi äntligen bestämt oss för att han ska få ett syskon.
    Pojken blev till trots mini-piller och jag fattade inte det förens v 10 (av massa olika anledningar, jag är inte dum i huvudet, haha)

    Men nu har jag en väldigt härlig känsla i hela kroppen och tycker att detta ska bli så spännande. Läste om råden att man ska vara väldigt aktiv i säng för att pricka in.
    Men hallå - jag jobbar heltid, min sambo är hemma med grabben hela dagarna och att få till det 3-5 gånger i veckan finns ju inte...
    Vi köpte ägglossningstest och jag har försökt räkna ut när jag borde vara fertil, så den veckan får det väl bli en extra kopp kaffe på eftermiddagen ;)

    Ni som vet lite mer och kanske har planerat graviditet innan, har ni några tips på hur man ska tänka och vilka dagar funkar bäst osv?

    Ha det bäst !

  • SamsonS

    Fortfarande ingen ärta i magen, men hade ÄL i början på veckan :) så nu hoppas jag att det blir tredje gången gilt :) BIM 8/12. Hur går det för er andra? :)

  • Willowism

    Hej!

    Jag och min nya man försöker också bli gravida med barn nr 2! Har en dotter på 4 år sedan tidigare....

    Har precis haft äl...haft en sån slemklump i söndags men blir inte vettig på om den kommer innan eller efter äl....hur som hoppas på ett plus! ! Bim 9/12

    Jag oroar mig dock då jag är överviktig, hur det påverkar chanserna!? :/

    Lycka till!

  • SamsonS
    Willowism skrev 2015-11-27 19:08:00 följande:

    Hej!

    Jag och min nya man försöker också bli gravida med barn nr 2! Har en dotter på 4 år sedan tidigare....

    Har precis haft äl...haft en sån slemklump i söndags men blir inte vettig på om den kommer innan eller efter äl....hur som hoppas på ett plus! ! Bim 9/12

    Jag oroar mig dock då jag är överviktig, hur det påverkar chanserna!? :/

    Lycka till!


    Jag är också överviktig, ganska mycket dessutom :( var det när jag blev gravid med dottern också och hon blev till på första försöket. Nu väger jag ungefär 6kg mer än när jag blev gravid då. Har också det i bakhuvudet hela tiden...

    Gifte mig i augusti och jag jobbar på förlossningen, och folk hintar och frågar nästan varje arbetspass, börjar bli lite jobbigt nu när man vet att alla bara går och väntar :/
  • Willowism
    SamsonS skrev 2015-11-27 21:22:25 följande:
    Jag är också överviktig, ganska mycket dessutom :( var det när jag blev gravid med dottern också och hon blev till på första försöket. Nu väger jag ungefär 6kg mer än när jag blev gravid då. Har också det i bakhuvudet hela tiden...

    Gifte mig i augusti och jag jobbar på förlossningen, och folk hintar och frågar nästan varje arbetspass, börjar bli lite jobbigt nu när man vet att alla bara går och väntar :/
    Då kanske det inte är något hinder för dig om du blivit det innan :) fast man vet ju aldrig...

    Va tråkigt att alla frågar, det är ju verkligen något man berättar själv! 

    Använder ni äl test? Jag har gjort det lite sporadiskt, och vi har hittills haft sex vid tre tillfällen då utspritt iår, men inget har tagit sig än :( 
  • SamsonS
    Willowism skrev 2015-11-27 22:05:29 följande:
    Då kanske det inte är något hinder för dig om du blivit det innan :) fast man vet ju aldrig...

    Va tråkigt att alla frågar, det är ju verkligen något man berättar själv! 

    Använder ni äl test? Jag har gjort det lite sporadiskt, och vi har hittills haft sex vid tre tillfällen då utspritt iår, men inget har tagit sig än :( 
    Ja det börjar bli lite tröttsamt :P

    Förra cykeln provade jag ÄL test. Testade varje dag i 4 veckor utan den minsta antydan till stegring ens. Tänkte denna gången att jag skulle strunta i det. Men förra helgen hade jag världens ryggont och molvärk, så tog ett bara för skoj skull, och döm om min förvåning när det var positivt. Så denna gången vet jag att vi prickat in ÄL :) så jag hoppas verkligen det tar sig denna gången :)
  • Willowism
    SamsonS skrev 2015-11-27 22:36:50 följande:

    Ja det börjar bli lite tröttsamt :P

    Förra cykeln provade jag ÄL test. Testade varje dag i 4 veckor utan den minsta antydan till stegring ens. Tänkte denna gången att jag skulle strunta i det. Men förra helgen hade jag världens ryggont och molvärk, så tog ett bara för skoj skull, och döm om min förvåning när det var positivt. Så denna gången vet jag att vi prickat in ÄL :) så jag hoppas verkligen det tar sig denna gången :)


    Spännande! Ser att vi har Bim ungefär samtidigt :) håller tummarna!

    Jag ska försöka att inte känna efter varje dag Heller men jobbigt med väntan!
  • SamsonS
    Willowism skrev 2015-11-27 23:05:34 följande:
    Spännande! Ser att vi har Bim ungefär samtidigt :) håller tummarna!

    Jag ska försöka att inte känna efter varje dag Heller men jobbigt med väntan!
    Alltså för mig är det i princip omöjligt att inte känna efter :P minsta grej som inte känns som det brukar reagerar man på. Jämför också med hur det kändes när dottern blev till. Men är ju omöjligt att känna något egentligen inte ens en vecka efter ÄL :P
  • Willowism
    SamsonS skrev 2015-11-28 00:14:29 följande:
    Alltså för mig är det i princip omöjligt att inte känna efter :P minsta grej som inte känns som det brukar reagerar man på. Jämför också med hur det kändes när dottern blev till. Men är ju omöjligt att känna något egentligen inte ens en vecka efter ÄL :P
    ja vet, jag gör också det, inatt drömde jag tom att jag var gravid :/ tycker jag har lite mer mensvärk men det kan man ju ha....
    min dotter var oplanerad så där visste jag inte om det men när man planerar så är det jobbigare tycker jag :/
  • SamsonS
    Willowism skrev 2015-11-28 09:13:01 följande:
    ja vet, jag gör också det, inatt drömde jag tom att jag var gravid :/ tycker jag har lite mer mensvärk men det kan man ju ha....
    min dotter var oplanerad så där visste jag inte om det men när man planerar så är det jobbigare tycker jag :/
    Jag hade ju tänkt kanske att eftersom det gick lätt att bli gravid förra gången skulle det gå fort denna gången också. Visste redan innan vi börjar försöka att jag skulle bli besviken om det inte gick snabbt. Nu har jag iaf släppt det lite, men man är ju så otålig varje månad. Denna gången har jag faktiskt inte känt så mycket. Var ruskigt illamående de första två dagarna efter ÄL och nu känner jag väl liiiite molvärk då och då. Men inte alls lika mycket som jag tror jag har känt de andra försöken. Det kanske är ett gott tecken ändå...man hoppas ju iaf :)
  • Willowism
    SamsonS skrev 2015-11-28 11:36:19 följande:
    Jag hade ju tänkt kanske att eftersom det gick lätt att bli gravid förra gången skulle det gå fort denna gången också. Visste redan innan vi börjar försöka att jag skulle bli besviken om det inte gick snabbt. Nu har jag iaf släppt det lite, men man är ju så otålig varje månad. Denna gången har jag faktiskt inte känt så mycket. Var ruskigt illamående de första två dagarna efter ÄL och nu känner jag väl liiiite molvärk då och då. Men inte alls lika mycket som jag tror jag har känt de andra försöken. Det kanske är ett gott tecken ändå...man hoppas ju iaf :)
    absolut! :) hoppas hoppas! 

    Själv är jag så innerligt trött hela tiden...skulle kunna sova en hel dag. Vet att et va så innan jag visste att jag va gravid med dottern men det kan ju lika gärna vara årstiden haha ;) 

    men jag vill ju så! ska försöka attinte testa varje dag fram till BIM haha
  • knutan83

    Hej!


    En till här som planerar syskon. Min man och jag bestämde oss förra veckan att nu är det dags för syskon till våran snart 2-åring. Dock gjorde jag en titthålsoperation i fredags för att ta bort gallblåsan så väntar tålmodigt på att värken ska gå över. Hoppas den gjort det till nästa vecka då jag ska ha äl.

  • Miss Decibel

    Hej allihopa!

    Jag och min sambo tänkte också försöka få ett syskon till vår 2,5-årige son. Vi bestämde det för ett par veckor sedan och jag har ÄL runt 9 december så vi får se om det tar sig Glad Tycker det är galet spännande! Sonen blev till av "misstag" (ångrar det absolut inte) men jag åt p-piller och jag och min sambo hade precis träffats så det var lite av en katastrof då men vi växte in i rollen som föräldrar och det känns spännande att vi faktiskt planerar för det nu! Skrattande

  • SamsonS
    Miss Decibel skrev 2015-12-01 16:21:38 följande:

    Hej allihopa!

    Jag och min sambo tänkte också försöka få ett syskon till vår 2,5-årige son. Vi bestämde det för ett par veckor sedan och jag har ÄL runt 9 december så vi får se om det tar sig Glad Tycker det är galet spännande! Sonen blev till av "misstag" (ångrar det absolut inte) men jag åt p-piller och jag och min sambo hade precis träffats så det var lite av en katastrof då men vi växte in i rollen som föräldrar och det känns spännande att vi faktiskt planerar för det nu! Skrattande


    Samma för oss, dottern var inte heller planerad, så det känns lite extra spännande nu att få vara med från början :) samtidigt som det nu känns lite jobbigt eftersom det tar lite tid :P

    Nu en vecka efter ÄL har jag idag känt som små "stick" eller ilningar i magen lite då och då. Har även ont i ryggen,liknande som när jag har ÄL. Hoppas så innerligt att det faktiskt går vägen denna gången :)
Svar på tråden Hoppas på syskon!