• Anonym (dåligpåatttolka)

    KILLAR; Vad betyder detta?

    Jag är intresserad av en kille men jag har svårt att tolka om han är intresserad tillbaka.

    När vi pratar med varandra är det som att han undviker ögonkontakt och tittar iväg eller ner i marken när vi pratar. Han hälsar alltid på mig, ler mot mig, ropar hej/hejdå när han ser mig på håll osv.

    När han pratar med andra är han inte en blyg person... när han pratar med mig känns jag totalt ointressant när han tittar iväg och undviker ögonkontakt... är han helt ointresserad? Hur vet jag OM han är intresserad? Det snurrar i mitt hjärnkontor.

    Han vet om att jag tycker att han är fin, han förstår nog att jag är intresserad. (Jag är för övrigt ingen så kallad "ful" tjej om man säger så..)

  • Svar på tråden KILLAR; Vad betyder detta?
  • Anonym (sebbe)

    Ja, han är intresserad, för han ger dig mycket uppmärksamhet. Han undviker ögonkontakt därför att han blir blyg inför dig, inte för att han är ointresserad av vad du säger.

  • Anonym (hmm)
    Anonym (dåligpåatttolka) skrev 2015-10-25 17:10:09 följande:

    Han vet om att jag tycker att han är fin, han förstår nog att jag är intresserad. (Jag är för övrigt ingen så kallad "ful" tjej om man säger så..)


    Hur vet han om att du vet att han är fin, och hur kan han förstå att du är intresserad?

    Ifall du verkligen är intresserad av honom och tror att han redan vet det, varför då inte vara ärlig med det och ställa honom en rak fråga?? Så behöver du inte hålla på och tolka.
  • Anonym (Japp)

    Intresserad av dig absolut
    Du betyder något för honom därför kan han inte slappna av nära dig

    Om du är snygg så gör det säkert svårare för honom att ta steget

  • Anonym (dåligpåatttolka)

    Jag addade honom på facebook förut och skrev en rad eller två. Han svarade tillbaka och var trevlig men svarade inte på mitt tredje meddelande. Jag tog bort honom då från facebook för jag uppfattade det som att han inte var intresserad.

    Efter en utekväll med mina väninnor så addade jag tillbaka honom när jag var berusad... (dumt)

    Han accepterade min förfrågan, men vi har inte skrivit något till varandra. Har träffat honom någon gång efter och han var som vanligt... undviker ögonkontakt, men han ser glad ut ändå, tilltalar mig utan att jag sagt något, hälsar osv... så svårt att tolka...

  • Anonym (dåligpåatttolka)

    Kan tillägga att vi endast mötts på offentlig plats, känner ej varandra riktigt.

  • Anonym (dåligpåatttolka)
    Anonym (hmm) skrev 2015-10-25 18:05:46 följande:

    Hur vet han om att du vet att han är fin, och hur kan han förstå att du är intresserad?

    Ifall du verkligen är intresserad av honom och tror att han redan vet det, varför då inte vara ärlig med det och ställa honom en rak fråga?? Så behöver du inte hålla på och tolka.


    För att jag har sagt det till honom att jag tycker det.

    För att det är konstigt att fråga rakt ut tycker jag...
  • Anonym (känns igen)

    Låter precis som en kille jag träffade i somras! I vårt fall fanns det många anledningar till att det inte var någon bra idé att inleda ett förhållande och det blev aldrig något av det. Han har flyttat från stan och det är osannolikt att vi ses igen men jag är fortfarande förtvivlat förälskad i honom.
    Visst är det oerhört förvirrande med de där dubbla signalerna, men jag tror absolut att han är intresserad! Är nog inte så ovanligt med den typen av reaktion, särskilt bland unga killar. Hur gamla är ni? :)

  • Anonym (dåligpåatttolka)

    Jag är i 20årsåldern och han är 35+

  • Anonym (hmm)
    Anonym (dåligpåatttolka) skrev 2015-10-26 16:51:19 följande:

    Jag är i 20årsåldern och han är 35+


    Det förklarar en del... åldersskillnaden (och blyghet) kan nog göra så att han tvekar att lägga in en stöt om han är intresserad. Ska nåt hända här får du nog själv ta steget.
  • Anonym (dåligpåatttolka)

    Är det verkligen så? Jag tyckte att jag tog ett litet steg när jag började skriva på facebook... Men han slutade ju att svara...

Svar på tråden KILLAR; Vad betyder detta?