• cissha

    40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

    Hej!

    Jag antar att jag inte är ensam om att vara 40+ och planerar för en bäbis under nästa sommar/höst.
    Om du går i samma planer, hoppa in här vettja, så kan vi stötta, peppa och ge varandra goda råd Glad

    Jag har en dotter på 5 år och önskar nu ett syskon. Har ju förstått att fertiliteteten inte är på topp "längre". Men skam den som ger sig. Slutade med minipiller i juni och använder mig av en app samt ägglossningstest nu och framåt.

    Hur tänker ni och hur planerar ni? Berätta gärna!

    Ciss

  • Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
  • tovalisa

    Hej!

    Jag anmäler mej härmed: fjärde barnet planeras, dom andra är födda 08, 10 och 14. Själv fyller jag 40 år nästa år, men hoppas att det ska gå bra ändå. Vi har tänkt öppna babyfabriken tidigast i december.

    Själv då? :)

  • mariatheresia

    Hänger med här. 41 år har barn födda 08 och 11 och är inne på fjärde försöket nu. Tog 6 mån med de två så har inte gett upp. Känner mig inte äldre än första gången tror barnen håller igång mig så en trea hade varit Välkommen till sommaren

  • cissha

    Va kul att ni hoppade in Glad
    Det tog mig 7 månader att bli gravid med min dotter. Blev gravid december 2009 och hon föddes i september.
    Den gången så började jag använda ägglossningstester i december och det gav resultat direkt. Den här gången kör jag på med dessa på en gång.

    Här är fabriken i full gång Flört

  • Allex

    Hänger med här! En dotter född 2007 och det tog ett år att få till henne. Har dragit igång bebisfabriken för 17 månader sen. Just nu pågår försök 18 - puh!

    Eftersom jag haft spottings (rosa sekret) ca 5 dagar innan mens så tror jag (efter MYCKET eftersökning på nätet att jag är östrogendominant, dvs har progesteronbrist. Har även andra symptom på öd, såsom acne, svettningar på nätterna, huvudvärk och då o då trygande tålamod.

    Har smörjt med progesteronkräm i ca 10 månader med den rekommenderade dosen för oss i Sverige men har de senaste två månaderna läst att det kommer inte att räcka på långa vägar. Så nu denna cykel har jag "bambat" på med en högre dos. Hoppas så klart att det ska hjälpa

    Hade äl den 1/11 (har testat med sticka och så tempar jag). Så.... nu är det en sån där evig väntan på bim som för mig är den 16/11. Eftersom det är försök 18 - så känner man tyvärr "varför skulle det funka nu om det inte funkat de tidigare 17 gångerna". Men.... jag ger inte upp! 

  • fiskenova

    Hej! Jag är 40 och började försöka i maj, plussade nu i oktober. Tänkte bara tipsa - kanske självklart för många men i alla fall - om munkpeppar och rosenrot. Jag började med det i september efter en sommar utan resultat. Ägglossningen blev jättetydlig, tog test och hade sex på dag 8, 11 (då ägglossningen var) och 13 efter mens. Resultat direkt! Bara som pepp och tips :).

  • Allex
    fiskenova skrev 2015-11-06 16:41:09 följande:

    Hej! Jag är 40 och började försöka i maj, plussade nu i oktober. Tänkte bara tipsa - kanske självklart för många men i alla fall - om munkpeppar och rosenrot. Jag började med det i september efter en sommar utan resultat. Ägglossningen blev jättetydlig, tog test och hade sex på dag 8, 11 (då ägglossningen var) och 13 efter mens. Resultat direkt! Bara som pepp och tips :).


    Bra tips!

    Munkpeppar har jag ätit i 4 månader, tyvärr inget resultat av den än.
  • fiskenova
    Allex skrev 2015-11-06 23:39:50 följande:
    Bra tips!

    Munkpeppar har jag ätit i 4 månader, tyvärr inget resultat av den än.
    Hoppas du får det snart :).
  • havsblomman

    Är det någon av er som varit och testat hormonnivåer eller räknat ägg? Jag undrar om man kan beställa tid hos en vanlig gynekolog för att göra det, eller måste man gå till en dyr fertilitetsklinik? Jag har fått negativt på ägglossningstest och skulle vilja veta om det kanske inte ens är idé att försöka mer...

  • Maran73
    Hej alla, hänger också på! 

    Jag är 42 och startade bebisförsöken i mitten av juni då hormonspiralen åkte ut. Har en 17 årig son sedan tidigare. Varit singel lääääääänge men träffade för två år sedan den stora kärleken, som inte har barn. Var inte ett svårt beslut att börja försöka, då jag alltid velat ha ett barn till. Hur som helst, blev gravid i oktober, men det slutade tyvärr i missfall i fredags/lördags. ca vecka 7. JÄTTEtråkigt förstås, men försöker trösta mig med att jag faktiskt BLEV gravid, och ganska snabbt också. Så det är bara att fortsätta försöka. Äter levaxin som jag fått utskrivet som "finlir"av min diabetesläkare, och munkpeppar. Blev gravid direkt när jag började med dessa två, men har förstås ingen aning om de bidrog till plusset eller ej. 

    Trevligt att "prata" med tjejer i samma situation och med samma mål, lycka till från mig!
Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016