• Anonym (Svensk kille, 24år)

    TJEJER/KVINNOR! Är vi svenska killar tråkiga?

    Hejsan, bor i Stockholmsområdet. Har lagt märke till, speciellt den senaste tiden att det är väldigt vanligt med sk. "blandade par". Alltså en svensk partner tillsammans med en utländsk. Och vice versa.


    Det intressanta är att i säkert 75-80% (uppskattningsvis) av fallen består dessa par utav en utländsk kille och en svensk tjej. Sällan man ser motsatsen. Speciellt bland yngre, där detta fenomen verkar vara ännu vanligare.

    Kan även tillägga att min mor samt mina två yngre systar, 16 och 19år gamla har alla pojkvänner med ursprung från mellanöstern.


    Har även stött på ganska många tjejer som inte är attraherade av svenskar.


    Min fråga till alla tjejer/kvinnor. Är vi svenskar killar så tråkiga? Eller vad beror detta på ;) Nyfiken bara!

  • Svar på tråden TJEJER/KVINNOR! Är vi svenska killar tråkiga?
  • LaLola

    En del är tråkiga och andra inte.
    Precis som alla människor oavsett kön och var de är födda......

  • grind

    Många svenska män är omanliga. Givetvis blir många av dem då utkonkurrerade av män med cohones.

  • Melinoe

    Om alla är tråkiga kan jag inte svara på men de svenska killar jag har varit tillsammans med och många av de jag känner har alla visat sig haft samma trista översittar attityd.. Det är min erfarenhet, om det är jag som haft super otur eller om det är så det är överlag vet jag inte.

    Är gift med en Irländare.

  • Anonym (B)

    Det tycker jag inte. Jag är utländsk och jag har en svensk man.

  • Anonym (B)

    Men det beror kanske på åldern. Jag skulle nog inte dejta en svensk under 40.

    Om jag var yngre eller gillade yngre män skulle nog dejta någon från UK.

  • Anonym (Jo)

    När jag var yngre var det spännande med en utländsk kille. Fast då fanns det ju inte så många här. Nu när jag är 42 år föredrar jag svenska ljusa killar.

  • Anonym (Donna)

    Nej, verkligen inte! Själv har jag bara attraherats av svenska killar. Men så är jag själv av mixad härkomst (halvsvensk/halvgrekinna). Jag håller inte alls med dig om att det finns få utländska tjejer med svenska män, jag tycker snarare att detta verkar väldigt vanligt. Åtminstone bland de som är 25+ (själv är jag strax under 40).

  • phelangie

    Att dra alla över en kant är orättvist, men ja majoriteten av alla svenska killar är tråkiga och lite mesiga.

    Jag har utländsk man och det känns liksom lite som att han är större och kan skydda mig. Vet inte hur jag ska förklara men respekten från båda hållen är lika men känns större, dom är liksom manligare, tuffare och hårdare samtidigt som deras insida är så mjuk och snäll som ingen annans. Återigen står det inte för alla utländska, men majoriteten.

    Dom är liksom mer spännande..

  • Anonym (blatte)

    Really? Saker kanske har förändrats sen jag var tonåring men då kollade svenska tjejer knappt på oss blattar, visst man var kompis med dem men mer än så blev det inte, krogen fick man knappt komma in på om man inte var i sällskap med svenskar, kom man med andra blattar så var det kört, så ragga på krogen var inte något alternativ, eller rättare sagt så slutade man ens prova att försöka komma in på svenska krogar utan drog direkt till blatteklubbar istället och raggade på blattetjejer.

    Anledningen till att du aldrig ser svenska killar med arabiska tjejer är för att arabiska tjejer är hårt hållna av familjen och inte får träffa svenska killar medan arabiska killar får göra som de vill. Det verkar inte ha förändrats sen jag var ung. Raggade man på en arabisk tjej fick man genast brorsan eller brorsans kompis på sig, däremot var de mer än gärna på allt som hade en puls.

Svar på tråden TJEJER/KVINNOR! Är vi svenska killar tråkiga?