• Clothilde

    IVF / Ruvning i nov!

    Har Genomgått 3:e IVF uttaget och har insättning i kommande vecka.

    Har mått lite olika "dåligt" de tre olika gångerna med olika utfall.

    Och nu kommer snart den långa väntan... Gaaah! Med efterskalv från ingreppet, stimulerad av progesteron och en massa hopp samlat i bagage försöker man ömsom läsa, ömson ignorera kroppens alla förvillande tecken.

    Någon som är i ruvar-tagen nu? Eller någon i denna IFV utmaning som funnit ett bra sätt att inte bli tokig i alla frustrerande pauser ?!

  • Svar på tråden IVF / Ruvning i nov!
  • Mollan79

    Hej
    Jag ruvar inte ännu men hoppas att snart få göra det :)
    Jag är inne på 8:e dagen med sprutor, har mitt andra vul på tisdag. Då hoppas jag på fina blåsor och att de kan säga dag för äggplock.
    Detta är 4:e IVF:en men jag har bara kommit till äggplock 1 gång än så länge..

  • Tanja88

    Jag väntar att få påbörja mitt andra försök , måste vänta till min mens som jag väntar den 18-19 november ! Så får man bara hålla tummar & tår att de finns tid att starta behandlingen , sen är det ju december & massa röda dagar !

    Jag hade också det jobbigt med den eviga väntan. Kändes ju som att tiden gick så himla långsamt. Men jag levde som vanligt , och försökte sysselsätta mig så fort jag inte var på arbetet :) de hjälpte mig massor !

  • cameleon

    Jag har återföring på fredag. Mitt fjärde återförande, jag blev gravid i somras men fick tyvärr utomkvedshavande igen :(

    Förra gången plussade jag redan på rd 10, det var en magisk känsla :)

  • Mollan79

    Cameleon:
    Jag plussade på ruvardag 11 med en 2-dagars i januari men fick missfall . Det var så underbar lyckokänsla att se ett + och jag sörjer fortfarande ibland.
    Jag har gjort ett FET oxå i maj men det tog aldrig trots kanonbra slemhinna och fin blasto :(
    Men nu hoppas jag på denna omgång, det blir äggplock imorgon :D

  • Humsebumsen

    Ruvar oxå. Skall testa på torsdag. Känner ganska mkt i brösten och har huvudvärk till och ifrån. Magen känns som den är i v 30 typ...känner mig superstor:/
    Har en son på snart 3 från ett tidigare IVF. Så vi vet ju att det funkar, men man är ju alltid osäker. Försöker hålla mig till att inte tro så mkt så man inte blir alltför besviken, men det är svårt;)

  • toksnippan

    Här ruvas det. RD 4. Har en son på 5 år som blev till på frysförsök. Detta är fjärde insättningen för syskonförsök men jag är inte särskilt hoppfull denna omgång. Börjat rosa/brunspotting redan. Gillas icke!

  • toksnippan
    cameleon skrev 2015-11-15 19:06:24 följande:

    Jag plussade för några dagar sedan 


    Wow! Du måste ha fått tillbaka ett långtidsodlat om du plussat såpass tidigt?
  • cameleon
    toksnippan skrev 2015-11-15 19:46:47 följande:
    Wow! Du måste ha fått tillbaka ett långtidsodlat om du plussat såpass tidigt?
    Nej, ett 3-dagars!
    Jag plussade väldigt väldigt svagt redan på rd 6 och dagen efter plussade jag på Clearblues digitala :)
Svar på tråden IVF / Ruvning i nov!