• Anonym (noPut)

    Läpp filler

    I fredags gjorde jag läppfiller 1ml Dermavisc (animalisk filler). Jag har redan naturlig rätt så fylliga läppar, men önskade lite mer put och fyllighet i framför allt överläppen. Fyllde alltså 1 ml fördelat på 2/3 i överläpp. Direkt efter såg det fint och fylligt ut (ej ankmun). Dagen efter fortfarande lite svullet men fylligt. Och två dagar efter (söndags) så såg det ut som tidigare igen, ingen skillnad alls!
    Jag tänkte att det kanske var inbillning efter som svullnaden lagt sig nu. men varken min man, arbetskompisar, familjemedlemmar mfl ser någon som helst skillnad. Jag har tagit profilkort och det är som tidigare.
    Ringde till salongen och ifrågasatte mitt resultat. Fick då till svar att det kan brytas ner snabbare om det är första gången man gör filler. Jag var väl medveten om att det kunde brytas ner snabbare, men inte på två dagar?  När dom påstår att man bör ha resultatet i ca 4-6månader.  Någon annan som råkat ut för det?

    Fråga då om man kanske skulle testa med annan sorts filler, men det avrådde dom ifrån under de närmaste halvåret. Lika så att jag kunde fylla på med ytligare 1ml Dermavisc, men om tidigast 2 månader..

    Någon som kan ge mig råd, kan man "blanda" olika fillers? kan kroppen stöta bort filler? hur snabbt kan man fylla på igen? Vilken sort har ni testat och vart nöjda med?

  • Svar på tråden Läpp filler
  • Anonym (noPut)
    testies99 skrev 2015-11-02 20:19:20 följande:

    O snyggt. 


    Inte snyggt om man har "ankläppar". Men om man haft fylliga som börjar tunnas ut med åldern, så att det numera ser ut som rynkiga trista saker så känns det mycket trevligare med lite mer volym. Är absolut inte ute efter några jätteläppar.
  • putigast

    Det skall gå bra att blanda olika fillers eftersom innehållet i stort är detsamma (hyaluronsyra) och det som skiljer är märket.

    Jag har själv haft Princess innan och nu har jag juvederm. Har inte varit några problem att blanda.

    Däremot skall man inte sticka för ofta i läpparna eftersom man kan få ärr och indragningar.

    Hade jag varit du hade jag kontaktat en annan klinik och förklarat läget och se om du kan testa ett annat märke. Rekommenderar juvederm!! Bästa filler :)

  • Chavale

    Hej!
    Ja, det verkar verkligen ologiskt att fillern skulle brytas ned på bara två dagar. Sannolikt har behandlaren inte haft så mycket erfarenhet och kanske varit försiktig med att injicera för mycket. 
    Att gå till en salong är vanskligt över lag tycker jag. Om man har tur kan man bli nöjd men om något "går fel" har de sällan de medel som behövs för att ta bort fillern. Då får man istället söka en mer "professionell" behandlare, ofta en legitimerad läkare, som kan hjälpa. 
    Själv går jag till Adel Estetik (finns både i Stockholm och Göteborg), och är alltid nöjd. Läkaren som behandlar ( Dr Adel Haghjoo) har formella utbildningar, kursintyg etc som verkligen styrker hans kompetens. Trots att han är legitimerad läkare är priserna dessutom väldigt bra. Dessutom är han trevlig Kan varmt rekommenderas alltså.

  • Hannah4

    Hej
    Jag har provat både juvederm och restylane. Restylane gick oftast ut fortare för mig så därför gick jag över till juvederm. Det varar ungefär fyra månader men jag har aldrig provat att blanda.
    Men det låter som något har blivit fel för dig. Kan du inte prova juvederm. Jag tycker det fungera jätte bra. Det blir inte klumpigt och varar längre. men det är ju förstås olika för alla. Jag har dock det du kallar ankläppar men det påverkar ju inte fylligheten.

Svar på tråden Läpp filler