• Äldre 3 Nov 06:59
    3096 visningar
    39 svar
    39
    3096

    Gbp-opererad & gravid

    Hej allihopa!


    Tänkte jag startar en tråd för oss som har gjort en gastric by pass operation och som nu är gravida!
    Är själv opererad sedan ca 8 år tillbaka och vi väntar nu vårt andra barn

    Hoppas vi är några fler som kan följas åt !

  • Svar på tråden Gbp-opererad & gravid
  • Äldre 4 Nov 04:09
    #1

    ingen?

  • Äldre 4 Nov 09:01
    #2

    Jag är opererad för 2.5 år sen och gravid med första barnet i vecka 17. Bf 15 april :)


    Min blogg - www.natalina.se
  • Äldre 5 Nov 04:49
    #3
    snowybaby skrev 2015-11-04 09:01:42 följande:

    Jag är opererad för 2.5 år sen och gravid med första barnet i vecka 17. Bf 15 april :)


    Åh va roligt att det blev lite fart i tråden =)


    Hur har din grav varit hittills? Är dina värden bra å så?

  • Äldre 5 Nov 07:19
    #4

    Ja de va roligt. Illamåendet hänger kvar även nu och har helt klart varit jobbigast. Men värdena


    Min blogg - www.natalina.se
  • Äldre 5 Nov 07:19
    #5

    Är bra förutom lite dåligt järn så tar 2 tabletter nu. Själv då? :)


    Min blogg - www.natalina.se
  • Äldre 5 Nov 07:40
    #6
    snowybaby skrev 2015-11-05 07:19:10 följande:

    Ja de va roligt. Illamåendet hänger kvar även nu och har helt klart varit jobbigast. Men värdena


    Ja det e jobbigt. Mår inte så illa ..men det kommer till å från.. jag e mest trött faktiskt.. sjukligt trött :P


    Jag är inte så långt gången ännu.. Mitt hb låg på 122 så det anses ju vara helt okej ialf..
    vad ligger du på då? I hb! Vet jag låg sämre med mitt första barn.. å sen e det ju 8 år sedan operation.. å bara 2,5 år för dig så det e klart det blir skillnad där också!


    Får du inte ont i magen av järntabletterna? Jag tänkte jag börjar med 1 varannan dag ialf för att det sedan ska bli stabilt o kroppen ska vänja sig.. men får ont oavsett =/

  • Äldre 5 Nov 07:52
    #7
    Sessie skrev 2015-11-05 07:40:21 följande:

    Ja det e jobbigt. Mår inte så illa ..men det kommer till å från.. jag e mest trött faktiskt.. sjukligt trött :P

    Jag är inte så långt gången ännu.. Mitt hb låg på 122 så det anses ju vara helt okej ialf..

    vad ligger du på då? I hb! Vet jag låg sämre med mitt första barn.. å sen e det ju 8 år sedan operation.. å bara 2,5 år för dig så det e klart det blir skillnad där också!

    Får du inte ont i magen av järntabletterna? Jag tänkte jag börjar med 1 varannan dag ialf för att det sedan ska bli stabilt o kroppen ska vänja sig.. men får ont oavsett =/


    HB låg bra men de va depåerna som låg dåligt. Typ 3 eller nåt om jag minns rätt. Nej magen klarar sig bra tycker jag. Äter ju alla andra vitaminer och åt folsyra fram till vecka 14. Men de blir b12, kalk x2, järn x2, c-vitamin, gravidtablett x2 och lergigan.

    Illamåendet för mig har varit där sen jag blev gravid och blivit något bättre nu men finns fortfarnade. Sjukt jobbigt. Så äter lergigan för det. Va också väldigt trött i början men har blivit bättre nu. Men somnar när jag lägger huvudet på kudden :p

    Vilken vecka är du i? Här är nästa milstolpe rul som är den 18/11 :)
    Min blogg - www.natalina.se
  • Äldre 5 Nov 08:58
    #8
    snowybaby skrev 2015-11-05 07:52:46 följande:
    HB låg bra men de va depåerna som låg dåligt. Typ 3 eller nåt om jag minns rätt. Nej magen klarar sig bra tycker jag. Äter ju alla andra vitaminer och åt folsyra fram till vecka 14. Men de blir b12, kalk x2, järn x2, c-vitamin, gravidtablett x2 och lergigan.

    Illamåendet för mig har varit där sen jag blev gravid och blivit något bättre nu men finns fortfarnade. Sjukt jobbigt. Så äter lergigan för det. Va också väldigt trött i början men har blivit bättre nu. Men somnar när jag lägger huvudet på kudden :p

    Vilken vecka är du i? Här är nästa milstolpe rul som är den 18/11 :)

    Okej men va skönt juh! Det va tråkigt dock att depåerna va dåliga. Det är ju det som e det viktiga egentligen.. för det spelar ju faktiskt roll.

    Ja jag är glad om jag kan hålla mig vaken till kl 20 :P Igår somnade jag innan kl 20 och då hade jag ändå sovit nästan 2 h på dagen :P
    Jag är bara i v.5.. så väldigt tidigt! Men går in i v.6 på lördag. Ska göra ett vul 23/11 så det är nästa milstolpe för oss. Så skönt att få ett känner jag. Vet inte varför jag är så orolig denna gången.. jag e det men ändå inte..svårt att förklara..


    Mysigt med RUL =) ska ni kolla könet? :D

  • Äldre 5 Nov 09:43
    #9

    Men va mysigt! Då får jag säga stort grattis till graviditeten! 

    Vi har också gjort massor med VUL då jag har blödigt väldigt mycket i början av graviditeten, tydligen skör slemhinna. Så har sett bebis många gånger. Men vi avstod KUB då vi inte ville göra oss oroliga i onödan plus att vi är unga. 

    Vi gjorde däremot ett privat VUL i vecka 13 för att se så allt såg bra ut. Och de gjorde det. Ja, vi har haft det under förhandling här hemma angående kolla kön om de går, jag vill gärna för att få det mer greppbart med sambon vill inte. Men nu så har vi kompromissat att vi ska kolla men inte berätta för nån närstående =)

    Hoppas de går bra på VUL! Vart bor du? Eller du kanske vill vara anonym, i så fall ignorera min fråga om vart du bor, själv bor jag i Karlstad.


    Min blogg - www.natalina.se
  • Äldre 6 Nov 05:36
    #10
    snowybaby skrev 2015-11-05 09:43:45 följande:

    Men va mysigt! Då får jag säga stort grattis till graviditeten! 

    Vi har också gjort massor med VUL då jag har blödigt väldigt mycket i början av graviditeten, tydligen skör slemhinna. Så har sett bebis många gånger. Men vi avstod KUB då vi inte ville göra oss oroliga i onödan plus att vi är unga. 

    Vi gjorde däremot ett privat VUL i vecka 13 för att se så allt såg bra ut. Och de gjorde det. Ja, vi har haft det under förhandling här hemma angående kolla kön om de går, jag vill gärna för att få det mer greppbart med sambon vill inte. Men nu så har vi kompromissat att vi ska kolla men inte berätta för nån närstående =)

    Hoppas de går bra på VUL! Vart bor du? Eller du kanske vill vara anonym, i så fall ignorera min fråga om vart du bor, själv bor jag i Karlstad.


    Tack och detsamma juh =)

    Åh va jobbigt. Det måste vara en chock när man upptäcker en blödning? Fyy! =/ Jag är ju nojig som fan alltså..
    Ja KUB tycker inte jag spelar nån roll..för är det något så är det ändå "för sent" för att göra nåt ändå.. dessutom så är det ju ens barn oavsett..aser jag

    Då vann du alltså :P Haha! Jag vill också gärna kolla så får vi se..! Min man gav ju sig inte med sonen så .. nu får han ge sig =)

    Nej det e lugnt. Jag bor i Skövde. Hur gammal e du ,då? =)
Svar på tråden Gbp-opererad & gravid