• rgmma

    längtan efter ett syskon!

    Jag är en tvåbarns mamma som planerar en tredje och undrar om någon skulle vilja följas åt längs vägen gång? Jag och min man har nu försökt ett tag utan någon större framgång tyvärr och det börjar bli jobbigt men det är väl bara att låta tiden utvisa när det är dags. Någon som också planerar att få barn framåt sommaren/ hösten 2016?

  • Svar på tråden längtan efter ett syskon!
  • NiHa

    Jag förhoppningsvis:)
    Har inga barn sen innan.
    Men har försökt ett tag nu så jag förstår
    att man blir otålig:(
    Hur gamla är dina barn? :)

  • Sommarmalva

    Vi försöker oss på en liten fyra till nästa sommar/höst. Vi hade en liten på gång som skulle kommit i april, men fick missfall tyvärr. Har precis haft första mensen efter så nu kör vi igång igen.

  • rgmma

    Niha: ja, det har alltid gått så smidigt de andra gångerna så det börjar bli lite jobbigt varje gång man inser att man inte är gravid.

  • rgmma

    Sommarmalva: ok, vad tråkigt! Hade hoppats vi kunde fått i april/ maj med men det ville sig inte så

  • Sommarmalva
    rgmma skrev 2015-11-05 21:22:13 följande:

    Sommarmalva: ok, vad tråkigt! Hade hoppats vi kunde fått i april/ maj med men det ville sig inte så


    Ja, så fruktansvärt tråkigt! Tyckte som du, att april var den perfekta månaden. Vi har en som fyller på sommaren och två i oktober, så våren hade vart perfekt. Nu är jag glad om det blir ett syskon överhuvudtaget... Fast det får gärna ta sig snabbt så det inte blir en tredje i oktober
  • Sommarmalva
    rgmma skrev 2015-11-05 21:22:13 följande:

    Sommarmalva: ok, vad tråkigt! Hade hoppats vi kunde fått i april/ maj med men det ville sig inte så


    Hur länge har ni försökt? Här har det också gått så lätt de andra gångerna, så tar nästan för givet att det kommer gå fort nu med.... Men man blir ju inte yngre...
  • rgmma

    Ok, då förstår jag att det hade vart fin med ett april barn. Har väl nästan samma dilemma har två pojkar som fyller i september och vill helst undvika ett september barn till. Nu är ju mina några år så man är blir ju visst äldre så det lär väl kanske inte vara lika lätt men man hoppas ju ändå att det inte ska ta så lång tid. Vi har försökt sen i april.

  • rgmma

    Är lite ny på att skriva i telefonen så är det någon som kan förklara hur man kan kopiera det man vill svara på bär man svarar??

  • Sommarmalva
    rgmma skrev 2015-11-06 07:04:08 följande:

    Är lite ny på att skriva i telefonen så är det någon som kan förklara hur man kan kopiera det man vill svara på bär man svarar??


    Tryck på det lilla kugghjulet i hörnet på det du vill svara på, och välj citera så ser man vad du svarar på
Svar på tråden längtan efter ett syskon!