• springa

    BF juli 2016

    Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

    Fler som plussat med Bf juli? :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

  • Svar på tråden BF juli 2016
  • Änglavakt89

    Plussade i dag och enligt uträknat bf är det den 13/7

    Fick missfall för exakt 1 månad sen och han inte få någon mens i mellan! Fick tidigt missfall i v5+2

    Har en dotter sedan tidigare född juni 14

  • springa
    Änglavakt89 skrev 2015-11-05 12:03:08 följande:

    Plussade i dag och enligt uträknat bf är det den 13/7

    Fick missfall för exakt 1 månad sen och han inte få någon mens i mellan! Fick tidigt missfall i v5+2

    Har en dotter sedan tidigare född juni 14


    Välkommen och grattis till plusset! 


    När jag blev gravid med vår dotter hade jag också haft ett MF månaden innan och heller inte hunnit få någon mens. 

    Är sjukt nojjig för MF nu känner jag. Är bara i v. 3+6 och har alltid fått MF innan graviditeten efter blivit fullgången..

  • Änglavakt89

    Jag tror att man inte ska försöka tänka så mycket! Det är ju svin svårt det vet jag men blir det må är det ju tyvärr oftast pga att fostret inte är livsdugligt. Hur jobbigt det än är så ska man va glad att kroppen sköter det själv.

    Jag är just nu i v 4+0 så e ju oxå sjuuuuuuukt tidigt och såklart oxå livrädd för missfall igen! Vågar knappt tänka på graviditet för vill inte bli lika ledsen som sist! Vi får peppa varandra :)

  • pixi8

    Här är en till med bf i juli. Barn nummer tre. Jag testade positivt idag, har inte vågat testa innan för jag är så nervös för missfall!

  • Pingvin

    Hej! Jag plussade igår????efter 9 försök lyckades vi äntligen :) Detta är vårt 3:e barn. Är jätteorolig att det ska bli missfall ,är på BIM+ 1 idag... Man kan inte riktigt tillåta sig själv att vara glad..Har haft ett missfall tidigare innan jag fick min pojke...jag har inga symptom iheller! Ingenting! Har ni symptom? Kan det vara för att kroppen varit gravid flera gånger? Om man bara kunde få nåt symptom åtminstone...

  • Karo1234

    Hoppar in här ja med bf 2/7 (tror dock något senare) har heller inga direkta symtom bara ömma bröst! Detta är mitt tredje:)

  • pixi8

    Jag kände bara några dagar efter ÄL att det hade blivit något, då började tuttarna ömma rejält. Dom är fortfarande ömma, ryggen gör fruktansvärt ont och jag är hungrig jämt! Och luktkänslig. Plus att jag redan har fått cravings, vilket jag aldrig har haft innan :D

  • springa

    Vad kul att ni hittat hit! 


    Verkar som rädsla för missfall är mer regel än undantag. 

    Jag kände av ömma och knöliga bröst några dagar efter ÄL sen har jag mått illa till och från, förstärkt luktsinne(även om det suttit kvar sen förra grav också så är det mer nu), lättirriterad(är även det rätt ofta) ;) haha... Har inte haft symtom så tidigt under de andra graviditeterna. Idag känner jag inte särskilt mycket mer än trötthet. Lite i brösten bara..

    Vi får verkligen peppa varandra! Och som Änglavakt89 säger är det ju bra att kroppen tar hand om det själv. Jag har fått för mig att min livmoder måste ställa in sig eftersom jag fått MF innan båda barnen..fast det har väl antagligen varit något fel då. Känns bättre den tanken just nu! Det känns bra i kroppen iaf. 

  • Zeeeeta

    Hoppar in här :) Plussade idag, och bf ska vara runt den 15 juli :) Första barnet och det blev till på första försöket :) hoppas bara det lilla vill stanna kvar, fått ett tidigt missfall i vintras (ej planerat försök) så hoppas att det inte blir samma denna gång..

  • dundernina

    Hej hoppas in här oxå.

    Plussade i tisdags med BF runt 15 juli. Har en son sedan tidigare på snart 2 år. Tyckte det var dax för ett syskon och det tog sig redan på första försöket.

    Har bokat ett VUL den 23 november. Hundra år till dess... tiden nu i början går ju så långsamt.

    Symptomen några dagar efter ÄL var yrslig och lättretlig. Nu känner jag typ att mina äggledarna är dubbelt så stora och värkar. Känner att dem är jättetjocka typ. Någon som känner igen den känslan?

Svar på tråden BF juli 2016