• 737an

    Äggdonation i Riga, vilken klinik?

    Behöver hjälp med vilken klinik man ska välja då vi ska göra äggdonation.? Har hört att många åker till Riga, men blir nu helt osäker på vilken klinik man ska välja. Det finns ju IVF Riga, Nya Ava clinic och Ava clinic? Blir helt förrvirad. Är det någon vänlig själ som har erfarenhet från någon av dessa?? Vilken ska man välja? Vad ska man tänka på? Känner mig desperat så snälla hjälp mig att välja!!

    Tack!!!


    Äggdonation
  • Svar på tråden Äggdonation i Riga, vilken klinik?
  • RobSab

    Vi gjorde äggdonation på ava clinic (avaclinic.lv) och jag är nu gravid efter vår första äggdonation (har 9 ivf i bagaget).
    Vi är väldigt nöjda med kliniken.
    Lycka till!

  • 737an

    Åh så kul! Har inte haft kontakt med den kliniken ännu, men ska kolla upp den nu. Lycka till!!!

  • Hoppan

    Vi gjorde också ÄD på ava clinic. Fick alla donatorns ägg, som vi sparat i frysen. Vår lilla söta flicka föddes i somras! Använde embryo glue för säkerhets skull... Vi är helnöjda med kliniken. Mycket proffsigare än allmänna svenska sjukhus a la Sahlgrenska. Trevlig miljö med tidningar, te, mysigt väntrum, vänlig personal. Vi tog spa-behandlingar i Riga, shoppade, gick på bio och njöt av staden. Det kommer vi även att göra nästa gång vi vill försöka få barn, ett helsyskon till vår lilltös. (Jag längtar redan, livet är underbart!)

    Det enda jag tycker man missar vid ÄD behandling utomlands är den psykiska biten. Att det barn man bär och föder ut ska se ut som en själv, var något jag ändå fick för mig, trots att ägget kom från någon annan. Och trots att makens gener också påverkar... Detta blev konstigt för mig... Men det beror ju inte på den estniska kliniken i sig, utan på att man inte får förberedande psykologsamtal I Sverige innan man beslutar sig för ÄD utomlands. (Men genom mödravården har det varit lätt att få träffa en psykolog nu efteråt).

    Vi rekommenderar varmt Ava clinic i Riga!

  • Hoppan

    Lettisk klinik, menar jag! (Skrev estnisk). Avaclinic.lv

    De har gott om listade donatorer, vilket gjorde att vi valde dem. Personalen har varit mkt bemötande hela vägen!

    Lycka till! Hoppas att äggdonation även är lösningen för er. Annars hittar ni säkert en annan bra väg som passar er.

  • swede

    737an, jag och min sambo har gått på IVF Riga, där vi har gjort 4 ÄD-försök. Vi har i stora drag varit nöjda med kliniken, även om den tyvärr inte resulterat i något barn. Jag har blivit gravid, men fått MF. Hade kanske önskat att kliniken hade ändrat lite i min behandlingsplan, när försöken inte gått bra, eller kommit med förslag på vad de tror kan vara fel och inte bara säga att det är otur. Pga missfallen bad jag om att få göra en hysteroskopi, för att utesluta vissa saker (som myomer mm).Vi har i stora drag varit nöjda med kliniken. Personalen har varit proffsig och det är en fin, central klinik.

    Efter vårt sista försök bytte vi klinik till Arleta i Tjeckien. De har en mkt bra och överskådlig hemsida, där man lätt får en överblick på alla steg i behandlingen, dvs med besök o tester mm. Även prislistan är väldigt lättöverskådlig. Det tyckte vi var bra. De har 3 olika paket. 1. Då ingår allt. Hotell, resa, medicin mm 2. Allt utom resan 3. Bara medicin I paket 1 o 2 ingår garantin. Kliniken ligger drygt 2 timmar från Prag. Tar man paket 1 el 2 ingår transport till o från kliniken. Det är en liten klinik och man blir sedd på annat sätt, nästan familjärt. Jag plussade där på mitt första ÄD i Tjeckien och är nu i v 24.

    Har du frågor om någon av dessa två klinker så svarar jag gärna :) Ett stort lycka till! Hoppas att du kan få den hjälp du/ni behöver!

  • Quinna73
    swede skrev 2015-11-09 18:54:48 följande:

    737an, jag och min sambo har gått på IVF Riga, där vi har gjort 4 ÄD-försök. Vi har i stora drag varit nöjda med kliniken, även om den tyvärr inte resulterat i något barn. Jag har blivit gravid, men fått MF. Hade kanske önskat att kliniken hade ändrat lite i min behandlingsplan, när försöken inte gått bra, eller kommit med förslag på vad de tror kan vara fel och inte bara säga att det är otur. Pga missfallen bad jag om att få göra en hysteroskopi, för att utesluta vissa saker (som myomer mm).Vi har i stora drag varit nöjda med kliniken. Personalen har varit proffsig och det är en fin, central klinik.

    Efter vårt sista försök bytte vi klinik till Arleta i Tjeckien. De har en mkt bra och överskådlig hemsida, där man lätt får en överblick på alla steg i behandlingen, dvs med besök o tester mm. Även prislistan är väldigt lättöverskådlig. Det tyckte vi var bra. De har 3 olika paket. 1. Då ingår allt. Hotell, resa, medicin mm 2. Allt utom resan 3. Bara medicin I paket 1 o 2 ingår garantin. Kliniken ligger drygt 2 timmar från Prag. Tar man paket 1 el 2 ingår transport till o från kliniken. Det är en liten klinik och man blir sedd på annat sätt, nästan familjärt. Jag plussade där på mitt första ÄD i Tjeckien och är nu i v 24.

    Har du frågor om någon av dessa två klinker så svarar jag gärna :) Ett stort lycka till! Hoppas att du kan få den hjälp du/ni behöver!


    Hej Swede

    Var in och läste om kliniken i Arleta och den kändes riktigt bra och var lättöverskådlig precis som du sa. Vi är i en första kontakt med en annan klinik i Tjeckien men denna kändes riktigt bra när man läser om den på deras sida. 
    Vilken utav paketen valde ni? 
    Hur fick du reda på den här kliniken? Fick du den rekommenderad av nån?

    Stort grattis till v.24:)
  • swede

    Hej Quinna73! Tack för grattis. Jag sökte en massa information på nätet, jämförde priser och lite statistik på hur många som lyckats. Hittade en hel del info på Fertilityfriends (en engelsk sida). Sedan läste jag om en tjej "Maryhe" på FL som hade lyckats där, och jag tror det blev den slutgiltiga orsaken till att vi valde Arleta. Resan i bil fr Prag kan vara lite dryg. Vi valde paket nr 2, för vi ville ha med garantin. Så det enda vi gjorde själva var att boka flygbiljett.
    Tittar ni på kliniker i andra länder också?
    Ett stort lycka till, vilken klinik ni än bestämmer er för!

  • Quinna73

    Hej Swede

    Vi har tittat på klinik i Riga först men sen har vi börjat kika på Tjeckien och då unico kliniken tror jag att den heter.

    De känns omständigheter med Tjeckien än Riga. Lättare med transport till Riga. Men tycker Tjeckien känns bättre. Så de blir nog någon utav klinikerna i Tjeckien som vi kommer välja.

    Vi kikade oxå på alternativ 2 och tyckte de verkade bäst????

  • Salacka

    Jag är väldigt nöjd med iVF Riga (ivfriga.se) - all personal är väldigt snäll, doktorn Fodina har gjort behandlingsplanen samma dag som jag kom fram. Låt oss se vad som händer! Glad

  • Charlie24

    Hej. 


    vad kostar ivf med äggdonation, egna spermier, i Riga?
    ca?
    hur går det till? tester av slemhinnan inför insättning, gör man det hemma i Sverige?
    Eller måste man åka flera gånger fram och tillbaka till Riga? Lämna spermier mm?

Svar på tråden Äggdonation i Riga, vilken klinik?