• KingOf­Kings
    Äldre 9 Nov 14:43
    3245 visningar
    35 svar
    35
    3245

    Var är hatet mot kommunismen?

    Ja eftersom kommunisterna sitter vid makten (MP och V t ex) och på ledande poster i samhället så som Universitetsledningar osv, så kommer det självfallet inte att påtalas i media hur mycket skit kommunisterna skapat.


    Ulltand skrev 2015-11-09 14:16:36 följande:
    Komunistisk ideologi är inte "ond" i sig själv. Däremot har mycket elände utförts i komunistiska diktaturer men så sker ju även marknadsekonomiska diktaturer.
    Nazistisk ideologi är ju inte heller "ond" i sig själv. Det är inte som så att Tyska nazister såg sig själva som onda och gick på gatorna och vandrade och skanderade att de var Darth Vader *ICH BIN DEIN VATER!*, snarare som en pragmatisk ideologi som fungerar och som tillhör den goda sidan.

    Det tycker dagens kommunister också om sig själva. Att de tillhör den goda sidan. I verkligheten är det ondskan de tillhör, precis som alla andra ideologier där utövarna tror de tillhör "det goda"

    Det finns många fler sådana grupper. Massa muslimska grupper som hugger huvudet av levande små barn (hur äckligt som helst men jag antar att ni mespajasar här på FL inte vågar kolla på sånt och sanningen i vitögat utan det är mest fagra tal som skrivs här), de tror att gud har gjort dem goda och alla andra onda och att de därför måste avlägnsa alla onda (genom att hugga av huvudet på dem).

    Kommunisterna i Sverige berikar sig själva och gör andras liv mycket sämre. Ja i princip som alla andra skitgrupper. Problemet med Sverige är att det sköts tysts. Vi betalar världens högsta kommunistskatter i hela världen och får skit tillbaka. Ingenting fungerar. Jag skulle träffa en läkare, och får vänta 3 månader innan jag får tid. Hur i helvete fungerar det så jävla dåligt när man betalt dessa enorma jävla skatter. De borde vara tid samma dag och när jag kommer borde läkaren vara superkompetent och undersöka mig med alla möjliga tester som får kosta exakt va de vill. Men nej. Inte i Svärje.
  • KingOf­Kings
    Äldre 10 Nov 02:27
    #21
    Anonym (Sam) skrev 2015-11-09 18:14:24 följande:
    Man är inte "ond" om man vill utrota judar och homosexuella?

    De enda som tycker så är väl de som röstar SD.

    Varje gång en rasist yttrar sig på FL så besannas mina fördomar om SD.


    Det tycker du på grund av din okunskap kring historien. Du litar ju blint på information som du fått av dina sektmedlemmar som ser rasister överallt.

    Faktum är att man inte ville utrota judarna och tyska nazisterna ville förflytta dem till Israel direkt men hade inte västvärlden med sig på den punkten.

    Sen var det en handfull människor som var inne på att utrota judarna. Det är stora likheter med dagens samhälle. Den ena myndigheten vet inte vad den andra sysslar med trots att bägge är myndigheter. Gissningsvis visste inte 99 % av alla som du menar var nazister om att det fanns koncentrationsläger och av den 1 % som visste det kanske 10 % av dem visste att det utrotades människor där. Därav mitt påstående att nazisterna inte visste själva att de var "onda". Visst var de onda.

    Sedan hajar jag inte hur SD kom in i diskussionen. Vi har inte diskuterat SD så jag förstår inte vilka fördomar det skulle vara (inte för att jag bryr mig mycket om någon kommunists eventuella fördomar). Kommunismen var minst lika "ond" som nazismen. Man utrotade massor med människor. Det är det som gör er så jävla äckliga, att ni köper en ideologi som ur ren ondska utrotat mängder med människor. Satt oskyldiga människor att avlida brutalt i koncentrationsläger och sedan menar att det var någon slags godhet. Nej det är rasism. Att göra skillnad på människor och människor.
Svar på tråden Var är hatet mot kommunismen?