• Anonym (ångrar aborten...)

    Ångrar mig !!

    Jag fick för 3 veckor sedan reda på att jag var gravid och blev både lycklig och ledsen då förhållandet mellan mig och min pojkvän hänger på en skör tråd och vi är påväg isär hela tiden..

    Jag bokade en aborttid förra veckan och har idag varit till sjukhuset och tagit första tabletten, jag fick sådan ångest då jag egentligen vill ha detta barn och hatar mig själv för det.

    Jag höll tillbaka tårarna under besöket men fick sedan gå direkt och spy upp det som fanns i magen, det kom inte upp någon tablett utan bara sörja.

    Finns det någon som helst chans till att kroppen ej tagit upp tabletten och jag slipper avbryta graviditeten?

    Ursäkta att det är rörigt skrivet, har sån ångest och gråter hel tiden..
  • Svar på tråden Ångrar mig !!
  • Anonym (ångrar aborten...)

    Jag måste nog det men samtidigt skäms jag för att jag var dit idag och tog upp deras tid och nu vill jag ha det ogjort.. Rynkar på näsan

  • Anonym (Qvinna)

    Kolla upp det o gör inte abort om det känns fel.Hur det än blir ,var rädd om dig

  • Anonym (Sofie)

    Du ska inte skämmas. De är garanterat vana att sånt händer. Det handlar om ditt liv nu, hur du vill gå vidare. Ibland får man insikt lite "för sent".

    Hoppas det blir bra för dig!

  • Anonym (ångrar aborten...)

    Idag genomförde jag aborten och fick den lilla i min hand..
    Det var nog det värsta jag varit med om, där låg mitt lilla barn med armar och fingrar, ögon, ben och tår  SkämsGråter


    jag kunde inte förmå mig själv att spola i toaletten så det fick personalen göra medans min sambo höll om mig.

    Jag fattar inte vad jag gjort, jag har dödat mitt barn! Gråter

  • Anonym (ångrar aborten...)
    Anonym (Anna) skrev 2015-11-13 00:00:30 följande:

    Beklagar

    Vilken vecka var du i?


    Jag var i vecka 9-10, hon som kollade sa inte exakt..
    Molly57 skrev 2015-11-13 00:06:29 följande:

    Styrkekramar! ta hand om dig själv och håll inget inne, ta stöd av din omgivning.


    Tack, det känns fortfarande så hemskt.. Det brister ofta för mig när jag är ensam, tex i bilen..
  • Molly57

    Kan du få tala med någon tex på BVC? hoppas du mår bättre snart, försök inte vara ensam för mycket om det är tufft. kramar

  • Anonym (Anna)
    Anonym (ångrar aborten...) skrev 2015-11-19 22:19:47 följande:
    Jag var i vecka 9-10, hon som kollade sa inte exakt..
    Molly57 skrev 2015-11-13 00:06:29 följande:

    Styrkekramar! ta hand om dig själv och håll inget inne, ta stöd av din omgivning.


    Tack, det känns fortfarande så hemskt.. Det brister ofta för mig när jag är ensam, tex i bilen..
    Ok, undrade för jag har varit med om samma sak.   Var i vecka 9+0  
    Hade inte alls varit beredd på att fostret var så pass utvecklat och inte heller att jag skulle behöva se det...   Det hamnade i trosorna, jag fick panik och spolade ner det direkt.  Ville bara glömma det jag såg, men det kommer jag aldrig glömma.
    Mår inte dåligt över det, men det är en händelse som alltid kommer finnas kvar. 
  • Anonym (ångrar aborten...)
    Anonym (Anna) skrev 2015-11-22 11:31:48 följande:

    Ok, undrade för jag har varit med om samma sak.   Var i vecka 9+0  

    Hade inte alls varit beredd på att fostret var så pass utvecklat och inte heller att jag skulle behöva se det...   Det hamnade i trosorna, jag fick panik och spolade ner det direkt.  Ville bara glömma det jag såg, men det kommer jag aldrig glömma.

    Mår inte dåligt över det, men det är en händelse som alltid kommer finnas kvar. 


    Fråga måste man få göra, jag är ändå glad att jag inte är ensam även om det är fruktansvärt med den sortens händelse ????

    Jag kommer inte heller att glömma den synen, tänkerinte lika mycket på det nu men det kommer tillbaka ibland.
  • Anonym (:()

    Det är jätte tråkigt att vården får det att framstå som en klump. Men det är väl för att mammorna inte ska få dåligt samvete av att ta bort det.

Svar på tråden Ångrar mig !!