• Äldre 11 Nov 20:47
    2708 visningar
    8 svar
    8
    2708

    Hjälp med gammal symaskin

    Hoppas kunna få hjälp här för jag är inte överens med min symaskinSkäms
    Har fått en Husqvarna 6270, vet inte hur gammal den är men förstår ju att det inte är dagens modell så att säga. Det finns ingen instruktionsbok med till maskinen så nu begriper jag mig inte på den.


    Hur fasen får jag till en vanlig enkel raksöm? Tänkte sy en gardin imorgon men som det är nu så blir det värre och värre ju mer jag vrider på alla rattar! Nån som kanske vet hur den ska vara inställd för att kunna sy helt okomplicerat rakt fram liksom? Är helt okunnig på detta så hoppas nån som vet mer än jag vill hjälpa mig Skäms

  • Svar på tråden Hjälp med gammal symaskin
  • Äldre 11 Nov 21:00
    #1

    Ratten där nere ska stå på 0 ratten där uppe till höger mellan 2 och 3. Den lilla knappen på den håller man in när man backar och fäster tråden. Ratten där uppe till vänster ska stå på inställning två, bild på raksöm som blir sicksack

  • Anonym (Tips)
    Äldre 11 Nov 21:00
    #2

    Är det den som har tre rattar? Två upptill och en nedtill?
    Testa i så fall att vrida den övre vänstra ratten till pricken, den övre högra till 0 (vet inte om det ska behövas på den modellen) och den undre ratten till önskad stygnlängd.

  • Anonym (Tips)
    Äldre 11 Nov 21:01
    #3
    Anonym (Tips) skrev 2015-11-11 21:00:51 följande:

    Är det den som har tre rattar? Två upptill och en nedtill?
    Testa i så fall att vrida den övre vänstra ratten till pricken, den övre högra till 0 (vet inte om det ska behövas på den modellen) och den undre ratten till önskad stygnlängd.


    Lena skrev 2015-11-11 21:00:09 följande:

    Ratten där nere ska stå på 0 ratten där uppe till höger mellan 2 och 3. Den lilla knappen på den håller man in när man backar och fäster tråden. Ratten där uppe till vänster ska stå på inställning två, bild på raksöm som blir sicksack


    Oj!
    Då var jag ute och cyklade när det gällde modellen! Ber om ursäkt för det!

  • Stårsc­han
    Äldre 11 Nov 21:16
    #4

    Kanske du kan lägga ut en bild på hur maskinen ser ut?

  • Äldre 11 Nov 21:23
    #5

    Åh vad snälla ni är. Lägger in bild så får ni se

  • Äldre 11 Nov 21:24
    #6

    Oj den blev åt fel håll men hoppas ni ser ändå!

  • Äldre 11 Nov 21:32
    #7

    Det är bild på ett knapphål över sicksacken ratten uppe till vänster.

    Jag har en 6570 :)

  • Äldre 11 Nov 21:43
    #8
    Lena skrev 2015-11-11 21:32:03 följande:

    Det är bild på ett knapphål över sicksacken ratten uppe till vänster.

    Jag har en 6570 :)


    Ja precis, visst är det så! :) Tack så jättemycket alla för hjälpen! Kanske blir det en gardin ändå ;)
Svar på tråden Hjälp med gammal symaskin