• Sprallig

    Inga manliga attribut - Åsikter?

    Jag är en vuxen man på snart 30 som haft det svårt med tjejerna i mitt liv. Rättare sagt har jag aldrig haft någon tjej. Jag är övertygad om att mitt största problem är att jag inte har NÅGOT manligt attribut.

    - Kort (167cm)
    - Klent byggd med små axlar
    - Runt ansikte fast ingen övervikt
    - Lite tillbakadragen personlighet
    - Ljus röst och barnsligt ansikte, ser typ 10 år yngre ut än vad jag är

    Vad tycker ni att jag ska göra åt det här problemet. För kvinnor söker ändå en man och jag ser inte ut som en. Vad har ni för åsikter och kanske tips till mig?

  • Svar på tråden Inga manliga attribut - Åsikter?
  • Alvina

    Ett förslag kan ju vara att börja gå på gym och träna om du nu tror att kroppsformen kan vara en anledning till avsaknaden av flickvän.

  • primeprime

    Har haft kollegor/pluggkompisar/bekanta som skulle kunna passa in på din beskrivning, men de verkar åndå haft ett "normalt" umgänge med tjejer etc. Kan det handla mest om självkänslan?

  • Anonym (tommi)
    Sprallig skrev 2015-11-12 22:48:31 följande:
    Jag är en vuxen man på snart 30 som haft det svårt med tjejerna i mitt liv. Rättare sagt har jag aldrig haft någon tjej. Jag är övertygad om att mitt största problem är att jag inte har NÅGOT manligt attribut.

    - Kort (167cm)
    - Klent byggd med små axlar
    - Runt ansikte fast ingen övervikt
    - Lite tillbakadragen personlighet
    - Ljus röst och barnsligt ansikte, ser typ 10 år yngre ut än vad jag är

    Vad tycker ni att jag ska göra åt det här problemet. För kvinnor söker ändå en man och jag ser inte ut som en. Vad har ni för åsikter och kanske tips till mig?
    Jag har bott och jobbat i Japan, Korea, Singapore och Thailand och det du beskriver är  en helt vanlig
    svenson asiat.  Satsa på dom länderna, där är dina egenskaper eftertraktade.
    långa, kraftiga burdusa manliga typer är helt körda.
  • Farfallos

    Att träna ger både kropp och självkänsla. Är du ambitiös så går det fort också. Det finns en kille som tog en bild av sig själv varje dag under sitt första år och satte ihop det till en video:



    Imponerande resultat redan efter ett halvår.

  • Anonym (Man)

    Personlighet är viktigare än utseende. Så försök komma ur skalet.

  • Anonym (Kvinna)

    Det spelar ingen roll hur man ser ut. Visa lite attityd. Be tjejen ge dig vad du vill ha av henne. Svårare än så är det inte. Då visar du att du har ngt att ge henne. Sen flyter det på av sig själv. Börja på en kampsport? Är väl perfekt för en mindre kille??

  • Sprallig
    primeprime skrev 2015-11-12 22:57:11 följande:

    Har haft kollegor/pluggkompisar/bekanta som skulle kunna passa in på din beskrivning, men de verkar åndå haft ett "normalt" umgänge med tjejer etc. Kan det handla mest om självkänslan?


    Självkänslan har ju hamnar i botten för att jag ser ut som det gör. Jag liksom hatar att se mig själv i spegeln eller på bild. Jag är så jävla oattraktiv. Jag har lagt ner en jäkla massa pengar för att ändra på det man man kan ju inte ändra sig helt. Jag skulle behöva en ansiktstransplantation.
    Anonym (Man) skrev 2015-11-13 01:00:21 följande:

    Personlighet är viktigare än utseende. Så försök komma ur skalet.


    Utsidan ger insidan en chans. Med mitt utseende får jag aldrig chansen.

  • S c h n a

    Jag skulle inte ens ha noterat din längd men det övriga yttre är helt omöjligt att svara på utan att ha sett en bild.

  • Anonym (thai)
    Anonym (tommi) skrev 2015-11-12 23:03:38 följande:
    Jag har bott och jobbat i Japan, Korea, Singapore och Thailand och det du beskriver är  en helt vanlig
    svenson asiat.  Satsa på dom länderna, där är dina egenskaper eftertraktade.
    långa, kraftiga burdusa manliga typer är helt körda.
    Det kan absolut vara en utväg som jag tror på. TS självbeskrivning har många gemensamma drag med en vanlig sydostasiatisk man. Kvinnorna från dessa länder har förstås inget att invända mot sina egna landsmän, de dejtar, åtrår, blir kära, bildar familj och skaffar barn trots (eller tack vare) nämnda yttre attribut.

    TS, släpp tanken på europeiska kvinnor och deras hårdkodade preferenser och börja dejta sydostasiatiskor istället. I deras ögon är du helt normal vad gäller längd m.m. och kanske exotisk med din ljusare hy. På köpet får du en nätt petite fru som är glad, varm, tacksam, duktig på god nyttig mat och är i toppklass vad gäller söthet, näpenhet och ungdomlighet. Du har allt att vinna om du bara vänder ditt utseende till en fördel genom att leta hos en annan grupp.

  • Sprallig
    Anonym (thai) skrev 2015-11-17 20:58:27 följande:
    Det kan absolut vara en utväg som jag tror på. TS självbeskrivning har många gemensamma drag med en vanlig sydostasiatisk man. Kvinnorna från dessa länder har förstås inget att invända mot sina egna landsmän, de dejtar, åtrår, blir kära, bildar familj och skaffar barn trots (eller tack vare) nämnda yttre attribut.

    TS, släpp tanken på europeiska kvinnor och deras hårdkodade preferenser och börja dejta sydostasiatiskor istället. I deras ögon är du helt normal vad gäller längd m.m. och kanske exotisk med din ljusare hy. På köpet får du en nätt petite fru som är glad, varm, tacksam, duktig på god nyttig mat och är i toppklass vad gäller söthet, näpenhet och ungdomlighet. Du har allt att vinna om du bara vänder ditt utseende till en fördel genom att leta hos en annan grupp.


    Jag tror nog att du kan ha ganska rätt i att jag liknar en sådan man. Frågan är hur många sydostasiatiskor det finns i Sverige? Jag ser då väldigt sällan några. Sen skulle jag faktiskt helst vilja ha en europeisk kvinna då jag gärna vill ha barn som man kan se sig själv i.
  • Farfallos

    Äh, jag tror inte du ska lägga för stort värde i frågan om utseendet. Naturligtvis kan det vara lättare att hitta någon om man ser bättre ut, men det stora problemet är inte att hitta någon, utan att vårda och behålla kärleken. Jag ser själv rätt bra ut, och träffar kvinnor på löpande band men lever lik förbannat singel och är på något vis olyckligt kär i en kvinna från i våras. Du kommer att träffa en kvinna som uppskattar dig för den du är om du bara visar vem du är utan att spela någon annan.

  • Anonym (Hmm)

    Är bara frågan om självförtroende.
    Jag fick brudar på utseendet när jag var yngre - längesedan nu ...
    MEN - jag är hyfsat intelligent, öppen, har humor och kan snacka.
    Har inga problem med att få damers intresse, snarare att det blir mer allvar för dem snabbare än jag hinner med.
    Blir lite avskräckt när det blir så..

  • Sprallig
    Anonym (Hmm) skrev 2015-11-21 16:20:09 följande:

    Är bara frågan om självförtroende.
    Jag fick brudar på utseendet när jag var yngre - längesedan nu ...
    MEN - jag är hyfsat intelligent, öppen, har humor och kan snacka.
    Har inga problem med att få damers intresse, snarare att det blir mer allvar för dem snabbare än jag hinner med.
    Blir lite avskräckt när det blir så..


    Frågan är vart man hittar kvinnor som kan gilla mig? Jag har försökt med nätet, kompisar, föreningar, fester, krogen, skola och jobb och jag har verkligen inte kommit någonstans där. Jag sticker ut för lite.
  • MaryM

    Mig hade du attraherat otroligt mycket mer om du börjat träna styrketräning och blivit lite bredaxlad. Kan ju bara svara för mig själv.


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Farfallos

    En kvinna väljer eller väljer bort en man utefter vissa kriterier. Naturligtvis så finns det avvikelser från mallen men generellt så...

    - Han skall vara längre än henne.

    - Han ska vara självsäker, självständig, erfaren, passionerad, orädd att visa vad han vill och vad han står för.

    Måste inte ha allt, men något av detta.

    Sedan får han absolut inte:

    - uppfattas som desperat, velig, inställsam eller håglös.

    Någon av dessa egenskaper riskerar att fälla allt.

  • flygrl
    Sprallig skrev 2015-11-21 13:55:56 följande:

    Jag tror nog att du kan ha ganska rätt i att jag liknar en sådan man. Frågan är hur många sydostasiatiskor det finns i Sverige? Jag ser då väldigt sällan några. Sen skulle jag faktiskt helst vilja ha en europeisk kvinna då jag gärna vill ha barn som man kan se sig själv i.


    Men tror du inte du skulle kunna "se dig själv i" ett barn du fått med en sydostasiatisk kvinna?

    Barnet kommer ju ha gener från både dig och sin mamma. Egenskaper man känner igen från både dig och henne. En unik liten individ. Tänk inte bara i etniska termer utan mer individuellt ;)

    Som svart kvinna i Sverige lär jag sannolikt bilda familj med en vit man men har aldrig aldrig tänkt tanken våra barn (om det nu blir så?!) inte skulle ha drag av mig likaväl som sin vita pappa. Det skulle va vårat älskade barn och en mix av oss båda (men också en egen individ).

    Kanske skulle förresten en längre trip till ex Thailand kunna va ett alternativ för dig? Tänkte du där kanske kunde lära känna en trevlig tjej :) Vet inte mycket om hur de funkar där med sånt och inte heller om det öht skulle va realistiskt för dig men men. Går ju också nätdejta med tjejer i ex Sydostasien men då får man nog va lite på sin vakt mot scams.
  • Sprallig
    flygrl skrev 2015-12-03 17:20:28 följande:
    Men tror du inte du skulle kunna "se dig själv i" ett barn du fått med en sydostasiatisk kvinna?
    Hm det vet man ju aldrig. Jag skulle nog kunna dejta en tjej med annat etnisk ursprung om hon var uppväxt här i Sverige så man delar språk och förhoppningsvis kultur också. Att bara åka till Asien och hämta en tjej känns inte rätt.
  • flygrl
    Sprallig skrev 2016-02-07 18:00:33 följande:
    Hm det vet man ju aldrig. Jag skulle nog kunna dejta en tjej med annat etnisk ursprung om hon var uppväxt här i Sverige så man delar språk och förhoppningsvis kultur också. Att bara åka till Asien och hämta en tjej känns inte rätt.
    Vet inte riktigt va du menar med "hämta en tjej" men jag menade iaf att du kunde försöka i lugn och ro lära känna en ostasiatisk tjej och se om tycke uppstår. Relationer mellan vita män och kvinnor av ostasiatiskt ursprung måste inte handla om utnyttjande, prostitution osv.

    En annan poäng från min sida va att ditt barn med en kvinna av annat ursprung ju också skulle ha drag av dig och att du då borde "kunna se dig själv" i barnet. Tror du inte det?
    Håller med om man ska tänka sig för lite extra innan man bildar par med nån med väldigt annorlunda kulturell bakgrund. Det kan förstås gå bra men kulturskillnaden kan också ställa till de riktigt f*****g ordentligt.
  • Anonym (.)

    Hur du är byggd, hur extrovert du är och hur du pratar kan du ju påverka. Det finns ju riktigt korta tjejer, sikta in dig på dom.

    Utseendet är framförallt viktigt för din skull, för att du ska ha det självföroendet som krävs för att våga ta initiativ och visa framfötterna, så börja träna och förbättra det du är missnöjd med. De flesta anstränger sig för att se bra ut, gör det du också!

    Att du är introvert är den största boven, trotsa din ångest och var aktiv. Killar som är tillbakadragna får sällan tjejer, oavsett hur de ser ut.

    Och bli framgångsrik på något. Tjejer gillar killar som brinner för något som är konstruktivt och är bra på det.

Svar på tråden Inga manliga attribut - Åsikter?