• toksnippan

    RPC Akademiska Uppsala

    Vi går på Reproduktionscentrum i Uppsala för syskonförsök. För sex år sedan när vi genomgick första IVFen för att få vår son följde jag en tråd med ett gäng tjejer som också gick igenom försök på samma klinik. 

    Nu undrar jag om det finns fler här som går på RPC som vill följas åt? Vilka är ni? Hur går det för er? {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden RPC Akademiska Uppsala
  • anonnonicoca

    Hej! Vi går på RPC, eller bor i Västerås så åker till Uppsala för plock och insättning.

    Har hittills gjort ett misslyckat ET med tre efterföljande FET.

    Påbörjade försök två i oktober, har plockat fem ägg varav fyra blev befruktade, ett återfört förra onsdagen (odlat 5 dagar). Tjuvtestade idag, vet att det är ALLDELES för tidigt, men det blev ett väldigt svagt +... Testade på EM, ska göra ett nytt imorgon bitti, hoppas det är starkare då ?

    Hur går det för er?

  • toksnippan
    anonnonicoca skrev 2015-11-24 22:32:47 följande:

    Hej! Vi går på RPC, eller bor i Västerås så åker till Uppsala för plock och insättning.

    Har hittills gjort ett misslyckat ET med tre efterföljande FET.

    Påbörjade försök två i oktober, har plockat fem ägg varav fyra blev befruktade, ett återfört förra onsdagen (odlat 5 dagar). Tjuvtestade idag, vet att det är ALLDELES för tidigt, men det blev ett väldigt svagt +... Testade på EM, ska göra ett nytt imorgon bitti, hoppas det är starkare då ?

    Hur går det för er?


    Så roligt! Jag hoppas plusset blivit starkare nu för er! 

    Vi har gjort IVF nr 2 med ET och ett efterföljande FET utan något resultat hittills. Totalt 11 ägg fick vi ut och nu är det 9 ägg kvar (alla är 3 dagars)
    Får se om vi kan hinna till RPC en vända till nu i december eller om det krockar alltför mycket med vardagen o alla måsten inför julen. Annars blir det FET i januari igen. Jag hoppas så att det kan bli ett litet mirakel igen.
  • anonnonicoca

    Skönt ändå med ett avbrott, kändes stressigt i våras med alla körningar fram och tillbaka! När semestern kom hade vi ju inget annat val än att vila från allt ?.

    Testet har blivit starkare så det är helt klart positivt, har ju ändå mer än en vecka kvar till TD. Har de inte väldigt många dagar innan test på RPC? Andra verkar ju ha betydligt kortare!

    Vi har försökt få barn i över fyra år, blev gravida i maj -14 men visade sig vara ett utomkveds, fick operera bort äggledarna. Hoppas verkligen att det är vår tur nu!

  • cameleon

    Jag gick också på RPC men hade basen i Västerås. Vi lyckades på vår fjärde återföring. Fick utomkvedes den tredje återföringen, i somras. Vi har nu 3 embryon kvar i frysen.

    Ja det är helt sjukt vilken lång tid till testdag Uppsala har, jag hade återföring den 6:e, plussade den 11:e och min testdag var den 24:e.

  • anonnonicoca

    Ja, 18 dagar för mig med, har för mig att det var ännu längre när jag gjorde fet. Jag har testdag nästa söndag egentligen. Var någon som skrev att det berodde på att de vill räkna bort alla tidiga missfall, jag vet inte. Jag blödde jättemycket en vecka innan testdag förra gången, testade negativt, mailade dem och då sa de att det var tillförlitligt några dagar innan.

    Bor du i Västerås?

  • cameleon
    anonnonicoca skrev 2015-11-27 23:39:26 följande:

    Ja, 18 dagar för mig med, har för mig att det var ännu längre när jag gjorde fet. Jag har testdag nästa söndag egentligen. Var någon som skrev att det berodde på att de vill räkna bort alla tidiga missfall, jag vet inte. Jag blödde jättemycket en vecka innan testdag förra gången, testade negativt, mailade dem och då sa de att det var tillförlitligt några dagar innan.

    Bor du i Västerås?


    Ja i och för sig, att dom vill vänta ut dom tidiga missfallen kan jag faktiskt förstå.

    Nej jag bor i Sala, typ 6 mil utanför Västerås Glad
  • toksnippan

    Ja de vill väl inte ha de 'kemiska' graviditeterna på deras statistik. Men 18 dagar på ett ostimulerat FET är att ta i. Mensen hinner ju komma och att man nästan har ÄL igen vid misslyckat försök. Ha ha!

  • cameleon
    toksnippan skrev 2015-11-29 19:06:33 följande:

    Ja de vill väl inte ha de 'kemiska' graviditeterna på deras statistik. Men 18 dagar på ett ostimulerat FET är att ta i. Mensen hinner ju komma och att man nästan har ÄL igen vid misslyckat försök. Ha ha!


    Ja vid mina misslyckade försök så har mensen både hunnit komma och försvinna innan testdag!
  • cameleon
    anonnonicoca skrev 2015-11-27 23:39:26 följande:

    Ja, 18 dagar för mig med, har för mig att det var ännu längre när jag gjorde fet. Jag har testdag nästa söndag egentligen. Var någon som skrev att det berodde på att de vill räkna bort alla tidiga missfall, jag vet inte. Jag blödde jättemycket en vecka innan testdag förra gången, testade negativt, mailade dem och då sa de att det var tillförlitligt några dagar innan.

    Bor du i Västerås?


    Hur går det för dig, har testerna blivit starkare?
  • anonnonicoca

    Har inte testat på ett par dagar, gjorde ett cb digitalt i måndags eftermiddag som visade neg... Intalar mig själv att det berodde på att det var på em och att jag inte hållt mig så länge, vet inte hur länge de brukar tänka men det tog lååång tid innan resultatet dök upp, hoppas den var osäker =) (bröt upp den idag och då fanns det två linjer, men inte jättestarkt). Ska göra ett nytt på söndag som är min egentliga testdag! I övrigt så känns det som att det jobbar på därnere så hoppas verkligen att det går vägen!! Många tankar som far runt...Hur går det för dig??

    Jaha, vi bor längs Salavägen vi, precis innan Ansta bildemontering =)

  • cameleon
    anonnonicoca skrev 2015-12-02 22:52:17 följande:

    Har inte testat på ett par dagar, gjorde ett cb digitalt i måndags eftermiddag som visade neg... Intalar mig själv att det berodde på att det var på em och att jag inte hållt mig så länge, vet inte hur länge de brukar tänka men det tog lååång tid innan resultatet dök upp, hoppas den var osäker =) (bröt upp den idag och då fanns det två linjer, men inte jättestarkt). Ska göra ett nytt på söndag som är min egentliga testdag! I övrigt så känns det som att det jobbar på därnere så hoppas verkligen att det går vägen!! Många tankar som far runt...Hur går det för dig??

    Jaha, vi bor längs Salavägen vi, precis innan Ansta bildemontering =)


    Jag har också fått negativt med Clearblue digitalt, då har jag haft mycket Lutinus i urinet som spätt ut det. Urinet var liksom mjölkigt. Samma dag på eftermiddagen fick jag gravid 1-2.
    Mitt morgonurin är alltid fullt med Lutinus så jag testar aldrig på morgonen.

    Det går bra för mig typ.. Jag har blivit så himla illamående och börjat spy så det är förstås lite jobbigt. Måste gå runt med en påse i handväskan ifall om en "olycka" sker när jag är ute.
    Men jag ser det som ett gott tecken att ärtan har det bra därinne. 6 dagar kvar till VUL :)
  • cameleon
    anonnonicoca skrev 2015-12-02 22:52:17 följande:

    Har inte testat på ett par dagar, gjorde ett cb digitalt i måndags eftermiddag som visade neg... Intalar mig själv att det berodde på att det var på em och att jag inte hållt mig så länge, vet inte hur länge de brukar tänka men det tog lååång tid innan resultatet dök upp, hoppas den var osäker =) (bröt upp den idag och då fanns det två linjer, men inte jättestarkt). Ska göra ett nytt på söndag som är min egentliga testdag! I övrigt så känns det som att det jobbar på därnere så hoppas verkligen att det går vägen!! Många tankar som far runt...Hur går det för dig??

    Jaha, vi bor längs Salavägen vi, precis innan Ansta bildemontering =)


    Hoppas det har gått bra för dig idag Glad
Svar på tråden RPC Akademiska Uppsala