• Anonym (Ärva pengar)

    Jag har fått 15 miljoner i arv, vad ska jag göra med pengarna?

    Jag har fått 15 miljoner i arv, vad ska jag göra med pengarna? Skänka bort dom kommer jag aldrig göra... Börjar nästan bli deprimerad av att jag har fått så mycket pengar, min pappa var en chef som dog för några år sedan. Jag börjar bara bli mer och mer deprimerad för varje år som går för jag vet inte vad jag ska göra med pengarna.

    Jag har alltid haft som mål att tjäna pengar, jag kunde bara drömma om 15 miljoner... Nu behöver jag inte kämpa längre för pengarna, jag kan pensionera mig om jag vill trots jag är 30-40 år... Men livet blir säkert skit tråkigt om jag går i pension, då har jag kanske 40-50 år innan jag dör.

    Jag har ingen aning längre vad man ska göra för pengarna, jag trodde pengarna för lösningen på många problem men det har nästan blivit värre när jag har fått så mycket pengar, visst... Jag är glad att jag fick ärva så mycket pengar men inte mer än så.

    Vad ska jag göra nu? Kom med tips på vad jag ska göra för pengarna, vad skulle du själv göra för pengarna? Ge mig några idéer Gråter

  • Svar på tråden Jag har fått 15 miljoner i arv, vad ska jag göra med pengarna?
  • lindalicious

    Oj, stackars dig!

    Jag skulle nog köpa en hund som kanske kan tricks!! Sen vet jag inte mer :)


    Don't get mad, get even.
  • Frontline

    Du kan ju bjuda mig och min familj på en resa om du vill..


    Vi vill till Thailand men det kostar ju en slant för 2 vuxna och 3 barn...
    Planerar att åka då frugan fyller 40 men man får hålla igen på allt för att det ska gå..


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (kläder)

    Gå till gym att fixa till dig visuelt, betala någon för att lära dig lite med hur du klär dig. Köp en fin lägenhet där du vill bo.

    Efter det så kan du ju sätta in pengarna så du kan leva på ränta... Sen om du ser ok ut, så kan vi dejta, och så kan du köpa mig fina kläder och presenter.

  • Ego Lovers

    Du kan ju ändå jobba och tjäna pengar. Bara för att man har en siffra på bankkontot betyder det inte att man måste sluta arbeta eller göra sig av med pengarna.

  • Anonym (c)

    Det beror ju helt och hållet vad du är intresserad av.

    1. Investera pengarna i t.ex fastigheter
    2. Starta ett bolag/öppna en butik/stiftelse något annat
    3. Res
    4. Skänk en summa till en noggrant utvald välgörenhetsorganisation/annan organisation som du vurmar för på hemmaplan om inte girighetstarmen tryter (du vet ju ändå inte vad du ska göra med pengarna och mår dåligt av dom, varför sitta på dom då?)
    5. Köp en bil. Inget körkort? Nu har du råd att ta ett.
    6. Köp en bostad utomlands eller i Sverige
    7.Köp kläder, gå ut och ät på roliga restauranger, gå på spa, bo på hotell, köp inredning, elektronikprylar etc etc. Seriöst, finns massa saker att lägga pengarna på.
    8. Bjud alla dina vänner på en hejdundrande fest
    9. Ha dom på banken och glöm bort dom och fortsätt på ditt jobb

  • lindalicious
    Frontline skrev 2015-11-15 01:11:02 följande:

    Du kan ju bjuda mig och min familj på en resa om du vill..

    Vi vill till Thailand men det kostar ju en slant för 2 vuxna och 3 barn...

    Planerar att åka då frugan fyller 40 men man får hålla igen på allt för att det ska gå..


    Jaa!! bjud Frontline med fruga och kidsen. Han (hen?) verkar ha så mycket vettiga åsikter på familjeliv och verkar fortfarande en medmänsklig (trots att det är familjeliv!!). Jag röstat på att du ska bjuda dom. Klart barnen ska få se Thailand och hajar mellan ipads och mobiler!

    Eventuellt kan du slänga in en fräck hund som kan göra tricks till mig när du ändå är igång :)

    Sådär ja, vi löste dina problem Tadaa! Du behöver betala extra mycket för vår tid och problemlösning nu. Se detta också som ett led att hjälpa dig av med dina problem - för mycket pengar.

    Andas lugnt, Boka en Thailandsresa för

    Större familj, Checka Blocket efter ett stycke ball hund - Ditt problem är löst. No need to thank me, jag är storsint ikväll!

    Får du nå småskrammel kvar som är jobbigt att hantera kan säkert Frontline offra sig och stanna i Thailand ett tag till. Eller någon random tiggare på stan för den delen.

    Va inte orolig TS, jag o Frontline löser ju detta åt dig. Styjkekjamen är på ingång <3
    Don't get mad, get even.
  • Anonym (Tacky svensken älskar Thailand.)
    lindalicious skrev 2015-11-15 02:13:42 följande:
    Jaa!! bjud Frontline med fruga och kidsen. Han (hen?) verkar ha så mycket vettiga åsikter på familjeliv och verkar fortfarande en medmänsklig (trots att det är familjeliv!!). Jag röstat på att du ska bjuda dom. Klart barnen ska få se Thailand och hajar mellan ipads och mobiler!

    Eventuellt kan du slänga in en fräck hund som kan göra tricks till mig när du ändå är igång :)

    Sådär ja, vi löste dina problem Tadaa! Du behöver betala extra mycket för vår tid och problemlösning nu. Se detta också som ett led att hjälpa dig av med dina problem - för mycket pengar.

    Andas lugnt, Boka en Thailandsresa för

    Större familj, Checka Blocket efter ett stycke ball hund - Ditt problem är löst. No need to thank me, jag är storsint ikväll!

    Får du nå småskrammel kvar som är jobbigt att hantera kan säkert Frontline offra sig och stanna i Thailand ett tag till. Eller någon random tiggare på stan för den delen.

    Va inte orolig TS, jag o Frontline löser ju detta åt dig. Styjkekjamen är på ingång <3
    Don't get mad, get even.
    Snacka om tacky! Så fort svensken vill göra en lite mer lyxsemester åker de till Thailand. Vem vill åka till Thailand egentligen? Ungarna tvingas se sexköp på gatan av blekfeta oattraktiva svenska singelmän mitt på resturanggatorna. Och detta tar svensken med sin familj för att semestra i. Oh ryser!

    Varför inte resa någonstans där det inte är så kommersiellt eller varför inte en riktig storstad
  • Anonym (Gör inget)

    Gör inget förrän du kommer på vad du vill.
    Fortsätt som vanligt.

  • Anonym (15 miljoner.)

    Jag hade öppnat 12 sparkonton.Åt oss,åt våra barn,åt min mamma,mina bröder och mina syskonbarn.

    Jag hade betalt av huslånet.

    Jag hade köpt ett litet hus åt min mamma.

    Haft en stor fest.

    Bjudit på en resa.

    Sparat resten.

    Kanske startat något eget litet roligt vid sidan av mitt vanliga arbete som jag aldrig slutat på ändå för jag trivs.

Svar på tråden Jag har fått 15 miljoner i arv, vad ska jag göra med pengarna?