• Anonym (Enidi­ot)
    Äldre 15 Nov 01:18
    933 visningar
    14 svar
    14
    933

    Hankränkermigförminadhd

    Jag lever med adhd.. inte så lätt alla gånger.. ja vet att ja gör fel.. ja vet att ja glömmer saker och inte lyssnar så bra.. men sen kom de.. de ja fruktat mest. .Efter 5 år.. jag hade glömt ta ut min medicin och min sambo ber mig hämta ut den för annars klarar han inte av att leva med mig... och ett tag nu har han tagit ett par cider på kvällarna.. har oroat mig över de och idag säger han att de pga mig för jag är så jobbig... är ja så hemsk känner jag?? :'( jag kämpar redan och han har gjort allt mycket värre nu. Jag kommer inte kunna släppa detta.. de ligger verkligen och gnager i huvudet på mig och idag fick jag ett hemskt utbrott och slog mig själv.. har aldrig hänt förr :( är helt blåslagen i ansiktet.. jag skäms. Jag har verkligen inte någon.. de känns som han gör mig värre.. men sen tvivlar jag.. är detta hemska jag? Är jag så hemsk så han inte klarar av mig (jag hade inte medicin på över ett år när vi träffades)

  • Svar på tråden Hankränkermigförminadhd
  • Äldre 15 Nov 01:24
    #1

    Hur mår du?


    Slår du dig själv så skulle jag inte vilja träffa dig, fan det är hemskt.-..


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Enidi­ot) Trådstartaren
    Äldre 15 Nov 01:30
    #2

    De kom inte av sig självt utan han stod och kränkte mig med det ena o andra.. förut har jag kunnat skrika saker efter han men de kändes som botten va nådd.. ja Ja har aldrig skadat mig själv förr och blev väldigt rädd.. han med.. ja Ja föll Ja föll bara ihop på golvet och han plocka upp mig.. jag vet inte ens var de kom ifrån :(

  • Äldre 15 Nov 01:34
    #3

    Mm skrika på varandra ja där går ju gränsen för mig eller oss...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Äldre 15 Nov 01:36
    #4

    Jag tycker det låter som att han är en idiot. Om du är så jobbig, varför är han kvar då?

    Jag lever själv med en man som ja ärligt talat är jävligt jobbig många ggr (han har adhd) men inte fan skyller jag mina beteenden på honom. Jag säger inte heller hur jobbig jag tycker att han är. Dels för att han inte behöver höra sån skit från fler (fick höra det hela uppväxten) samt att jag har ju valt att vara med honom och älskar honom. I det paketet ingår "jobbigheten".

  • Anonym (Enidi­ot) Trådstartaren
    Äldre 15 Nov 01:48
    #5

    Känns som han utnyttjar min diagnos för att få bete sig hur som helst men ja vet inte. Känns som han dragit de väldigt långt nu. Jag önskar ja inte hade diagnosen o va frisk istället.

  • lindal­icious
    Äldre 15 Nov 02:39
    #6

    Klart du önskar att du var frisk.

    Jag förstår killen, det kan säkert kan vara både tärande och problematiskt att leva tillsammans med någon som har en diagnos (fysisk eller psykisk). Men bara för det är det INTE okej att säga vad som helst.

    Han har ansvar för sig, är du nu så jobbig kan han faktiskt resa sig och gå. Men att stanna och spela martyr och säga saker som han dessutom vet gör dig knäckt och mindre fungerande/ger dig mer kaos etc, det är fan inte okej. Diagnos eller inte.

    Han har ju VALT att leva med dig. Man får klaga när det är jobbigt, man får prata om det osv, men man får inte skuldbelägga som han gör. Det är inte schysst.

    Javisst du (din diagnos) kanske är jobbig ibland, men vem fan är inte det. Jag är

    också skitjobbig trots ingen diagnos.

    Det kan lika gärna vara din kille som är värsta veklingen som ska ta till alkohol så fort något inte går som han vill.

    Vänd på alla dina tvivel! Bara för att få en mer nyanserad bild istället för att skuldbelägga dig själv så mycket.

    Ibland är självrannsakan bra, men ibland blir den bara destruktiv.

    Du är bra med eller utan diagnos eller medicin. Gör saker och val utifrån DITT bästa. Ens partner och närmaste vän ska inte säga saker eller trycka på punkter de vet är såpass känsliga. Diagnos eller ej.

    Så tycker jag iallafall <3


    Don't get mad, get even.
  • Anonym (Enidi­ot) Trådstartaren
    Äldre 15 Nov 11:33
    #7

    Idag är allt som ingenting. Känner mig så ledsen

  • Anonym (Enidi­ot) Trådstartaren
    Äldre 15 Nov 11:33
    #8

    Idag är allt som ingenting. Känner mig så ledsen

  • Anonym (själv­känsla­)
    Äldre 15 Nov 11:40
    #9
    Anonym (Enidiot) skrev 2015-11-15 11:33:17 följande:

    Idag är allt som ingenting. Känner mig så ledsen


    Du måste bygga upp din självkänsla. Du är värd mer än du inser. Låt inte honom eller någon annan sätta sig på dig eller förminska dig och ditt värde igen. Se dig själv i spegeln och tala om för dig själv att du är värd det bästa. Det är du verkligen. Ta ingen mer skit! En bra partner lyfter en när man mår dåligt. En bra partner skyller inte ifrån sig och trycker inte ner en. Du är värd så mycket mer än vad din partner ger dig.
  • Anonym (Enidi­ot) Trådstartaren
    Äldre 15 Nov 13:29
    #10

    Ibland vet jag inte ens vad jag gör här.. han vet hur mitt liv sett ut. Har blivit misshandlad under många år av några som varit mig nära... både psykiskt och fysiskt och trodde denna gång skulle bli bra.. men jag hade så fel :'(

  • Anonym (själv­känsla­)
    Äldre 15 Nov 13:50
    #11
    Anonym (Enidiot) skrev 2015-11-15 13:29:32 följande:

    Ibland vet jag inte ens vad jag gör här.. han vet hur mitt liv sett ut. Har blivit misshandlad under många år av några som varit mig nära... både psykiskt och fysiskt och trodde denna gång skulle bli bra.. men jag hade så fel :'(


    Snälla Ts, släpp honom. Det låter verkligen inte som om du mår bra. Han är inte bra för dig. Du behöver börja tycka om dig själv och ställa krav på andra och hur de får behandla dig. Du förtjänar så mycket mer.
  • Anonym (Enidi­ot) Trådstartaren
    Äldre 25 Nov 23:20
    #12

    Nu har det nästan spårat.. han har skämt ut mig inför folk och talat om hur dålig jag är.. på allt sätt

  • Anonym (damp-­bruden­)
    Äldre 26 Nov 00:25
    #13

    Alla är vi ansvariga för våra egna handlingar!

    Det är INTE ditt fel att din sambo dricker. Han dricker för att HAN väljer att dricka. Han har valt alkoholen som ett sätt att hantera sina problem. Sedan skyller han sina dåliga val på dig.

    Nä skärpning! Köp inte hans kassa argument.

  • lindal­icious
    Äldre 26 Nov 01:40
    #14
    Anonym (damp-bruden) skrev 2015-11-26 00:25:53 följande:

    Alla är vi ansvariga för våra egna handlingar!

    Det är INTE ditt fel att din sambo dricker. Han dricker för att HAN väljer att dricka. Han har valt alkoholen som ett sätt att hantera sina problem. Sedan skyller han sina dåliga val på dig.

    Nä skärpning! Köp inte hans kassa argument.


    Exakt så!
    Don't get mad, get even.
Svar på tråden Hankränkermigförminadhd