• Boxarberta

    Skaffa barn och studera samtidigt, går det?!

    Jag är inom kort 30 har ett jobb med bra lön. Jag har precis börjat plugga upp mina betyg och ska söka skola snart. Utbildningen jag vill gå är 3 år. Jag har aldrig riktigt tänkt på att skaffa barn men har nu sedan ett par år tillbaka en fantastisk sambo och ett bra liv vilket gör att vi börjat fundera på barn. (Får panik av att tiden går, vill inte va för gammal när jag skaffar barn)

    Han har ett bra jobbhan trivs med så för honom är det inga konstigheter. Men jag är nästan 30 idag, ska plugga klart tills mina betyg uppfyller kraven för skolan sedan kanske det tar ett tag innan man kommer in på skolan, plugga 3 år.... Sedan är jag 35-36 när jag är färdigutbildad och får man ett jobb så jobbar man väl direkt om man kan efter studierna. 

    Jag vill inte vänta i 5-6 år innan vi skaffar barn.. Att stanna på jobbet skaffa barn och studera sen är inget alternativ då jag inte trivs och jobbar endast 25% pga att jag är så trött på jobbet. Prio ett är bort rån jobbet= Plugga.

    Någon som vart gravid/skaffat barn under studier? Fungerar det? Tog ni studieuppehåll? Kan säga att jag vill studera till ssk. :)

  • Svar på tråden Skaffa barn och studera samtidigt, går det?!
  • rgmma
    Boxarberta skrev 2015-11-15 13:09:59 följande:

    Jag är inom kort 30 har ett jobb med bra lön. Jag har precis börjat plugga upp mina betyg och ska söka skola snart. Utbildningen jag vill gå är 3 år. Jag har aldrig riktigt tänkt på att skaffa barn men har nu sedan ett par år tillbaka en fantastisk sambo och ett bra liv vilket gör att vi börjat fundera på barn. (Får panik av att tiden går, vill inte va för gammal när jag skaffar barn)