• sakalladtilla

    Symtom

    Hej alla. Är det normalt ha feberkänsla samt ibland låg feber i början av graviditeten? Är i v.5 bara men känner redan massa symtom. Tröttheten är slående! :/ men det är värt det!

  • Svar på tråden Symtom
  • Långbenopluto

    Oj, vad många trådar du skriver om samma sak.

    Feber och feberkänsla har inte med graviditeten att göra, du har säker nån förkylning i kroppen.

    I övrigt är det helt normalt med symptom i vecka 5.

  • sakalladtilla

    Kände att jag behövde så mångas åsikter o syn på de hela som möjligt. Men jag har ju inte direkt feber. Bara känslan som om man har de. Ligger på en temp på 37,5-37,7 och det känns som betydligt mer. Har läst andra med den symtomen men vill gärna veta med säkerhet så att det inte är något galet. Man blir så orolig nu när det är första bebisen och man vill ju verkligen göra allt rätt!..

  • L0tten

    Jag kände mig febrig de allra första veckorn, men det kan bero på att jag var så sjukligt trött just då också och jag blir alltid väldigt varm när jag är jätte trött.

    Men så kan du ju vara lite förkyld eller dylikt också, och sen vet jag att man får symtom när man letar efter dem. Det kommer nog symtom sen, man vill gärna att det ska märkas av direkt, men det kommer. Eller så gör det inte det, alla är olika. Enda jag hade var tröttheten i början och xantal kisspauser om dygnet som symtom, plus växande mage och sparkande bebis ;) men utöver det så hade jag inget alls :)

  • sakalladtilla

    Hej lotten. Tack för ditt svar. Jag har också varit otroligt trött. Även innan jag visste att jag varit gravid. De senaste fyra dagarna har varit värst. Jobbar 7-15 pass och varje dag jag kommer hem från jobbet så måste jag sova middag. Jag kan inte hålla ögonen öppna är så otroligt slående trött. Och de sista 3 dagarna har illamåendet gjort sig påmint. Har dock köpt sea armband som jag dock var väldigt skeptisk över, men dom är min räddare! Kan jobba utan besvär nu hela dagen i regel. Klarat av en hel dag på ullared idag och det är tack vare dom. Sen om dom hjälper mentalt elr de verkligen gör fysisk nytta spelar ingen roll, bara de hjälper :)

    I övrigt så är jag väldigt svullen om magen bara. Hungrig ofta, vill inte längre se kaffe trots att jag är världens största kaffe kärring. Huvudvärk ibland.

    Vilken vecka är du i?

  • L0tten

    Ja, det var tröttheten som fick mig att göra ett gravtest :) jag sov på eftermiddagarna pga en hemsk trötther så då blev jag misstänksam.

    Jobbigt att du mår illa! Jag hade turen att slippa det bekymret, förutom när jag kände lukten av thaimat...

    Är inte i nån vecka alls, fick min son för 5 månader sen :) mitt första barn. Är det ditt första du väntar?

    Fråga på om det är nåt du undrar!

  • sakalladtilla

    Känner verkligen igen mig i din beskrivning gällande tröttheten..

    Japp! Mitt första, ska bli så spännande! Är nog mest nervös för själva förlossningen elr att något skulle bli fel på vägen dit. Missfall, sjukdomar o.s.v.

  • L0tten

    Spännande med första graviditeten :)

    Jag förstår att du är orolig. Det hör till tyvärr.. jag var som du, oroade mig över saker, om sjukdomar, missfall o förlossningen.

    Fastnade lite i förlossningen, på om jag verkligen skulle klara av det.

    nu såhär i efterhand förstår jag inte vad jag oroade mig för... och jag sattes igång, låg på förlossningen 3 dagar innan de avbröt det och planerade in ett snitt. Jag var orolig och rädd innan, men såfort jag blev inskriven där så försvann allt det. Det jag vill säga är att var inte orolig, var inte rädd. Nu är drt inte "bara" att säga så till en först föderska, då jag själv inte kunde ta till mig av ddt andra sa.

    Men det går bättre än man tror, man klarar mer än man tror när det kommer till att föda. Kroppen är trots allt byggd för att klara det :)

    Vad med förlossningen är det du tänker på?

Svar på tråden Symtom