• Man3532

    Min fru har inte sex lust längre

    Vi har varit gifta i ca 6 år, och hon har inte så stark sex lust som innan längre Skäms
    Vi har inte haft sex i ca 4 månader nu..Förvånad
    Uppskattar lite råd för att lösa det här situationen.
  • Svar på tråden Min fru har inte sex lust längre
  • Farfallos
    Jag tycker att du helt enkelt ska fråga henne hur hon tycker att du ska göra. Säg henne:

    Jag tycker att det är jättetråkigt för både dig och mig att du inte tycker att sex är viktigt längre. Dels för sex och närhet är ett bra "verktyg" för att hålla en relation vid liv, men naturligtvis även för att det kan vara till mycket glädje och njutning. Men jag respekterar att du inte är intresserad längre (vad annat kan jag göra?) så jag ska inte tjata på dig, MEN... Jag har ju fortfarande kvar min sexdrift, vilket jag hoppas och tror att du tycker är normalt, och jag är nog dessutom ganska övertygad om att jag verkligen behöver sex. När du nu inte vill ha sex med mig längre, hur tycker du att jag ska hantera läget? Vad skulle du känna var OK och inte OK för dig? Om du ger mig ramarna som jag kan agera inom så vet jag vad jag har att förhålla mig till sedan.
  • Anonym (Kan ha slutat sakna?)

    Det kan vara så att hon har slutat sakna dig! Ni måste kunna prata ut om detta, e det så att hon medveten låtit bli eller e det något annat?

  • Anonym (Peppo)
    Man3532 skrev 2015-11-15 19:10:55 följande:
    Vi har varit gifta i ca 6 år, och hon har inte så stark sex lust som innan längre Skäms
    Vi har inte haft sex i ca 4 månader nu..Förvånad
    Uppskattar lite råd för att lösa det här situationen.
    Äter hon p-piller? P-piller har förstört mångas sexliv. En av de vanligaste biverkningarna är minskad sexlust. Man kan få torra slemhinnor också och då gör det ont när man har sex. Min lust kom tillbaka med råge när jag slängde pillerna!
  • Anonym (Särskrivningspolisen)

    Du menar "sexlust", inte "sex lust"??

Svar på tråden Min fru har inte sex lust längre