• Maraki73

    Frysta embryon

    Hej jag är på RD 4 fick tillbaka en 4 cellig 2 dagars från frysen. Jag har ytterligare 5 frysta kvar. Om den nu inte skulle lyckas denna gång så undrar jag vad oddsen är att det inte finns någon graviditet i de andra embryona?

    Vad tror ni? Kan alla 5 vara dåliga ?

    Jagar 38 när äggen togs ut. Har en dotter från samma äggplock.

  • Svar på tråden Frysta embryon
  • ÖnskaTroHoppas

    Jag fick 7 befruktade ägg. En misslyckad ET och en misslyckad FET. Beslutade sedan att ta upp resterande 5 ur frysen för att odla vidare. Ett dog och 2 slutade utvecklas halvvägs. Resterande 2 blev finfina blastocyster. En är i min mage nu (v 15). Så för mig blev det 2 av 7...

  • Maraki73
    ÖnskaTroHoppas skrev 2015-11-16 07:10:52 följande:

    Jag fick 7 befruktade ägg. En misslyckad ET och en misslyckad FET. Beslutade sedan att ta upp resterande 5 ur frysen för att odla vidare. Ett dog och 2 slutade utvecklas halvvägs. Resterande 2 blev finfina blastocyster. En är i min mage nu (v 15). Så för mig blev det 2 av 7...


    Va härligt att höra !! Grattis !!
  • Cyanea

    Oj, svårt att säga. Alla kan vara kanon, men det kan också vara så att alla är kassa. Jag hade inte utgått ifrån att de inte skulle funka i alla fall :) 

    Vi fick 7 fina embryon av toppkvalitet i Augusti förra året. ET gick inte bra, FET 1 gick inte heller bra. Inför FET 2 dog ett vid upptining, men det som sattes in gav upphov till en kortvarig graviditet (tidigt MF). Sista gången togs resterande tre ut ur frysen och odlades till blastocyster. En blev av toppkvalitet, och det verkar vara en liten dotter som beräknas komma till världen i slutet av januari :) 

    Jag håller tummarna för att det du ruvar på blir en fin liten bebis i sommar :) 

  • Maraki73
    Cyanea skrev 2015-11-16 22:08:03 följande:

    Oj, svårt att säga. Alla kan vara kanon, men det kan också vara så att alla är kassa. Jag hade inte utgått ifrån att de inte skulle funka i alla fall :) 

    Vi fick 7 fina embryon av toppkvalitet i Augusti förra året. ET gick inte bra, FET 1 gick inte heller bra. Inför FET 2 dog ett vid upptining, men det som sattes in gav upphov till en kortvarig graviditet (tidigt MF). Sista gången togs resterande tre ut ur frysen och odlades till blastocyster. En blev av toppkvalitet, och det verkar vara en liten dotter som beräknas komma till världen i slutet av januari :) 

    Jag håller tummarna för att det du ruvar på blir en fin liten bebis i sommar :) 


    Va roligt !! Grattis !!!

    Tack jag hoppas också det går vägen.
  • Maraki73

    Det gick inte denna gången. Mensen dök upp. Nu har jag 5 kvar i frysen och är livrädd att de inte kommer bli nått av resten. Jag har gjort 5 insättningar fram tills nu och har haft 1 tidigt MF och sen fick jag 1 dotter. Vet inte vad det ger mig för odds.

  • Cyanea

    Jättetråkigt, verkligen :(

    Oroa dig inte. Jag ser inte alls varför övriga embryon skulle vara dåliga. De är individuella små embryon som inte är beroende av varandra. Bara för att några inte klarar sig betyder det absolut inte att alla är kassa. 

    Jag läste en forskningsartikel om befruktning och liknande. Där hade de sett att det i de allra flesta fall blir en lyckad befruktning trots att man inte plussar. Det tar ju de flesta par några månader att bli gravida, och de menade alltså att även de månader man inte lyckades så befruktades ändå ett ägg. Haken är att de allra flesta embryon inte klarar att dela sig mer än tre gånger. Det är därför chansen att lyckas varje försök är max 40%. 60% av de befruktade äggen blir inget barn. 

    Vad jag menar med det är att det låter väldigt utopiskt att alla embryon ska kunna bli till barn, men för den sakens skull finns det inget som pekar på att något inte skulle vara livsdugligt. Det måste finnas några som inte blir barn, men det betyder inte att alla är kassa. Det är helt normalt att några inte kan utvecklas men det betyder inte att alla är dåliga.

    Så måna inte fan på väggen än ;) 

  • Maraki73

    Ska uppdatera mig. Gjorde 2 fet efter november. Fet nr 2 minus. Fet nr 3 gravid men missfall i v7.

    Nu har jag bara 2 frysta embryon kvar. Vet inte vad chansen är att det blir bebis på någon av dem.

    Jag hade 7 embryon från början. Av 5 av dem har det blivit 1 barn och 1 missfall. Vad är då oddsen på de 2 sista ?

Svar på tråden Frysta embryon