• Lia87

    Bisolvonmetoden

    Jag och min kille har sedan innan en dotter på snart tre år. Vi har försökt aktivt att skaffa ett syskon sen januari 2015, börjar alltså närma sig året. Läste mycket om olika huskurer man kunde ta till. Bland annat att äta hostmedicinen Bisolvon från mensens första dag fram till ägglossning. Så det har jag gjort fram till ägglossningen som var nu i helgen. Har även tagit bidrottniggelé, Apiforce. Kommer många olika bud på om huruvida det faktiskt hjälper eller inte, men jag har blivit desperat. Kändes som att man inte hade något att förlora på det ;)

    Detta kanske är ett uttjatat ämne. Men det skulle ändå vara kul att jämföra erfarenheter, följas åt om någon mer gått på samma (eller liknande) kur eller få höra era historier om detta! :)

  • Svar på tråden Bisolvonmetoden
  • Nalice

    Jag och min sambo hade försökt i nio månader innan vi testade bisolvon, blev gravid den gången men slutade dock i MA i v.8. Jag fick även tydligare ägglossning utav bisolvonet. När jag får tillbaka min mens efter skrapningen nu så kommer jag nog köra på det igen! Hoppas det går vägen för er:)

  • Lia87
    Nalice skrev 2015-11-17 21:03:30 följande:

    Jag och min sambo hade försökt i nio månader innan vi testade bisolvon, blev gravid den gången men slutade dock i MA i v.8. Jag fick även tydligare ägglossning utav bisolvonet. När jag får tillbaka min mens efter skrapningen nu så kommer jag nog köra på det igen! Hoppas det går vägen för er:)


    Va jobbigt för er med missfalll :( Kan inte ens föreställa mig hur det är..

    Härligt att ni ändå försöker igen utan att bli nedslag av det! :)

    Då finns det kanske lite hopp om att Bisolvon kan funka iaf ;) Man hör ju om otroligt många som har blivit gravida efter en sådan kur :)
  • Cyanea

    Jag provade med Bisolvon några gånger, men det funkade aldrig. Min IVF-läkare skrattade mer eller mindre åt metoden och sa att "hade det fungerat för att främja fertiliteten hade de definitivt sålt medicinen som det också och inte bara hostmedicin". Det ligger nog mycket i det, för de flesta läkemedelsföretag vill inget hellre än sälja produkter som funkar för allt.

    Och var lite försiktig med naturpreparat. De flesta tror inte att det kan skada, men det stämmer dessvärre inte. Just bidrottninggelé har jag inte hittat någon bra forskning på vad det ska påverka medan det finns många studier om munkpeppar. Munkpeppar är också ett naturpreparat och det kan sänka prolaktinnivåerna i kroppen. Har man således redan normala eller låga nivåer prolaktin kan preparatet göra en mindre fertil. 

    Jag önskar dig stort lycka till, hoppas ni snart får till ett litet syskon :) 

  • Lia87
    Cyanea skrev 2015-11-17 21:39:53 följande:

    Jag provade med Bisolvon några gånger, men det funkade aldrig. Min IVF-läkare skrattade mer eller mindre åt metoden och sa att "hade det fungerat för att främja fertiliteten hade de definitivt sålt medicinen som det också och inte bara hostmedicin". Det ligger nog mycket i det, för de flesta läkemedelsföretag vill inget hellre än sälja produkter som funkar för allt.

    Och var lite försiktig med naturpreparat. De flesta tror inte att det kan skada, men det stämmer dessvärre inte. Just bidrottninggelé har jag inte hittat någon bra forskning på vad det ska påverka medan det finns många studier om munkpeppar. Munkpeppar är också ett naturpreparat och det kan sänka prolaktinnivåerna i kroppen. Har man således redan normala eller låga nivåer prolaktin kan preparatet göra en mindre fertil. 

    Jag önskar dig stort lycka till, hoppas ni snart får till ett litet syskon :) 


  • Lia87
    Cyanea skrev 2015-11-17 21:39:53 följande:

    Jag provade med Bisolvon några gånger, men det funkade aldrig. Min IVF-läkare skrattade mer eller mindre åt metoden och sa att "hade det fungerat för att främja fertiliteten hade de definitivt sålt medicinen som det också och inte bara hostmedicin". Det ligger nog mycket i det, för de flesta läkemedelsföretag vill inget hellre än sälja produkter som funkar för allt.

    Och var lite försiktig med naturpreparat. De flesta tror inte att det kan skada, men det stämmer dessvärre inte. Just bidrottninggelé har jag inte hittat någon bra forskning på vad det ska påverka medan det finns många studier om munkpeppar. Munkpeppar är också ett naturpreparat och det kan sänka prolaktinnivåerna i kroppen. Har man således redan normala eller låga nivåer prolaktin kan preparatet göra en mindre fertil. 

    Jag önskar dig stort lycka till, hoppas ni snart får till ett litet syskon :) 


    Ha ha! Ja det är ju just det man tänker. Men visst, vad gäller Bisolvon har man inget att förlora :)

    Hur har turerna varit för dig? Lyckats med IVF?

    Ja, känns som man inte bör mixtra för mycket med olika preparat. Har inhandlat folsyra, d-vitamin och Omega 3 och vad gäller dom känns det som det bör vara lugnt. Däremot har jag även köpt rosenrot och det vet jag inte riktigt om det är helt säkert..

    Tack! Ja nu håller man tummar å tår :) Bim nu den 25 ca ;)
  • Cyanea
    Lia87 skrev 2015-11-17 22:09:03 följande:
    Ha ha! Ja det är ju just det man tänker. Men visst, vad gäller Bisolvon har man inget att förlora :)

    Hur har turerna varit för dig? Lyckats med IVF?

    Ja, känns som man inte bör mixtra för mycket med olika preparat. Har inhandlat folsyra, d-vitamin och Omega 3 och vad gäller dom känns det som det bör vara lugnt. Däremot har jag även köpt rosenrot och det vet jag inte riktigt om det är helt säkert..

    Tack! Ja nu håller man tummar å tår :) Bim nu den 25 ca ;)
    Precis, tack och lov är det inte mycket biverkningar på Bisolvon ;) 

    Det blev en lång resa, tre år tog det att bli gravid, men IVF var rätt väg för oss :) Är nu i v. 30, så det har löst sig fantastiskt bra. 

    Det låter väl ganska vettigt, det är ju sådana vitaminer vi behöver mer av så här års. Rosenrot har jag inte läst om, så det känner jag inte till så bra. Det ska jag definitivt kika mer på någon dag när jag inte har något bättre för mig ;) 

    Åh, men det är ju snart!! Håller tummarna för att det blir plus :D 
  • Grus grus

    Folk får skratta hur mycket de vill, men båda mina systersöner är bisolvon-barn. Första försökte de i 1,5 år innan de hörde talas om metoden och testade den. Tog sig direkt. De trodde mest på slumpen. Fyra år senare utan att ha använt preventivmedel men ändå inte aktivt försökt pricka äl (mer att de tänkte att blir det så blir det), bestämde de sig för att aktivt försöka. Efter sex månader sa de att de kunde testa bisolvon igen, det tog sig direkt. Yngsta sonen är idag fem år och de använder inga preventivmedel fastän de bestämt att de är helt färdiga med barn. De säger igen att blir det så blir det, men försöker inte aktivt. Men de blir ändå inte gravida. Om systern däremot är förkyld och tar bisolvon, då har de inget sex under den tiden.


    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Lia87
    Cyanea skrev 2015-11-17 22:13:49 följande:

    Precis, tack och lov är det inte mycket biverkningar på Bisolvon ;) 

    Det blev en lång resa, tre år tog det att bli gravid, men IVF var rätt väg för oss :) Är nu i v. 30, så det har löst sig fantastiskt bra. 

    Det låter väl ganska vettigt, det är ju sådana vitaminer vi behöver mer av så här års. Rosenrot har jag inte läst om, så det känner jag inte till så bra. Det ska jag definitivt kika mer på någon dag när jag inte har något bättre för mig ;) 

    Åh, men det är ju snart!! Håller tummarna för att det blir plus :D 


  • Lia87
    Cyanea skrev 2015-11-17 22:13:49 följande:

    Precis, tack och lov är det inte mycket biverkningar på Bisolvon ;) 

    Det blev en lång resa, tre år tog det att bli gravid, men IVF var rätt väg för oss :) Är nu i v. 30, så det har löst sig fantastiskt bra. 

    Det låter väl ganska vettigt, det är ju sådana vitaminer vi behöver mer av så här års. Rosenrot har jag inte läst om, så det känner jag inte till så bra. Det ska jag definitivt kika mer på någon dag när jag inte har något bättre för mig ;) 

    Åh, men det är ju snart!! Håller tummarna för att det blir plus :D 


    Oj, det kan verkligen inte ha varit lätt :( Men va härligt att ni till slut lyckades! Antar att det är första barnet då? :)

    Ja, det känns ju som att det bara är fördelat med vitaminer. Sen om de kanske tar ut varann eller liknande vet man ju aldrig. Testar så får man se vart det leder :)

    Jajamen, nu tickar tiden ner här! Känns spännande :) Samtidigt som man förbereder sig på den jobbiga besvikelsen som man tyvärr vet att det kan bli också..
  • Lia87
    Grus grus skrev 2015-11-17 22:15:28 följande:

    Folk får skratta hur mycket de vill, men båda mina systersöner är bisolvon-barn. Första försökte de i 1,5 år innan de hörde talas om metoden och testade den. Tog sig direkt. De trodde mest på slumpen. Fyra år senare utan att ha använt preventivmedel men ändå inte aktivt försökt pricka äl (mer att de tänkte att blir det så blir det), bestämde de sig för att aktivt försöka. Efter sex månader sa de att de kunde testa bisolvon igen, det tog sig direkt. Yngsta sonen är idag fem år och de använder inga preventivmedel fastän de bestämt att de är helt färdiga med barn. De säger igen att blir det så blir det, men försöker inte aktivt. Men de blir ändå inte gravida. Om systern däremot är förkyld och tar bisolvon, då har de inget sex under den tiden.


    Det är just såna historier som fått mig att pröva :) Är så nyfiken nu på att se om det fungerar på mig. Finns ju många huskurer inom all läkekonst eller vad man ska kalla det som inte är allmänt erkänt. Men just Bisolvon har man ju tillochmed hört att folk blivit rekommenderade av barnmorskor och apotekspersonal osv att ta :) Aja, om det är slump eller inte vet man ju inte. Skadar inte att pröva iaf ;)

    Tack för att du delar med dig! :)
Svar på tråden Bisolvonmetoden