• Äldre 19 Nov 08:02
    1296 visningar
    5 svar
    5
    1296

    Kontroller till Wii?

    Vi har haft ett Wii som själva konsolen gick sönder. Skaffade ett "nytt" begagnat och upptäcker att kontrollerna laddar ej. Kan man byta ut det uppladdningsbara batterierna och var gör man det? Kan man ta vanliga uppladdningsbara eller är det några speciella?

  • Svar på tråden Kontroller till Wii?
  • Äldre 19 Nov 08:58
    #1

    De kontroller jag har är bara helt vanliga utbytbara batterier så jag gissar att vilka som helst fungerar :)

  • Äldre 19 Nov 09:41
    #2

    Kanon tack!! Ska testa!

  • Äldre 19 Nov 09:45
    #3

    Nu minns jag inte hur det var men det är väl ändå ingen laddfunktion original? I kontrollerna byter man batterier eller så skaffar laddstation och då har laddbara batterier? Eller?

  • Äldre 19 Nov 10:57
    #4

    Vi har en laddningsstation med uppladdningsbara batterier i kontrollerna men den är ca 4 år gammal och den verkar inte ladda ordentligt. Lyser bara blått på laddningsstationen och ingen energi till kontrollerna

  • Äldre 24 Nov 08:48
    #5

    Min Wii U (jag har vanliga Wii-kontroller till den, till barnen) har vanliga batterier, som man hade i Sony Walkmans förr. Vi har antingen engångsbatterier eller uppladdningsbara som man laddar i en laddstation över natten. Köpte batterier + laddare på Clas Ohlson.

    /Puppa

Svar på tråden Kontroller till Wii?