• felisa

    Kan träning påverka chans?

    Finns en risk att denna fråga är av den dummare arten, men jag frågar ändå.

    Kan träning i form av magövningar påverka chanserna till graviditet på något vis?

    Jag gör dagligen magövningar främst i syfte att styrka de inre magmusklerna (som delade sig efter min tidigare graviditet). De är statiska magövningar, men ganska effektiva i mitt tycke. Kan dessa övningar försvåra att ett eventuellt embryo fäster osv?

  • Svar på tråden Kan träning påverka chans?
  • Cyanea

    Det är absolut ingen fara :) Enda träningen som egentligen kan motverka chanserna att bli gravid är i princip den på elitnivå, då kan man behöva minska lite under tiden man försöker. Annars kan du göra i princip vad som helst. Så no worries :)

  • felisa

    Ok, tack, det låter bra! Förnuftet sade mig att det borde vara på det sättet, men ville fråga för säkerhets skull:)

  • Cyanea

    Jag vet precis hur det är. Har man försökt så länge är man liksom lite förstörd av alla råd man får och man tvivlar på allt möjligt och omöjligt. Det tar sig in i skallen och ställer till det så man inte vet vad som är sant eller inte. Då är det bra att man kan skriva en liten tråd och fråga folk så man slipper sitta hemma och undra ;) 

Svar på tråden Kan träning påverka chans?