• anonymjävel

    Orkar inte vara underviktig

    Hej jag undrar om någon av er har någon bra ide för att för att gå upp i vikt.
    Jag är en tjej som väger 40 kilo. Jag är så trött på att inte ha några ben eller jo (pinnar) eller att ha 60a i bh storlek. Jag har inga höfter ja ser ut som en planka . Ja tränar inte mycket och det spelar ingen roll hur mycket jag äter jag går inte upp i vikt. Jag skäms över hur ful jag är... snälla ge mig tips på hur ja går upp i vikt (är vegetarian)

  • Svar på tråden Orkar inte vara underviktig
  • Venne

    Hur ser en normal dag ut i matväg just nu?
    Har du kollat så det inte är pga tex sköldkörtelbesvär?

  • SpanskaFlugan

    Ett tips är att börja lyfta vikter på gym, tunga vikter. Du måste förstås ta hjälp i början och börja långsamt, men det kommer hjälpa dig bygga muskler, lägga på dig muskelvolym och få former. Men du måste förstås äta ordentligt samtidigt, ge kroppen bränsle att bygga muskler av.

  • anonymjävel

    Jag äter inte jättestora portioner  men inte jättesmå häller mellan typ. Jag äter alltis frukost lunch middag kvällsmat. Nej det har jag inte kollat men har vart underviktig hela livet...

  • Venne

    Ok, låter ju inte märkvärdigt. Men prova att öka matintaget. Större portioner, mer smör och pålägg på mackorna, en extra klick smör och vispgrädde i maten.

  • Annelie 76

    LCHF är viktnormaliserande vilket betyder att överviktiga går ner och underviktiga går upp i vikt. Dessutom går du upp i vikt med muskler så du blir snyggare. Det är även lättare att bygga muskler på LCHF.
    Det går att vara lakto-ovo-vegetarian och äta LCHF. Det blir mycket ägg och ost för att få tillräckligt med protein men det går bra.
    Det finns flera sidor med recept, googla "raringens LCHF" så hittar du en. Det finns en bok också om du vill ha en sån.

  • pigglet

    Vissa av oss ser ut så. Andra tycker det är lika jobbigt med sin övervikt, som kan vara lika svårt att ändra på. De som ha lockigt hår kan må dåligt över det. Osv. Under tonåren är det väl som allra jobbigast, men även vuxna kan skämmas över sitt utseende. MIN erfarenhet är i alla fall att jag bryr mig mindre ju äldre jag blir. Min kropp fungerar som den ska, jag kan göra allt jag vill. Jag funderar inte heller så mycket över hur jag ser ut, nu fick jag ju den här kroppen och det är bara att gilla läget.

Svar på tråden Orkar inte vara underviktig