• Anonym (Kaffedraken)

    Blödning innan BIM, gravid?

    Visste inte riktigt vilken kategori jag skulle lägga in detta i.. Men iallafall såhär är det.
    Jag hade min mens den 23/10
    Hade min ägglossning den 6/11 och hade sex några dagar innan och även på den dagen.
    Ca 1 vecka efter fick jag lite ömma bröst, men det har ökat en del efter det. 
    Jag tror att jag har haft molvärk också men är inte riktigt säker på vad det är, men det kändes liksom som svag ihållande mensvärk. 
    Har BIM 21/9 och nu till min fundering.
    Den 18 fick jag ljusrosa flytningar, och den 19 kom det väldigt ljusrött blod, väldigt rinnigt men inte speciellt mycket, kanske en ''matsked'' under hela dagen.
    Min mens är alltid regelbunden och exakt på dagen och brukar få extrem mensvärk ett par dagar innan. Den här gången var det ingen mensvärk och har ingen PMS som jag brukar, dvs extrema humörsvängningar. 

    Så finns det någon chans att jag är gravid och den där blödningen inte var mens utan något helt annat? Vet att det enda säkra sättet är att ta ett test men är inte på BIM dagen ens och vill veta om det finns någon chans överhuvudtaget att jag är gravid innan jag testar mig..

    Tack på förhand!

    (Inga dumma kommentarer då detta är extremt nytt för mig så kan inte så mycket om det ännu)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-20 00:51
    Har BIM den 21/11 ska det ju självklart stå...

  • Svar på tråden Blödning innan BIM, gravid?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej! Ser att detta inlägg är väldigt väldigt gammalt, men jag har exakt så som hon här ovan har beskrivit för flera år sedan haha..

    Jag ska ha min mens om 2 dagar, igår fick jag bruna och rosa flytningar (brukar inte få så vid vanlig mens) men nu idag har det blivit lite mer mängd men fortfarande inte som vid mens. Detta är slemmigt och rosa. VAD i hela friden kan detta vara? Kan tillägga att min mens varit väldigt regelbunden så länge jag kan minnas. Känns som att det är något lurt..

    Vore så himla tacksam för svar!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Förstår ingenting!) skrev 2018-11-28 13:29:33 följande:

    Hej! Ser att detta inlägg är väldigt väldigt gammalt, men jag har exakt så som hon här ovan har beskrivit för flera år sedan haha..

    Jag ska ha min mens om 2 dagar, igår fick jag bruna och rosa flytningar (brukar inte få så vid vanlig mens) men nu idag har det blivit lite mer mängd men fortfarande inte som vid mens. Detta är slemmigt och rosa. VAD i hela friden kan detta vara? Kan tillägga att min mens varit väldigt regelbunden så länge jag kan minnas. Känns som att det är något lurt..

    Vore så himla tacksam för svar!


    Min mens var också regelbunden. 23 dagars cykel och mensen kom alltid på förmiddagen. Tills för fem månader sedan då den kom efter 26 dagar. Nu pendlar jag mellan 23-26 dagar och jag kan få precis som dig, lite annorlunda för-mens så att säga. Ibland kommer det som lite bruna eller rosa flytningar någon dag innan mensen sätter igång och ibland kommer mensen som den ska.

    Men om du misstänker graviditet så köp ett test.

    Men det är normalt att mensen kan ändras eller bli lite annorlunda.

    Min mens är som röda/illröda slemmiga flytningar men min gynekolog säger att det är helt normalt
Svar på tråden Blödning innan BIM, gravid?