• Deceree1

    Är det verkligen modernt att färga håret grått ??

    Hej. Var hos frissan igår. Har en besvärlig utväxt då håret är vitt ( mitt eget) ( av ålder eller bekymmer låter jag vara osagt..) då berättade hon att det var jättepopulärt att färga håret grått. Jag som gör allt för att dölja mitt vita. Tom unga tjejer, typ 15-16 år?! Är detta möjligt? Jag vågar inte låta mitt växa ut. Färgade håret som Bree i Desperate igår.

  • Svar på tråden Är det verkligen modernt att färga håret grått ??
  • maaammaaa

    Äh, olika rödtoner är modernt och slingor av blondtoner eller att blondera hela håret. Blondt på en vithårig kan man väl åstadkomma med en blondbeige hårmask som inte innehåller vägeperoxid eller någon toning.

  • Deceree1
    maaammaaa skrev 2015-11-20 15:42:12 följande:

    Äh, olika rödtoner är modernt och slingor av blondtoner eller att blondera hela håret. Blondt på en vithårig kan man väl åstadkomma med en blondbeige hårmask som inte innehåller vägeperoxid eller någon toning.


    Så då kanske mitt är lite modernt oxå då? Kopparrött :) har aldrig haft det innan. Är jättenöjd
  • Deceree1

    Det vore jätteroligt om ni som vill lägger ut bilder på era frisyrer och färgar hår. Som inspiration :))

  • Vattenlilija
    Deceree1 skrev 2015-11-20 15:36:42 följande:
    Hej. Var hos frissan igår. Har en besvärlig utväxt då håret är vitt ( mitt eget) ( av ålder eller bekymmer låter jag vara osagt..) då berättade hon att det var jättepopulärt att färga håret grått. Jag som gör allt för att dölja mitt vita. Tom unga tjejer, typ 15-16 år?! Är detta möjligt? Jag vågar inte låta mitt växa ut. Färgade håret som Bree i Desperate igår.
    Har inte sett någon som färgat håret grått. "Bronde" ska annars vara trenden som gäller i höst.. någon brun-blond färg åt det guldiga hållet. Om man vill vara trendig alltså. Annars kör man på den färgen man har eller vill ha, oavsett vad andra gör. 
  • maaammaaa


    Jag har färgat med Love Apple toning första gången blev det klarrödare då var jag rödblond andra gången jag tonade blev det mer brunrött. Vi har rött i släkten och rödhåriga har ofta rödare hy så det här passar bra åt mig.
  • MissHelene
    Deceree1 skrev 2015-11-20 15:36:42 följande:

    Hej. Var hos frissan igår. Har en besvärlig utväxt då håret är vitt ( mitt eget) ( av ålder eller bekymmer låter jag vara osagt..) då berättade hon att det var jättepopulärt att färga håret grått. Jag som gör allt för att dölja mitt vita. Tom unga tjejer, typ 15-16 år?! Är detta möjligt? Jag vågar inte låta mitt växa ut. Färgade håret som Bree i Desperate igår.


    I våras/somras vet jag att d var lite inne att färga grått. Skitsnyggt tycker jag iaf! :) vad d e för färg inne just för dagen har jag noll koll på men d e juh höst så rött låter logiskt.
Svar på tråden Är det verkligen modernt att färga håret grått ??