• Äldre 20 Nov 23:29
    1674 visningar
    7 svar
    7
    1674

    Inneboendes jävla hund

    Jag vill vara positiv för hunden är ett ganska trevligt sällskap. Vet inte vad sorten heter men den ser ut som en schäfer. Jag har ingen som helst erfarenhet av hundar och den har nu bott hos mig i ca 2 veckor, så ibland måste jag gå ut med den, hunden ägs av min inneboende som jobbar kvällar. Problemet är dels att den kräks ganska ofta (1 gång om dagen) vilket jag måste torka upp (SÅ ÄCKLIGT), men de värsta är att den är så innerligt dåligt uppfostrad. Killen som äger hunden har visserligen lärt henne de olika kommandona men det är som att hunden har någon slags bokstavsdiagnos och inte vill/kan sitta still mer än kanske 3 sekunder. Detta gäller i varenda situation jag kan tänka på, servering av mat, när man är ute, när man är ute och det kommer människor eller hundar, stressiga situationer eller när inget speciellt stör. De värsta är att han tycker att hon är perfekt men att njo hon drar nog lite men att de egentligen inte är något fel medan jag blir G A L E N och en gemensam vän som också har hund chattar dagligen om hur illa de är när de går på promenad. Hunden är snäll och ett trevlig sällskap men shiiiiiit jag stryper den snart och kanske även ägaren.

  • Svar på tråden Inneboendes jävla hund
  • Äldre 21 Nov 00:00
    #1

    Det låter som att hunden är understimulerad och har något vajsing på magen. Magen bör kollas av en vet. Understimulansen bör ägaren ta itu med. 


    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Äldre 21 Nov 08:11
    #2

    Men varför måste du gå ut med hunden? Säg NEJ om du inte vill det. Ägaren får skaffa en annan hundvakt. Hundägaren måste se till att hunden får det den behöver! 

  • Äldre 21 Nov 17:51
    #3

    Som någon annan redan skrivit, du behöver inte gå ut med hunden om du inte vill, det är ägarens ansvar att se till att den rastas när denne jobbar.

    Jag kan givetvis inte uttala mig för hur mycket denna hund är tränad men generellt är det så att bara för en hund kan olika kommandon så betyder inte det att den alltid kommer lyssna på dem, ofta behövs också träning i olika situationer för att hundar ska kunna lyssna på kommandon. Så bara för att den kan sitta på kommando hemma behöver den inte kunna göra det utomhus.

    Det är oroväckande att den kräks varje dag så ägaren bör ringa veterinären.

  • Äldre 22 Nov 06:15
    #4

    Prio 1 är ju naturligtvis att hunden kommer till en veterinär !! Sen låter ju hunden stressad och understimulerad, hur aktiveras hunden förutom promenader?

    En hund som både bytt hem och ska rastas av en ny person behöver tid att boa in sig och bli trygg med dig så ha tålamod. En hund lyder inte per automatik utan du behöver bonda med hunden och kanske hänga med ägaren ut för att se vilka "kommandon" och metoder han använder så hunden inte blir totalt förvirrad.

  • Äldre 27 Nov 22:24
    #5

    Ni har alla bra tips. Önskar bara att han följde dem. :( Idag har hon varit hemma 12 timmar utan att någon varit hemma. Jag vet liksom inte vad jag ska göra och jag vill inte gå runt med dåligt samvete för att hunden inte kommer ut men de har jag.

  • Äldre 27 Nov 22:32
    #6
    +1

    Men om han inte sköter hunden får du ju naturligtvis anmäla det.


    Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • Äldre 29 Nov 05:34
    #7

    Håller med tidigare inlägg. Anmäl till Länsstyrelsen!

Svar på tråden Inneboendes jävla hund