• Anonym (Fallolycka)

    Gör inte mitt misstag!!

    Idag hände det som inte får hända! Min 4 månaders satt i sin babysitter på köksbordet då min 20månaders är på om hen sitter på golvet.

    Jag stod i köket och grejade när jag hörde en smäll. Hela babysittern med bebis i hade fallit i golvet! Bebis låg livlös på mage med huvudet åt ena sidan. Jag sprang snabbt fram lyfte upp och då skrek hen.

    Åkte till akuten då bebis var dåsig och inte alls sig själv. Röntgen har gjorts och visar två små blödningar ;..(

    Snälla! Gör inte detta misstag! Sätt inte babysitter på höga höjder!

  • Svar på tråden Gör inte mitt misstag!!
  • Anonym (my)
    Anonym (jisses) skrev 2015-11-22 19:32:16 följande:

    Men VARFÖR gjorde du detta misstag????


    Ge dig... Alla gör misstag. Hoppas bebisen är ok. 
  • Anonym (xyz)

    Det är ingen slump att det står stora varningslappar på babysittern + kartongen.
    Man kan inte heller låta barnet sitta i gåstolen ovanför en trappa utan grind...

    Hoppas allt ordnar sig till det bästa, förstår att det känns hemskt. Det är ett ögonblicks verk.

    Ta varningar på allvar i fortsättningen. Köp hellre en lekhage om liten inte får vara ifred för syskon.

  • Anonym (Fallolycka)
    Anonym (jisses) skrev 2015-11-22 19:32:16 följande:

    Men VARFÖR gjorde du detta misstag????


    Exakt!! Varför???? Just därför jag vill varna ännu en gång!
  • Anonym (Fallolycka)
    Anonym (xyz) skrev 2015-11-22 19:40:21 följande:

    Det är ingen slump att det står stora varningslappar på babysittern + kartongen.

    Man kan inte heller låta barnet sitta i gåstolen ovanför en trappa utan grind...

    Hoppas allt ordnar sig till det bästa, förstår att det känns hemskt. Det är ett ögonblicks verk.

    Ta varningar på allvar i fortsättningen. Köp hellre en lekhage om liten inte får vara ifred för syskon.


    Det är en babysitter från 80-talet. Finns inga varningar på... Den består av en båge i metall och tyg i princip.

    Jag har aldrig ens använt skötbord utan alltid bytt på golvet pga just fallrisk. Aldrig lagt barn i soffa eller samspelt av rädsla. Efter tre barn borde jag ha lärt mig men olyckan var framme ändå ;-(
  • Anonym (BrittaBerit)

    Men man sätter väl inte en babysitter på ett bord???! Klart den kan ramla ner lixom...

  • Långbenopluto
    Anonym (BrittaBerit) skrev 2015-11-22 20:31:30 följande:

    Men man sätter väl inte en babysitter på ett bord???! Klart den kan ramla ner lixom...


    Exakt!
Svar på tråden Gör inte mitt misstag!!