• Äldre 23 Nov 00:05
    5399 visningar
    12 svar
    12
    5399

    Kungsängen

    Hej!
    Vi är en familj med två barn som funderar på att flytta till Kungsängen. Vi har sett hus/radhus i Tibble området..
    Ni som bor eller bott där kanske kan berätta lite om vad ni tycker om Kungsängen? Shopping? Kommunikation? Skolor och förskolor?

    Tack!

  • Svar på tråden Kungsängen
  • Äldre 25 Nov 16:57
    #1

    Ingen som har några kommentarer? Uppskattar alla inlägg om detta.

  • Äldre 25 Nov 17:21
    #2

    Jag skulle aldrig flytta till Kungsängen på grund av alla rassehillbillys som bor där. Usch. Hatar dessutom att åka pendeltåg, så, nej tack

  • Äldre 25 Nov 19:15
    #3

    Isolande
    Har du bott där tidigare? Eller har du hört att det finns rasister där? De jag träffat på har varit trevliga.. Dock brukar jag inte "hänga" där.

  • Äldre 27 Nov 12:42
    #4

    Absolut inget fel på Kungsängen, mycket fint beläget nära mälaren och alla natur. Nära Tibble så finns även Lillsjön som är supermysig. Pendeln går varje kvart in till stan och det tar väl strax under 30 min. 

    Att det är många rasister är bara påhitt. Jag är nämligen uppvuxen i Kungsängen och bott där i 20 år av mitt liv. Och jag har aldrig haft något problem med det. 

  • Äldre 30 Nov 14:03
    #5
    Sonali skrev 2015-11-25 19:15:38 följande:

    Isolande
    Har du bott där tidigare? Eller har du hört att det finns rasister där? De jag träffat på har varit trevliga.. Dock brukar jag inte "hänga" där.


    Jag hade ett ex i Bro och han hängde mycket i Kungsängen och folk därifrån. Har inte träffat på en enda normal människa därifrån om jag ska vara ärlig. Alltid vardagsrasism och kvinnonedsättande kommentarer till höger och vänster. Men det kanske var för att jag hamnade i fel klick? Det är ju fint om det inte är så som jag upplevt det Glad
  • Äldre 1 Dec 14:32
    #6

    Ullebulle- tack för informationen:)
    Rekomenderar du någon skola där som är bra? Vilken skola gick du själv i?

  • Äldre 3 Dec 08:21
    #7

    Vet någon om det finns sjukhus i närheten eller är Jakobsbergs sjukhus närmsta?

  • Äldre 3 Dec 10:49
    #8
    Sonali skrev 2015-12-03 08:21:36 följande:

    Vet någon om det finns sjukhus i närheten eller är Jakobsbergs sjukhus närmsta?


    Finns bara en vårdcentral i centrum, närmsta sjukhus är väl karolinska Solna, skulle inte riktigt kalla det sjukhus i Jakobsberg centrum :) 
  • Äldre 12 Dec 23:55
    #9

    Hejsan! jag flyttade till kungsängen för 8 år sedan och bor kvar här ännu! Trivs jättebra här och det finns bra förskolor/skolor för barnen, nära till naturen. Inte långt ifrån Tibble så har du lillsjöbadet som är fint och populärt bland somrarna.
    Pendeltågen går varje kvart så om tågen funkar som de ska så flyter det på bra, oftast så funkar dom faktiskt, bara att det varit en del byggen på sistone så att det varit ersättningsbusar och så men det är ju övergående :)
    Shopping så är ju Jakobsberg nära eller kista. Går ju och ta sig smidigt till de flesta ställen :) Ligger ju 25 minuter ifrån centralen vilket jag tycker är lagom långt bort :)

  • Äldre 12 Dec 23:56
    #10

    Finns en vårdcentral i kungsängen och en i bro, annars så finns det barnläkare i kallhäll eller jakobsbergs sjukhus.

  • Äldre 13 Dec 00:04
    #11

    Johannapanna- tack för i informationen. Rekomenderrar du någon bra skola/förskola? Dottern kommer börja 6 års och sonen förskola då kommer han vara 3,5 år. Jag har noll koll på skolor där. Finns ju många att välja men vilka är bra liksom?
    Kommer flytta nära Lidl. Önskar att det fanns ica maxi i närheten. Men finns väl en coop forum ganska nära?

  • Äldre 13 Dec 00:18
    #12

    Mina barn på 7 och 3år går på lillsjöskolan och lillsjö förskola och det är toppen bra där och de är smidigt då det också ligger precis bredvid varandra så barnen kan se varandra på gårdarna om de är ute samtidigt till och med :) En annan sak som är bra också är att bussen går precis utanför skolan.


    En annan förskola som är bra där dottern gick är klockarängen som har jättebra personal. Finns andra förskolor som inte är bra men det är mer uppe i centrum, blåsippan och så bergshöjden den är skit men det är inte dit du ska flytta så antar att du inte sätter ditt barn på den förskolan. :) Ja lidl och coop forum finns här och så håller det på att byggas ett köpcentrum i brunna men vet inte vad det ska var för butiker där men någon matbutik borde det öppna där med, det ska vara klart 2017 har jag för mig.

Svar på tråden Kungsängen