• Anonym (Ts)

    Vad är smartast?

    Jag är inte världens rikaste människa.

    Jag studerar och får 1050:- i månaden.

    Jag har alltid velat ha mig den nyaste telefonen på marknaden.

    Denna telefon som jag spanat kostade 649 kr i månaden ( abonnemang alltså ).

    Och jag tyckte att det där lät alldeles för mycket för mig. För 1050 - 649 blir =400kr

    Alltså har jag 400 kr kvar till nästa månad.

    Jag bestämde mig för att spara och köpa denna telefon kontant istället , och sen att jag köper comviqs student abonnemang som ligger på 195 kr i månaden.

    Jag har sparat i flera månader. Jag har verkligen kämpat och nu har jag dessa 9000 kr som telefonen kostar.

    Att ge 9000 kr för en telefon är jätte mycket. Jag hade kunnat göra något annat kul för pengarna, så jag undrar vad ni tycker?

    Är det bäst att köpa den kontant, för 9000 kr då , eller tycker ni jag ska köra abonnemang alternativet där jag betalar 649 kr i 24 månader?

    Nu kommer säkert vissa tycka att jag köper en billigare mobil, men det är inget alternativ då jag vill ha denna telefonen eftersom jag har väntat på den länge, och enligt folk så har denna telefon världens bästa kamera, så denna mobil är ett måste, men jag vet inte bara hur jag ska köpa den.

    Så vad tycker ni?

    Köpa telefonen kontant , alltså 9000 kr som jag samlat ihop, eller 649 kr i månaden?

  • Svar på tråden Vad är smartast?
  • Anonym (Kontant)

    Kontant!! Då kostar den 9 000 och inte nästan det dubbla (15 576 kr). kan du inte ta den på avbetalning? tex 649 i 12 månader eller 325 kr i 24 månader?
    Annars köp en begagnad? eller vänta typ 3 månader då kanske den hinner gå ner i pris?

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Kontant) skrev 2015-11-23 01:07:40 följande:

    Kontant!! Då kostar den 9 000 och inte nästan det dubbla (15 576 kr). kan du inte ta den på avbetalning? tex 649 i 12 månader eller 325 kr i 24 månader?