• Anonym (Varfö­r?)
    Äldre 23 Nov 12:33
    13683 visningar
    53 svar
    53
    13683

    varför föder ni barn på detta vis?

    Skulle ni anse att era kroppar är internationella? Är ni exempelvis en internationell mage? Internationella bröst?

    Hur kommer det sig att NI ALLA väljer att föda internationellt och inte på nationell standard enligt vårdens kriterium för hälsorekonebolation i takt med stigande influenser avseende förhöjda risker? Varför väljer ni inte standarsvägen?

  • Svar på tråden varför föder ni barn på detta vis?
  • Äldre 23 Nov 12:34
    #1

    vad är en internationelll kropp? 

    hur föder man på standardvägen? 

  • sextio­talist
    Äldre 23 Nov 12:40
    #2

    Förstår inte frågeställningen.
    Om du vänder dig mot kejsarsnitt, så är det vanligaste orsaken till kejsarsnitt att kvinnan inte kan föda den naturliga vägen och hör och häpnad, alla kvinnokroppar är inte skapta att föda barn, det är därför så många kvinnor dör i samband med förlossningen, de som då föder naturligt, utan den medicinska hjälpen som finns idag.
    Att kvinnor med förlossningsrädsla bör födas med KS om de så önskar anser jag för att en rädd kvinna skulle med all sannolikhet motarbeta förlossningsarbetet undermedvetet och därmed göra en vaginal förlossning riskfylld.

    Själv är jag snittad av medicinsa skäl, inget eget beslut och hade jag inte fått det, så skulle jag troligen inte haft ett levande barn idag.

  • Äldre 23 Nov 12:46
    #3

    Va?

  • Äldre 23 Nov 12:46
    #4

    Är du man har du verkligen ingen rätt att ifrågasätta detta (inte för att jag förstod vad du bubblar om). Du låter som en man. Kvinnor har inte heller rätt att döma eller ifrågasätta varandra. Men män ännu mindre.

  • Äldre 23 Nov 12:47
    #5

    Vad har f.ö. bröst och mage med att föda barn att göra?

  • Anonym (?)
    Äldre 23 Nov 12:49
    #6

    Vad pratar du om? Vaddå internationella födslar?

  • Anonym (Natio­nell)
    Äldre 23 Nov 12:49
    #7

    snälla TS - kan du inte svara - jag är så nyfiken på vad du menar!! 

  • Anonym (Vilke­t?)
    Äldre 23 Nov 12:51
    #8
    Anonym (Varför?) skrev 2015-11-23 12:33:06 följande:

    Skulle ni anse att era kroppar är internationella? Är ni exempelvis en internationell mage? Internationella bröst?

    Hur kommer det sig att NI ALLA väljer att föda internationellt och inte på nationell standard enligt vårdens kriterium för hälsorekonebolation i takt med stigande influenser avseende förhöjda risker? Varför väljer ni inte standarsvägen?


    Vad innebär det att föda "internationellt"?
  • Äldre 23 Nov 12:51
    #9

    Que? Foten i munnen

  • Anonym (va?)
    Äldre 23 Nov 13:04
    #10

    Ehm... Kan du förtydliga?

Svar på tråden varför föder ni barn på detta vis?