• Anonym (?)

    Tänker jag fel här?

    Jag behöver feedback på en sak.
    Mitt barn har har blivit sparkad och blivit kallad tjock trots att mitt barn inte är tjock av en klasskompis.
    Nu har det barnet bjudit mitt barn på kalas.
    Jag vill inte att mitt barn ska gå på det kalaset. Tänker jag fel här? Överreagerar jag?

  • Svar på tråden Tänker jag fel här?
  • Anonym (Klara)

    Så ditt barn har blivit sparkad och mobbad, skett någon anmälan?
    Nej, varför skulle du skicka dit ditt barn?
    Föräldrarna behöver ju veta vad deras barn gör och beroende på ålder så även skola & polis.

  • Drottningen70

    Om barnet själv vill gå så är det klart han ska gå.

    Eller tänker du att barnen ska vara typ fiender resten av skoltiden?

    Jag antar att saken reddes ut på adekvat sätt i samband med att det inträfade?

  • Anonym (.....)
    Anonym (?) skrev 2015-11-23 21:55:27 följande:

    Jag behöver feedback på en sak.
    Mitt barn har har blivit sparkad och blivit kallad tjock trots att mitt barn inte är tjock av en klasskompis.
    Nu har det barnet bjudit mitt barn på kalas.
    Jag vill inte att mitt barn ska gå på det kalaset. Tänker jag fel här? Överreagerar jag?


    Hade det varit mer rätt av andra barnet att sparka ditt barn och kalla ditt barn för tjock om ditt barn var tjock?

    Självklart borde ni föräldrar försöka se till att barnen löser problemet och kan bli kompisar.
  • Pallast

    Jag förutsätter att hela klassen är bjuden och att det barnet egentligen inte vill ha ditt barn där, men tvingades bjuda hen ändå för att mamman sa att man inte fick lämna en eller några stycken utanför.

    Så, ja, skippa kalaset.

  • Drottningen70
    Anonym (Klara) skrev 2015-11-23 22:02:54 följande:

    Så ditt barn har blivit sparkad och mobbad, skett någon anmälan?

    Nej, varför skulle du skicka dit ditt barn?

    Föräldrarna behöver ju veta vad deras barn gör och beroende på ålder så även skola & polis.


    Mobbing är nåt systematiskt inte en enskild konflikt där någon säger nåt elakt.
  • Anonym (?)
    Anonym (Klara) skrev 2015-11-23 22:02:54 följande:
    Så ditt barn har blivit sparkad och mobbad, skett någon anmälan? Nej, varför skulle du skicka dit ditt barn? Föräldrarna behöver ju veta vad deras barn gör och beroende på ålder så även skola & polis.
    Skolan har fört dialogen med föräldrarna.
    Drottningen70 skrev 2015-11-23 22:05:25 följande:
    Om barnet själv vill gå så är det klart han ska gå.

    Eller tänker du att barnen ska vara typ fiender resten av skoltiden?

    Jag antar att saken reddes ut på adekvat sätt i samband med att det inträfade?
    Fiender? Nej, men det barnet gjorde mot vårt barn var så elakt att jag inte kan förlåta just nu iaf.
    Skolan pratade med föräldrarna, men aldrig att föräldrarna kontaktade oss för att be om ursäkt. Dålig stil
  • Anonym (?)
    Anonym (.....) skrev 2015-11-23 22:06:36 följande:
    Hade det varit mer rätt av andra barnet att sparka ditt barn och kalla ditt barn för tjock om ditt barn var tjock?

    Självklart borde ni föräldrar försöka se till att barnen löser problemet och kan bli kompisar.
    Självklart inte. Mitt barn är en tjej och resultatet blev att hon ständigt frågade om hon är tjock och gått och vägt sig ofta hos skolsyster. Det gör ont i mig ännu fast min dotter lyckats släppa det.
  • Anonym (?)
    Pallast skrev 2015-11-23 22:06:55 följande:
    Jag förutsätter att hela klassen är bjuden och att det barnet egentligen inte vill ha ditt barn där, men tvingades bjuda hen ändå för att mamman sa att man inte fick lämna en eller några stycken utanför.
    Så, ja, skippa kalaset.
    Nej så är det inte. Barnet har sagt till alla i klassen att alla är bjudna och är tydligen väldigt glad. Inbjudan jag fick var ett enda stort bedjande om att så många som möjligt vill komma.
  • Drottningen70
    Anonym (?) skrev 2015-11-23 22:12:51 följande:

    Skolan har fört dialogen med föräldrarna.Fiender? Nej, men det barnet gjorde mot vårt barn var så elakt att jag inte kan förlåta just nu iaf.

    Skolan pratade med föräldrarna, men aldrig att föräldrarna kontaktade oss för att be om ursäkt. Dålig stil


    Ja det är väl självklart att skolan sköter saken och varför ska föräldrarna be er om ursäkt? Om barnen nu är sams och kompisar så ska du stödja det, inte underblåsa nån konflikt. Det är liksom inte upp till dig att förlåta. Barnet är en egen individ med rätt till egna relationer. Du tänker enligt mig ungefär så fel som man kan glra i detta läge...Att förhindra barnet att gå på ett kalas för att du som vuxen inte kan förlåta vad ett annat barn gjort blir ju nån slags bestraffning som främst drabbar ditt barn, inte kompisen.
  • Anonym (?)
    Drottningen70 skrev 2015-11-23 22:20:20 följande:
    Ja det är väl självklart att skolan sköter saken och varför ska föräldrarna be er om ursäkt? Om barnen nu är sams och kompisar så ska du stödja det, inte underblåsa nån konflikt. Det är liksom inte upp till dig att förlåta. Barnet är en egen individ med rätt till egna relationer. Du tänker enligt mig ungefär så fel som man kan glra i detta läge...Att förhindra barnet att gå på ett kalas för att du som vuxen inte kan förlåta vad ett annat barn gjort blir ju nån slags bestraffning som främst drabbar ditt barn, inte kompisen.
    Kompisar är dom inte. Går i samma klass ja men leker inte.
    Föräldrarna borde kunna förklara saker och ting. För vem vet om han behöver nåt slags stöd. Kanske nån problematik som gör att han betett sig så.
    Det är faktiskt inte självklart att enbart skolan ska föra den diskussionen. Det är våra barn och det är vi som har ansvaret att lösa konflikter.
Svar på tråden Tänker jag fel här?