• Anonym (Deprimerad)

    Sexuellt hopplösa män i 40årsåldern

    Seriöst - vad är det för fel på män i 40årsåldern som kommer ur långa förhållanden. Har dejtat ett antal nu och de är helt hopplöst dåliga i sängen! De vet överhuvudtaget inte vad de håller på med. Kan överhuvudtaget inte smekas eller slickas, dvs har ingen teknik eller hittar ens rätt. Eller knulla heller för den delen för de blir antingen nervösa och kan inte få upp den eller så kommer de alldeles för fort... Det är några år sedan jag var singel men jag har inget som helst minne av att folk var så här genuint dåliga när jag dejtade i 30-35 årsåldern.  

    /Deprimerad

  • Svar på tråden Sexuellt hopplösa män i 40årsåldern
  • lillebror

    Kanske män i 40årsåldern som kommer ur långa förhållanden inte fick sex i sitt förhållande? och nu är "oerfarna" och "nybörjare" igen :)

    Ungefär som att man spelade ett instrument i sina yngre dagar (tex jag: gitarr) jag var grym på gitarr för 10år sen! nu är ja kass, men de är ju bara för jag inte har rört en gitarr på 10 år inte konstigt att man inte kan då! men fick jag spela några veckor igen så tror jag man kommer ihåg rätt snabbt hur man gjorde!

    Ge dem en chans.. eller lär dem då? blir ju inge bättre och va tyst. Vuxna människor borde kunna prata med varandra.

  • Underhill
    lillebror skrev 2015-11-24 01:55:20 följande:

    Kanske män i 40årsåldern som kommer ur långa förhållanden inte fick sex i sitt förhållande? och nu är "oerfarna" och "nybörjare" igen :)

    Ungefär som att man spelade ett instrument i sina yngre dagar (tex jag: gitarr) jag var grym på gitarr för 10år sen! nu är ja kass, men de är ju bara för jag inte har rört en gitarr på 10 år inte konstigt att man inte kan då! men fick jag spela några veckor igen så tror jag man kommer ihåg rätt snabbt hur man gjorde!

    Ge dem en chans.. eller lär dem då? blir ju inge bättre och va tyst. Vuxna människor borde kunna prata med varandra.


    He he...tänkte oxo ung sådär :)...plus att de männen antagligen har levt med en kvinna, som inte varit så pigg i bäret om man säger så...men det lär ju finnas olika anledningar till det med givetvis :)
    E vi överens så kör vi
  • Linux1003
    lillebror skrev 2015-11-24 01:55:20 följande:

    Kanske män i 40årsåldern som kommer ur långa förhållanden inte fick sex i sitt förhållande? och nu är "oerfarna" och "nybörjare" igen :)

    Ungefär som att man spelade ett instrument i sina yngre dagar (tex jag: gitarr) jag var grym på gitarr för 10år sen! nu är ja kass, men de är ju bara för jag inte har rört en gitarr på 10 år inte konstigt att man inte kan då! men fick jag spela några veckor igen så tror jag man kommer ihåg rätt snabbt hur man gjorde!

    Ge dem en chans.. eller lär dem då? blir ju inge bättre och va tyst. Vuxna människor borde kunna prata med varandra.


    Mycket bra beskrivning. Det finns dock många dåliga män och kvinnor obeaktat om de spelat flitigt instrument eller ej. Men den som söker skall finna...
  • Fjäril Vingad
    Anonym (Deprimerad) skrev 2015-11-24 00:24:51 följande:

    Seriöst - vad är det för fel på män i 40årsåldern som kommer ur långa förhållanden. Har dejtat ett antal nu och de är helt hopplöst dåliga i sängen! De vet överhuvudtaget inte vad de håller på med. Kan överhuvudtaget inte smekas eller slickas, dvs har ingen teknik eller hittar ens rätt. Eller knulla heller för den delen för de blir antingen nervösa och kan inte få upp den eller så kommer de alldeles för fort... Det är några år sedan jag var singel men jag har inget som helst minne av att folk var så här genuint dåliga när jag dejtade i 30-35 årsåldern.  

    /Deprimerad


    Du verkar ha haft maximal otur. Jag upplever det helt annorlunda! De jag har i mitt liv idag är 40+ och är fantastiska älskare. Vet verkligen att ta sig tid och vet vad de håller på med. Aldrig mer en ung älskare, säger jag bara!
  • Anonym (Samma)

    Finns ju massor av kvinnor där ute som är helt uselt SÄMST på sex!

    Men på nåt vis är det mer accepterat i vårt ojämställda samhälle! Som man kan man INTE skylla på annat som "samhällets förväntningar", eller att man är osäker, eller att tjejen är "dålig" i sängen och inte har nån teknik eller orättvisa utseendeideal eller nåt annat.

    Som man är man kort och gott d å l i g bara!

    (Och NEJ, jag är inte antifeminist eller bitter på något vis, och jag hatar inte kvinnor eller nåt. Bara konstaterar att det är så. Killen SKA vara bra bara!)

  • Rindikh
    Anonym (Samma) skrev 2015-11-24 13:25:26 följande:

    Finns ju massor av kvinnor där ute som är helt uselt SÄMST på sex!

    Men på nåt vis är det mer accepterat i vårt ojämställda samhälle! Som man kan man INTE skylla på annat som "samhällets förväntningar", eller att man är osäker, eller att tjejen är "dålig" i sängen och inte har nån teknik eller orättvisa utseendeideal eller nåt annat.

    Som man är man kort och gott d å l i g bara!

    (Och NEJ, jag är inte antifeminist eller bitter på något vis, och jag hatar inte kvinnor eller nåt. Bara konstaterar att det är så. Killen SKA vara bra bara!)


    Ja lite så är det!

    Tvivlar inte på att trådskaparen verkligen träffat dåliga män eller så. Det är inte det!

    Jag önskar naturligtvis för hennes skull att hon bara har haft otur och att hon träffar nån som ger henne vad hon vill ha.

    Men hur ofta har man inte som man träffat på sexpartners i olika åldrar som varit initiativlösa (väntat dig att killen kort och gott ska GE tjejen sex!), tråkiga, oerfarna, passiva, nervösa och dåliga på att kommunicera m.m.? Tjejer som inte haft någon teknik alls eller vetat hur en kille vill bli tillfredsställd för fem öre?

    Nästan alltid! Det är om det mot all förmodan inte skulle va så som man verkligen blir förvånad :-O
  • Rindikh

    Samtidigt ska man ju också komma ihåg att det där med sex är svårt. Det som funkade till 100 med en viss partner kanske inte alls går hem med tillsammans någon annan som man har sex med?

    Det handlar om så mycket. Åtrå, attraktion, personkemi och kommunikation m.m. samt naturligtvis om erfarenhet och om att veta vad man själv vill ha.

    Två personer som inte alls har bra sex kan lite förenklat funka mycket bättre var för sig med andra sexpartners.

    Men mest handlar det väl om erfarenhet och förmåga att lyssna och känna in den andre. Tyvärr hjälper det inte alltid när bara En person i förhållandet är bra på det. Mycket handlar om personkemi och att passa ihop. Samt som sagt om kommunikation!

  • MrFlex

    Min erfarenhet är att kvinnor oftast använder ett att följande alternativ när det gäller att få sex på det sätt de önskar:

    1. Telepati - De tror att deras i bästa fall subtila signaler ska tolkas och utföras.

    2. Slump - Plötsligt hittar de någon som råkar göra precis som de önskar.

    Hur jävla svårt kan det vara att berätta vad fan ni tycker om?

    Dessutom är de flesta kvinnor väldigt olika om vad de tycker om. Hårt, mjukt, snabb, långsamt, hårdhänt, kinky, vanilj, listan kan göras lång. Erfarenheten från en tidigare partner är oftast inte så mycket värd med en ny.

  • Ronga

    Sök på sexdajter, där är alla 'proffs'


    Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
Svar på tråden Sexuellt hopplösa män i 40årsåldern