• Anonym (Lilla_jag)

    Jag har sex med grannen, för att han ska gå

    Grannen kommer in till mig. Och det slutar ibland med att vi har sex, bara för att han ska gå.


    Han kommer och hälsar på, frågar om han får komma in och prata en stund. Jag talar om för honom att jag inte vill ha sex, och han svarar: ?Nej, nej vi behöver inte alls ha sex. Det är inte det som jag är ute efter, vi kan bara sitta och prata?.


    Men jag vet ju att han egentligen vill ha sex, även fast han inte säger det. Och han blir så jobbig när han vill sitta och prata, bara mal och mal hela tiden. Jag orkar inte lyssna på honom till slut, men för honom verkar det inte spela någon roll. Han kan sitta en hel kväll och berätta om sitt livs historia, även fast han inte ens får ett svar av mig.


    Han kan stanna hela kvällen, till långt in på natten. Ibland har han somnat, och är kvar nästa morgon. Men om vi har sex, då tackar han för sig och går hem efteråt. Det har hänt att jag tagit initiativ till sex, även fast jag egentligen inte vill. Bara för att bli av med honom.


    Gör jag fel som uppmuntrar honom till sex? Men det känns som det enklaste sättet att bli av med honom.

  • Svar på tråden Jag har sex med grannen, för att han ska gå
  • Zodomy

    Låter helt absurdt.. säg åt honom att du ska upp tidigt eller ljug ihop något annat. Lyssnar han inte så säg åt honom ordentligt. Vet han att du går att övertala kommer han fortsätta försöka. Man ska aldrig ha sex emot sin vilja..

  • Anonym (K)

    Men herre Gud, be honom gå hem? Våga vara rak istället för att "stå ut" med sex eller att vänta ut honom.

    Jag hade aldrig orkat. Varför vågar du inte bara säga ifrån?

  • Stårschan

    "Nej du, nu tänkte jag gå och lägga mig för jag ska upp tidigt imorgon. Tack för titten, vi ses!"

    HUR kan det vara svårare att säga något sådant än att dra av sig kläderna och knulla för att få någon att lämna lägenheten???

    Är du rädd för honom, TS? I så fall bör du låta bli att släppa in honom överhuvudtaget.

  • Anonym (piko)

    Som andra frågat: Är du rädd för honom? I så fall borde du prata med någon som kan hjälpa dig, polis eller för all del hyresvärden (eller någon i bostadsrättsföreningen om du bor i bostadsrätt). 

    Om du inte är rädd för honom: Släpp inte in honom. Säg att du inte vill umgås med honom mer och stäng dörren. Du är inte skyldig honom en förklaring.

  • Anonym (Lilla_jag)
    Stårschan skrev 2015-11-24 08:55:23 följande:

    "Nej du, nu tänkte jag gå och lägga mig för jag ska upp tidigt imorgon. Tack för titten, vi ses!"

    HUR kan det vara svårare att säga något sådant än att dra av sig kläderna och knulla för att få någon att lämna lägenheten?


    Om klockan är tidigt på kvällen, så är det ju svårt att påstå att man tänker lägga sig? Eller hade du tänkt att jag skulle sitta och vänta på att tiden går, innan jag kan köra min lilla nödlögn. Syftet med att (som du uttrycker det "dra av sig kläderna") var ju att bli av med honom direkt, istället för att behöva vänta hela kvällen på att han ska gå,
  • Underhill
    Anonym (Lilla_jag) skrev 2015-11-25 02:23:57 följande:
    Om klockan är tidigt på kvällen, så är det ju svårt att påstå att man tänker lägga sig? Eller hade du tänkt att jag skulle sitta och vänta på att tiden går, innan jag kan köra min lilla nödlögn. Syftet med att (som du uttrycker det "dra av sig kläderna") var ju att bli av med honom direkt, istället för att behöva vänta hela kvällen på att han ska gå,
    Varför ens släppa in honom?
    E vi överens så kör vi
  • Stårschan
    Anonym (Lilla_jag) skrev 2015-11-25 02:23:57 följande:
    Om klockan är tidigt på kvällen, så är det ju svårt att påstå att man tänker lägga sig? Eller hade du tänkt att jag skulle sitta och vänta på att tiden går, innan jag kan köra min lilla nödlögn. Syftet med att (som du uttrycker det "dra av sig kläderna") var ju att bli av med honom direkt, istället för att behöva vänta hela kvällen på att han ska gå,
    Jag har svårt att ta dig på allvar, men väljer att spela med. Om det är tidigt på kvällen så säger du givetvis något annat. Det enklaste är naturligtvis att inte släppa in honom (eller ens öppna dörren om du förstår att det är han som ringer på), eller:

    1 - Var ÄRLIG och säg att du inte känner för att umgås just då. Eller överhuvudtaget, för den delen.
    2 - Dra en vit lögn som inte handlar om att du ska gå och lägga dig. Nån sorts fantasi har du väl ändå? Huvudvärk, ska ringa kompis, måste städa/baka/sortera frimärken, måste göra dig i ordning för något du ska iväg på.

    En annan helt vild tanke (som föresvävar mig och förmodligen många andra som läser detta) är att du konfronterar honom. Ifrågasätt varför han kommer över så ofta, och säg att du har sett ett mönster i att han har svårt att gå hem till sig innan ni har haft sex. Vill han mala på om sina livsbekymmer så hänvisa till en psykolog eller någon vän.

    Med tanke på hur svårt du verkar ha att säga ifrån så misstänker jag att han anser att ni är kk. Det skulle vara intressant att höra hans version av den här storyn.

    Varför släpper du in honom när du inte vill umgås???
  • Anonym (Wildrat)

    Han är din granne. Han har inget i din lägenhet att göra om du inte vill ha honom där. Ringer han på och du inte vill varken prata eller ha sex så säg nej och stäng dörren.
    Släpper du in honom och han inte vill gå hem när du säger att du inte vill ha honom där så ring polisen så får de avhysa honom.

Svar på tråden Jag har sex med grannen, för att han ska gå