• Åttionian

    Ni som röstade på FI, varför gjorde ni det?

    Ja, skulle ni kunna delge era viktigaste anledningar till att rösten föll på FI?

    Vore intressant att få höra.

  • Svar på tråden Ni som röstade på FI, varför gjorde ni det?
  • Zombie von Rymmen

    Uppenbar flamebait, men visst.

    Främst en taktisk röst. Ville se en ny spelare i riksdagen, då de andra etablerade partierna verkade trötta på olika vis, drevs lite väl mycket av egenintresse och tycktes sakna visioner och riktig politisk kompetens, samt

    Jag är feminist och står för det. Jag känner att frågan har stagnerat och till viss del börjar gå bakåt. Dock är öppna gränser inte min melodi, och hoppades helt enkelt att det inte skulle bli en större grej. Man kan inte få allt. Räknade inte med att de skulle få något inflytande. Tycker det hade varit bra om deras röst hade hörts i riksdagen och de andra partierna varit tvungna att förhålla sig till det.

    Tyvärr kapade miljöpartiet frågan om öppna gränser inför valet, och därigenom säkert några röster, kanske avgörande för att Fi inte kom in. Och sen hamnade de i regeringen...

  • Zombie von Rymmen
    Åttionian skrev 2015-12-01 06:08:44 följande:

    Ångrar du att du röstade på dem?


    Nej, ville som sagt att deras röst skulle få en plats i riksdagen, och skulle fortfarande vilja se dem där, men inte att de får inflytande.
Svar på tråden Ni som röstade på FI, varför gjorde ni det?