• Äldre 24 Nov 19:22
    10927 visningar
    140 svar
    140
    10927

    Regeringen föreslår åtstrypning av asylmottagandet

    "Det smärtar mig att Sverige inte kan ta emot asylsökande på den höga nivå vi gör i dag, sade statsminister Stefan Löfven på presskonferensen och menade att flyktingsituationen är ohållbar."

    Synpunkter?

    http://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-utokade-id-kontroller-vid-gransen

  • Svar på tråden Regeringen föreslår åtstrypning av asylmottagandet
  • Ful Anka
    Äldre 24 Nov 19:29
    #1
  • Äldre 24 Nov 19:57
    #2

    nope inget alls det där lär dock inte räcka bara början skulle jag tro.

  • Äldre 24 Nov 19:58
    #3
    +1
    Ful Anka skrev 2015-11-24 19:29:35 följande:

    www.familjeliv.se/forum/thread/76041634-ny-atstramning-av-migrationen


    Jag tänkte mig en neutral trådstart.
  • Äldre 24 Nov 20:03
    #4
    -1 +2

    Ja vad ska man säga? Det är ett pinsamt uppenbart konstaterande och han framstår som en fårskalle med tanke på vad han tidigare stått och hävdat inför resten av EU:s ledare. 

    Känns ungefär som ett barn som verkligen måste bränna sig på plattan innan det förstår att det är en dum idé att ta på den. Analogierna kan hagla i evigheter men det fyller föga någon större funktion, hur någon på regeringsnivå någonsin trott att det skulle fungera övergår mitt förstånd. 


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Äldre 24 Nov 20:15
    #5
    +1

    Att vi dessutom inte ska betala 1900:-/dygnet för Afghanistans alla 25-35 åringar som påstår sig vara 15-17 år ter sig också ganska självklart. Polisen går bananas över sina usla arbetsvillkor och löner, känns bisarrt när vi bara i år kastat bort motsvarande hela polisens budget 2015 på att härbärgera ensamkommande. Undrar vad en skälig löneökning för hela kåren motsvarar, 3000 30+:are?

    Men det är väl MP som varit bojsänke för Löfven och att han inte dumpat dem/kört över dem tidigare framstår som märkligt. 


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Äldre 24 Nov 20:24
    #6
    +1

    Bra att de äntligen vågar se sanningen i vitögat.

    Minns ni när jag skrev att Mp aldrig kommer att lämna regeringen hur många hjärtefrågor de än måsta backa på? Hade jag rätt eller hade jag rätt...

  • Äldre 24 Nov 21:21
    #7
    nihka skrev 2015-11-24 19:22:00 följande:

    "Det smärtar mig att Sverige inte kan ta emot asylsökande på den höga nivå vi gör i dag, sade statsminister Stefan Löfven på presskonferensen och menade att flyktingsituationen är ohållbar."

    Synpunkter?


    Verkligheten kom ikapp.
  • Äldre 24 Nov 21:26
    #8
    Tecum skrev 2015-11-24 20:24:35 följande:

    Bra att de äntligen vågar se sanningen i vitögat.

    Minns ni när jag skrev att Mp aldrig kommer att lämna regeringen hur många hjärtefrågor de än måsta backa på? Hade jag rätt eller hade jag rätt...


    De kommer aldrig att lämna köttgrytorna frivilligt.
    Nej, jag är liberal ingen jävla SD-are.
  • Äldre 24 Nov 21:30
    #9
    +1
    Studentpappa skrev 2015-11-24 20:03:00 följande:

    Ja vad ska man säga? Det är ett pinsamt uppenbart konstaterande och han framstår som en fårskalle med tanke på vad han tidigare stått och hävdat inför resten av EU:s ledare. 

    Känns ungefär som ett barn som verkligen måste bränna sig på plattan innan det förstår att det är en dum idé att ta på den. Analogierna kan hagla i evigheter men det fyller föga någon större funktion, hur någon på regeringsnivå någonsin trott att det skulle fungera övergår mitt förstånd. 


    Nu har vi haft 2 regeringar som kollat in vad SD sagt och sedan gjort precis tvärt emot. Tänk om dessa fårskallar istället låtsats som om SD inte existerat och sedan frågat sig "vilken invandringspolitik är lämplig att föra i ett längre perspektiv".
    Nej, jag är liberal ingen jävla SD-are.
  • Modern­o
    Äldre 24 Nov 22:52
    #10
    Studentpappa skrev 2015-11-24 20:15:16 följande:

    Att vi dessutom inte ska betala 1900:-/dygnet för Afghanistans alla 25-35 åringar som påstår sig vara 15-17 år ter sig också ganska självklart. Polisen går bananas över sina usla arbetsvillkor och löner, känns bisarrt när vi bara i år kastat bort motsvarande hela polisens budget 2015 på att härbärgera ensamkommande. Undrar vad en skälig löneökning för hela kåren motsvarar, 3000 30+:are?

    Men det är väl MP som varit bojsänke för Löfven och att han inte dumpat dem/kört över dem tidigare framstår som märkligt. 


    Har bara hört på radion, men om jag förstod saken rätt innebär den nya migrationspolitiska inriktningen att metoder för att åldersbestämma kommer att börja användas på motsvarande sätt som i våra grannländer?
Svar på tråden Regeringen föreslår åtstrypning av asylmottagandet