• Anonym (Knäckt...)

    Föräldraallienation/svårt med ex. Finns det fler?

    Finns det fler?

    Kan vi stödja varandra?

    Jag är knäckt av mitt ex. Skilda i 4 år och jag blir aldrig fri. Kämpar konstant men förlorar alltid. Barnen använder han friskt i kampen mot mig. En kamp som inte hade behövt finnas egentligen. Jag måste vakta varje ord, varje rörelse. Jag kan inte leva mitt liv. Jag kan inte ha ett förhållande. Mitt liv är låst och om jag ska vara ärlig så är orken Slut.

    Jag vill inte att han ska vinna men jag måste hela tiden välja för att inte förlora mina barn. Mannen jag älskar kan jag inte leva tillsammans med. Allt ser han till att rasera. Ekonomi. Förhållande.

    Min energi och ork är Slut.

    Och jag ber. Om det finns fler. Jag har inga vänner som kan förstå maktlösheten jag upplever. Men finns det någon här?

  • Svar på tråden Föräldraallienation/svårt med ex. Finns det fler?
  • Anonym (H)

    Vad gör exet för att förstöra då?

    Har du kontaktat familjerätten angående barnen/ert samarbete?

  • Anonym (jävlar anamma)

    Ta fram ditt jävlar anamma och sluta vara ett offer i hans våld. Han kan inte förstöra din ekonomi eller ditt mående om du inte tillåter honom att göra det. Ta upp kampen!

  • Anonym (Knäckt...)

    Jag är helt enkelt rädd att bli av med mina barn. Det var alltid jag och dem. Nu har det blivit ett vapen istället.

    Min äldsta är väldigt allierad med honom. Just nu känns det som att hon är här om det blir som hon vill. Jag blir anklagad för allt.

    Om jag tar fram jävlar anamma och sätter ner foten är jag rädd att han helt vrider om huvudet på henne. Han har gjort klart för henne att hon kan få bo bara hos honom. Hon är nu 13 år.

    Vi har genom åren varit i kontakt m familjeenheten och de har försökt prata med honom om hur farligt alienation är men han lyssnar inte.

  • Anonym (Knäckt...)

    Mitt mående förstör han genom att jag lever i skräck att han ska få barnen att flytta till honom. Eller som när jag hade en lång relation med en man som var den finaste jag någonsin mött och vi ville ha ett liv ihop. Barnen tyckte väldigt mycket om honom och vi hade så kul ihop. Från en dag till en annan så tyckte hon helt plötsligt inte om honom. När jag pratade med henne kunde hon inte redogöra varför. Det bara kändes så.

    Så har ju skett med annat med bla om saker här hemma. När jag typ ställt krav som att göra läxor. Då kommer det anklagelser om annat efter att hon varit hos pappa. När jag ifrågasätter vad hon menar så bara är det så!

    Det är som att köra huvudet i väggen. Jag tar Slut. Min relation var min näring i allt detta.

    Jag är förvirrad och trött och kämpar...

Svar på tråden Föräldraallienation/svårt med ex. Finns det fler?