• Anonym (livrädd)

    vad händer i min kropp?!

    Alltså nu har jag haft problem i min hals i flera veckor.


    Det började För några veckor med att det kändes som att det svullnade upp i halsen och jag fick andnöd och hjärtklappning. Panik rent ut sagt. Efter det har det kommit och gått. Har också haft klumpkänsla sedan länge som sitter långt ner i halsen. Även som "skakningar, muskeryckningar" inuti halsen? Alltså känns verkligen inuti. Som att samtidigt när det känns så så kommer jag inte få luft. Men får ju alltid luft och det slutar efter några sekunder men kan komma tillnbaka om jag anstränger mig eller lutar mig neråt med överkroppen. Sedan kan det hugga till i halsgropen och sen känns det som klumpkänsla. Ibland hugger det också till inuti bröstkorgen på höger sida. Ut mot armhålan nästan och då kommer klumpkänslan ch kvävkänslan i halsen. Känns som någon har strypgrepp och man verkligen känner hur huvudet börjar bli "sprängfärdigt" eller hur man ska förklara det.


    Känns också längre upp i halsen. Som att tungan är svullen under hakan typ. Som att det stramar åt där. Så när jag sväljer ibland känns det obehagligt och konstigt. Och äter jag mat eller dricker känns det som att det åker ner jätte långsamt och ibland får jag svälja flera gånger eller till o med svälja med dricka efteråt. Blir yr emellanåt. Tappar mycket hår. Flagnar från huden i ansiktet ibland. Och får hudutslag ibland, röda prickar.


     


    Är en ung tjej. Har tidigare haft problem med stress/panikångest. Kollat värden och haft b12 brist, har inte kollat upp det sen jag ätit alla tabletter jag fick utskrivna. Kollat sköldkörteln när jag varit gravid men proverna var bra då. Har en mamma som äter levaxin. Samt en kusin. Båda har underfunktion/underproduktion? Minns inte riktigt.


     


    Någon som kan tänka sig veta vad detta kan vara? Blir livrädd. Vågar inte ens gå till läkare. Är så rädd för provsvar och vad det kan vara.

  • Svar på tråden vad händer i min kropp?!
  • Anonym (suck)

    Nej, inte ska du gå till en läkare!

    Det är bättre att du blir så sjuk att det inte går att behandla längre, utan det blir kroniskt.....

    ELLER?

  • Flisan79

    För att få rätt diagnos, uppsök läkare.

    I övrigt tycker jag väldigt mycket stämmer in på ångest/ångestattacker. Finns något som heter ångestklump i halsen tex.

  • Anonym (livrädd)
    Anonym (suck) skrev 2015-11-24 21:16:40 följande:

    Nej, inte ska du gå till en läkare!

    Det är bättre att du blir så sjuk att det inte går att behandla längre, utan det blir kroniskt.....

    ELLER?


    Vad är det för mening med otrevliga svar. Låt bli att skriva istället.


    Jag undrar bara om fler haft såhär och vad det då varit.

  • Anonym (livrädd)
    Anonym (livrädd) skrev 2015-11-24 21:39:20 följande:

    Vad är det för mening med otrevliga svar. Låt bli att skriva istället.


    Jag undrar bara om fler haft såhär och vad det då varit.



    Ja jag ska uppsöka läkare.


    Tack för ditt svar.

  • Anonym (livrädd)
    Flisan79 skrev 2015-11-24 21:37:15 följande:

    För att få rätt diagnos, uppsök läkare.

    I övrigt tycker jag väldigt mycket stämmer in på ångest/ångestattacker. Finns något som heter ångestklump i halsen tex.


    Ja jag ska uppsöka läkare.


    Tack för ditt svar.

  • Anonym (Samma här)

    Har liknande symptom. Speciellt det du beskrev med under hakan/tungan. Känner trångt och nästan som någon håller stryp grepp. Jag tror det är lite ångest relaterat och stela muskler. Men jag förstår din oro, känslan i halsen är hemsk!

Svar på tråden vad händer i min kropp?!