• Anonym (M)
    Äldre 24 Nov 23:05
    10548 visningar
    64 svar
    64
    10548

    Hur skulle du reagera om någon har gått ner 40 kg i vikt?

    Hur skulle du reagera om någon har gått ner 40 kg i vikt? Alltså från riktigt överviktig till smal.

    Både tjocka & smala får förklara hur du skulle se på saken. Skriv också om du är smal eller tjock när du motiverar ditt svar. Förklara också hur du ärligt skulle reagera.

  • Svar på tråden Hur skulle du reagera om någon har gått ner 40 kg i vikt?
  • Äldre 24 Nov 23:06
    #1

    följer :)

  • Anonym (Hänt)
    Äldre 24 Nov 23:07
    #2

    Varit med om att se det på en och jag kände inte igen honom. Jag var helt säker på att det var en annan jag kände. Sen när ljuset gick upp fick jag en chock och det såg ut som något saknades. Samma känsla som när ngn som har glasögon jämt tar och skaffar linser. Det saknas ngt i utseendet. Men man vänjer sig vid det också.

  • Anonym (S)
    Äldre 24 Nov 23:11
    #3

    Jag gick ner 47 kg, från 107 kg till 60 kg.

  • Anonym (sebbe­)
    Äldre 24 Nov 23:13
    #4
    +1

    Jag är kille och har alltid varit smal och relativt vältränad. En sån där som alltid har kunnat äta vad han vill utan att lägga på sig ett gram (hittils).

    Jag hade reagerat med att spärra upp ögonen och visa stor beundran. Jag hade helt uppriktigt varit mycket imponerad och öst beröm över prestationen, samt ställt nyfikna frågor om hur personen gått till väga.

  • Anonym (kanin­chen)
    Äldre 24 Nov 23:20
    #5
    Jag har själv gått ner 25 kg på kort tid, inte 40 i och för sig, men det var en väldigt stor skillnad på mitt yttre. Som två olika personer, nästan. Reaktionerna var allt från "Woooooow, så smal du blivit!" med klotrunda ögon till ingen reaktion alls, främst då från folk som sett mig varje dag. Fick massor av frågor om hur jag gått till väga, kommentarer och frågor från folk jag knappt ens kände som bad om råd både IRL och online. Det blev lite jobbigt faktiskt, för det var jag inte ett dugg beredd på.

    Själv skulle jag nog reagera med woooow vad smal hen blivit. Samt undra hur hen gjort för att gå ner och huruvida hen mått bra under tiden/gått hungrig och hur hen tänker fortsätta för att hålla den nya vikten. Skulle dock inte fråga det rakt ut, eftersom för många såna frågor blev jobbiga när jag var i liknande sits. Så kort och gott reagerar jag väl med beröm, förundran, respekt och nyfikenhet.
  • Äldre 24 Nov 23:26
    #6

    Det beror mest på hur fort det har gått. 40 kg på 3-4 år, om det behövdes, då skulle jag tycka det var fantastiskt. Om det gick för fort eller blev för stor viktnedgång, då skulle jag oroa mig över personens hälsa.

  • Anonym (Lovle­)
    Äldre 24 Nov 23:38
    #7

    Jag skulle försöka att inte ta upp saken om inte personen själv gjorde det.

    Jag är själv kraftigt överviktig, och har nu gått ner 30 kg. Jag verkligen avskyr när folk kommenterar det, speciellt folk som säger att jag är/blivit fin eller snygg. 

  • Äldre 24 Nov 23:55
    #8
    Anonym (Lovle) skrev 2015-11-24 23:38:04 följande:

    Jag skulle försöka att inte ta upp saken om inte personen själv gjorde det.

    Jag är själv kraftigt överviktig, och har nu gått ner 30 kg. Jag verkligen avskyr när folk kommenterar det, speciellt folk som säger att jag är/blivit fin eller snygg. 


    Jag gick ner 50kg och älskade kommentarerna däremot, får jag fråga dig varför du avskydde dem?:) Svara inte om du inte vill!:)
  • Anonym (Lovle­)
    Äldre 25 Nov 00:09
    #9
    +1
    CissiJissi skrev 2015-11-24 23:55:35 följande:
    Jag gick ner 50kg och älskade kommentarerna däremot, får jag fråga dig varför du avskydde dem?:) Svara inte om du inte vill!:)

    Jag avskyr när folk recenserar andras utseende, tycker inte att random folk har med det att göra.


    Dessutom ligger det ju en indirekt kritik mot hur jag tidigare såg ut i kommentarerna , vilket gör mig arg, jag trivdes med mig själv och mitt utseende innan viktnedgången också.

  • Äldre 25 Nov 00:21
    #10

    Det har jag varit med om ganska många gånger, och jag reagerar lite olika beroende på om viktnedgången är önskvärd eller inte. Vet jag att det ligger en depression bakom så frågar jag inte om bantningstips direkt. (såvida inte vi delar samma svarta humor då) Är det någon som pratar mycket om sin förändring så berömmer jag.

    Hur väl vi känner varandra spelar också in. Är det någon som var enorm i gymnasiet (och som jag inte sett sen dess) men är smal nu, så är det ingenting jag kommenterar.

    Jag är nog kanske alltid lite fascinerad när någon jag känner förändras väldigt mycket på det ena eller det andra sättet. Typ, vad triggade detta?

    Själv har jag varit både smal och tjock men aldrig gått ner eller upp så mycket som 40 kg.

Svar på tråden Hur skulle du reagera om någon har gått ner 40 kg i vikt?