• Anonym (Camil­la)
    Äldre 25 Nov 01:46
    1480 visningar
    5 svar
    5
    1480

    Är min underbara man otrogen?

    Det här känns bara så omöjligt eftersom jag litar på min man till 100% jag och även många tycker att han är en intelligent man med ett stort hjärta. Han visar mig varje dag hur mycket han älskar mig , är rädd om mig och tar alltid hand om mig när jag är sjuk eller är på dålig humör så gör han allt för att jag ska bli glad igen. Han är alltid där för mig och jag känner mig så trygg med honom. Men....trots att jag litar på honom och så , så är det något som säger mig att något är fel... för nån månad sedan så sa min man att han skulle på tivoli för där sålde dom nån speciell choklad från spanien som bara finns i tivolit och sen skulle han hem igen, alltså snabbt och det var inte så bra väder så han sa att han kommer fort.

    Han gick till rummet tog på sig jättefina kläder minns att han hade på sig mörka jeans hans nya jacka och en ny klocka som jag gav honom , gele på håret och la jättemycket parfym.. jag blev "lite svartsjuk" han brukar inte klä upp sig sådär fint när han bara ska ut snabbt??!. Iallafall han kom hem jävligt glad vann en superstor låda med bestick knivar m.m köpte chokladen han pratade om och sa även att han åkte några karuseller .. ( Han hatar att åka karuseller ). Jag frågade inte honom vem han var med eller så. Efter 1 vecka fick jag ett meddelande av min mamma .. att hennes mosters dotter , vi säger att hon heter "Frida" sa att hon hade sett * MIG * med honom på tivolit och jag tänkte vaaaaaaah jag har ju aldrig varit där med honom. Hon kände igen honom från bröllopet. Jag känner inte den tjejen alls så kan inte fråga henne om mer detaljer men iallafall jag blev helt chockad. Jag berättade det för min man och han blev riktigt jävla arg höll på att skrika , kallade henne för fula saker och att hon ljuger och att hon bara är avundsjuk osv ... jag litade på honom men tänk om han håller på med tjejer bakom min rygg? han har massa tjejer på skype , hittade en sms på hans mobil där en tjej skrev något och så har han gjort Lösenord på hans jobbar mobil ( Nokia ) och hans iphone.. han har iallafall aldrig haft lösenord på hans nokia :-S. Ibland när vi ligger i sängen och båda surfar lite på mobilen innan vi går och lägger oss så är han jätteeeerädd och tror att jag chattar med killar? han säger alltid får ja se på din mobil med vem chattar du med osv och jag brukar skämta med honom och säga neeeej titta inte det är privat :-P och sen tar han mobilen ifrån mig hahaha. Nu har jag skrivit för mycket men denna mannen är min livskärlek och han vill jättegärna att vi skaffar barn tillsammans och han säger att han aldrig skulle vilja vara med någon annan.. men jag har bara en konstig känsla .....

    Vad tror ni?!?!

    Jag är för lat för att skriva rätt och kolla stavning förlåtj :)

  • Svar på tråden Är min underbara man otrogen?
  • Raki
    Äldre 25 Nov 01:58
    #1

    Jag har varit i liknande situation där man misstänker och letar tecken. Men prata med honom och berätta om dina rädslor så får han besvara dom.  Det är bättre än att gå och vara misstänksam . Det låter onekligen misstänksamt men det kanske finns förklaring ? Som sagt bättre fråga och få ett svar trevligt eller otrevligt än att gå och vara misstänksam och orolig. Jag vet att det är en svår situation .

    Lycka till  

  • Äldre 25 Nov 02:14
    #2

    Ett tecken jag vet av erfarenhet att en man är otrogen är ifall han blir förbannad när man konfronterar honom om det. Att han får det att låta som en helt "omöjlig" sak. Ungefär som att han får en att känna att man är dum i huvudet som ens tänkt tanken.

    Andra är ju t.ex är mer rädd om mobilen, sätter lösenord på saker, är gladare och typ bryr sig mer om sitt utseende.

    Men detta är bara mina erfarenheter.
    Tycker du ska prata med honom.
    P

  • Anonym (Ja)
    Äldre 26 Nov 06:55
    #3

    Antagligen gör han något som inte är ok ja, han kanske inte har varit intim med denna kvinna ännu men han går bakom din rygg och döljer vad vem han träffar och vad dom gör så det är bara en tidsfråga innan dom ligger med varandra om dom inte redan gjort det. Jag tycker du ska ta detta på allvar och ställa honom mår väggen på riktigt. Sluta vara en jävla mes. Han går bakom din rygg.

  • Anonym (naivt­)
    Äldre 26 Nov 15:29
    #4

    I motsats till vad andra skrivit så tycker jag det är jävligt naivt att tro att man kommer få sanningen bara för att man frågar, det är lika naivt som att tro att man kan lösa brott bara genom att boka ett möte och fråga...  det funkar inte så, sanningen måste oftast grävas fram en liten bit i taget.

    Innan du konfronterar så bör du skaffa dig gott om bevis, annars kommer du bli bortsnackad så det visslar om det (hur kan du tro nåt sånt om mig efter allt jag gjort för dig, du är paranoid, du är kontrollerande, du är svartsjuk...etc) plus att du kommer ha bränt alla chanser att luska reda på sanningen. Vet han om att du misstänker nåt så lär han ju också sopa undan alla spår och vara försiktigare i framtiden.

    Var smart inte naiv, otrohet är ett spel bakom kulisserna som handlar om att ljuga,  bedra och svika... du kan inte förvänta dig att folk som gör så ska spela efter dina  schyssta spelregler, de spelar i en annan liga med andra spelregler, ska du vara med och spela där så måste du först lära dig deras spelregler

  • Anonym (Bedra­gen förr)
    Äldre 26 Nov 15:36
    #5

    Han träffar troligen någon, ja. Men inte säkert de haft sex (om det är viktigt för dig). Om du frågar kommer han inte säga sanningen. Sorry. Men det är ju vanligt.

Svar på tråden Är min underbara man otrogen?