• Emiliaisabella

    Hjärtklappningar & svettningar

    Hejsan!

    Min resa började med att jag fick en plötslig hjärtklappning som varade i ca 30 min när jag pratade med min pojkvän. Dagen efter fick jag tryck över bröstet och senare när jag skulle sova någon slags chock svettning och en känsla av kall rinnande vätska längs ryggen då jag satt ner eller låg ner.

    Efter några dagar så blev det lugnare och jag mådde bra under dagarna, slutade även med mina mellanpiller då jag blev rädd att det var dem som var orsaken. Nu är problemet varför jag har gått ner från 48 till 43 kilon trots inga ändrade matvanor. Har dessutom fortfarande svårt att somna för så fort jag slappnar av så kan jag känna hur jag börjar svettas, hjärtat börja dunka eller Konstig känsla i magen och därför rör jag oftast på benen i sängen eller spänner mig för att slippa känna de som händer i kroppen. När jag väl bestämmer mig för att slappna av så får jag muskelryckningar också. Har vart hos läkaren och tagit massa prover (sköldkörteln m.m) och allt visar bra värden, jag tog även EKG och det visade bra förutom att min puls låg mellan 120-130 så fort jag stod upp. Vad kan detta bero på? Och varför har jag minskat i vikt? Läkaren skickade hem mig utan nå svar på vad som kan ligga bakom detta.

    Är väldigt tacksam för hjälp

  • Svar på tråden Hjärtklappningar & svettningar
Svar på tråden Hjärtklappningar & svettningar