• nanna100

    Kavat, Pax m.m vilken ska man välja?

    Vintern närmar sig och dottern har precis lärt sig gå. Just nu har hon ett par skor från Kavat (hammar). Jag jag funderar på vad man ska köpa för vinterskor? Vilket märke har ni bra erfarenhet ifrån? Kavat? Pax? Sorel? m.fl....

  • Svar på tråden Kavat, Pax m.m vilken ska man välja?
  • suziz

    Vilka skor som blir bäst beror på barnet exempelvis hur breda fötter som barnet har. Mina barn har haft stadiga Kavat vinterskor med kardborre, de har vi varit extremt nöjda med, varma, stabila och vattentäta. Mina barn hade breda fötter och knubbiga vader se de har inte riktigt kunnat ha modeller som Kuoma, som har lite högre skaft, förrän de blev lite äldre.

  • Anonym (lol)

    Något man skall tänka på när man köper skor e om sulan är mjuk. Många vinterskor har hårt gummi bland barn å dem skorna e skit när de blir lite halt. Jag hade viking när min precis lärt sig å gå dom va totalt värdelösa för barnet hade noll i fäste.

  • Harvester

    Mitt barn har smala fötter och Superfit passar honom jättebra. Vattentäta med Gore-Tex membran. Han ställde sig i en vattenpöl och hoppade i den idag, ingen blöta gick igenom.

  • Natulcien

    När sonen var så liten hade vi Kavat. Breda, bra och hyfsat lätta att gå i. Från ca 2 års ålder körde vi enbart Viking, och gör fortfarande (han är nu 5 år).

  • Archandra

    Vi bor i Skåne, så vintrarna är oftast rätt milda, vilket innebär att vattentätheten är viktigare än köldskydd. Vi har haft följande märken på vinterskor:
    Ecco (kallast)
    Superfit (de enda vinterskorna som fanns i storlek 19)
    Kavat (smidiga att ta på och varma)
    Viking (funkar bra nu när stora dotterns fötter har blivit lite bredare)

    Jag har visserligen inte prövat Pax som vinterskor, men tycker att kvaliteten är sådär på sommarskorna. Stora dottern tycker att de är jättesköna, så vi har köpt några par. Hon sliter dock ut varje par på en säsong, inget att ärva för yngre syskon alltså.

Svar på tråden Kavat, Pax m.m vilken ska man välja?